sandam

To eller tre hjælper.....?

10 indlæg i dette emne

Vi holder vores bryllup i selskabslokal.

Men hvad er jeres erfaring med to eller tre hjælper til køkkenet?

Jeg vil bruge hjælperne til reception fra kl 14 til midtnat (natmad)..

Vi vælger buffet til festmiddag..

Er det nok med to hjælper???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det afhænger jo af hvor mange gæster i skal have og hvor meget serveringspersonalet skal lave, skal de fx anrette eller er det gjort, skal de vaske op undervejs fordi tallerkenerne skal genbruges osv.

En hovedregel hedder 1 tjener til 25 mennesker, men det er også ved servering, men ville nok alligevel holde mig til denne regel hvis personalet er ufaglærte.

0

Del dette indlæg

Vi var 3 i alt til det sidste bryllup jeg serverede til. Forretten var tallerkenanrettet, og hovedret buffet og desserten kan jeg ikke lige huske. De var omkring 80 gæster, og vi skulle også vaske op. Det gik lige med nød og næppe vil jeg sige.

Er det tallerkenservering vil jeg sige 1 mand pr. 15 gæster. Er det buffet så flere (så går 25 måske meget godt).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til et selskab min mor serverede for i weekenden for hun 1 kvinde om at servere for 40 mennesker, buffet det hele, hvor maden kom ude fra.

Til august til et ligende selskab er det mig og min mor så 2 personer, hvor maden den kommer ude fra.

0

Del dette indlæg

Hun er under uddannelse som kok og vil tage sin mand med (som måske slet ikke har erfaring med sådanne fester/selskaber). Jeg ville nok gå efter 3 men det afhænger lidt af om gæsterne er indstillet på at give en hånd med hvad de ofte er. Derudover er det afgørende at ihvertfald en af dem har erfaring med bryllupsfester og kan styre det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer