Sign in to follow this  
Followers 0
Guest SigneFlor

2 afbud...... Invitere nye ?

9 posts in this topic

Vi har som skrevet fået 2 afbud, og i stedet for at afbestille dem, har vi tænkt os at invitere 2 gæster med....

Vi vil invitere en hver, som har betydet noget og som vi har kendt i tidens løb, men alligevel er ''faldet'' for grænsen for at blive inviteret med til bryllup.

Vil folk synes det er mærkeligt ? Den er svær.

Her er en som jeg har i tankerne:

Susanne, min bedste venindes mor. Jeg og min familie har kendt disse, igennem 15 år. Min mor og Susanne er gode veninder, og vores heste har igennem årerne stået hos Susanne. Heidi jeg Susanne og Mette hendes datter har tit været på markeder sammen osv.

Hun er meget interesseret i sådanne fester og har spurgt om hun må komme og hjælpe til dagen før, samt har vi inviteret hende til receptionen og kirken...

Jeg er så meget i tvivl om jeg tør at spørge hende ???

0

Annonce ♥

Vi har fået 6 afbud indtil videre og vi har inviteret 4 nye. De 4 afbud fik vi rimeligt hurtigt og vidste allerede af en af mine veninder var interesseret.

Bare sig til hende, at i hele tiden super gerne ville have hende med, men at I ikke havde mulighed for det pga. økonomien, og om hun er interesseret, fordi I har fået et par afbud. Alle dem vi har inviteret efterfølgende, har været super glæade for at vi har spurgt dem. Så brae grib tlf. og ring.

1

Ja da! Inviter hende!. Det er ikke 2.rangs at komme med på et afbud, det er et kæmpe privilegium og en dejlig gestus. Jeg ville føle mig meget speciel og "valgt til" hvis jeg blev inviteret med på et afbud og ville jeg blive vildt glad :)

0

Gør det!! Vi har også 'suppleret', og det er en super mulighed :)

0

Annonce ♥

Det syntes jeg sagtens man kan, det har vi også tænkt os at gøre hvis der kommer afbud, for vi har netop måtte vælge nogen fra pga. plads og økonomi... Så kan folk jo så selv vælge om de vil tage imod invitationen eller ej..

0

Personligt ville jeg ikke gøre det - og hvis jeg blev inviteret på den måde, er jeg heller ikke sikker på at jeg ville tag med.

Ville føle at nu var jeg gode nok til at komme :unsure: men I skal helt sikkert gøre som i føler for :)

0

Do it :)

0

Annonce ♥

I din situation ville jeg helt klart gøre det!

Tror det kommer an på relationen hvorvidt det føles underlig. Hvis det nu var ens mor (altså... hypotetisk set) der skulle med på afbud, ville hun jo nok blive dødelig fornærmet. Men hvis det er en mere perifer veninde, venindens mor som du siger, eller egentlig en hvilken som helst person som ikke ville forvente at blive inviteret i udgangspunktet, er det da bare helt i orden. Vi har nogen venner vi godt kunne tage med på afbud, og for enkeltes vedkommende har vi i udgangspunktet fravalgt at inviteres deres kærester (som vi næsten ikke kender), og de kunne også godt finde på at blive inviteret på afbud.

Ville selv føle mig beæret over at komme med i den situation - det giver følelsen af, at selv om man ikke er den aller nærmeste, er man den "første" udenfor den obligatoriske gæsteliste der kommer med!

0