D&SHoffgaard

dilemma omkring smykker

11 indlæg i dette emne

Jeg skal giftes på næste lørdag og troede jeg forlængst havde styr på smykkerne.

Men, men, men.. efter min kommede mand har snakket med min farmor er jeg helt rundt på gulvet omkring det.

Havde regnet med at skulle have nogle sølvsommerfulgeøreringe på og et armbånd af min afdøde mors og ingen halskæde. Min mor fik armbåndet, 3 måneder før hendes død af hendes bror, som for 3 måneder siden var ved at dø af en hjerneblødning. Han betyder meget for mig og han glæder sig så meget til brylluppet og har sat sig for at blive rask nok til at han kan komme med. Derfor synes jeg det er lidt specielt at have armbåndet på, da det vil glæde ham og ville have glædet min mor.

H2B har så snakket med min farmor, som sagde at hun havde hørt fra min far, at det ville gøre ham glad, hvis jeg havde en bestemt halskæde af min mors, som han har haft med hjem til hende, da han havde arbejdede nogle måneder i vietnam. Men han har ikke slev sagt noget til mig. Problemet er at halskæden, slet ikke passer sammen med de andre smykker eller kjolen for den sags skyld, men ville jo egentlig gerne gøre ham glad.

Har nu kigget de smykke igennem, som jeg har arvet fra min mor og har fundet den perlehalskæde, som hun havde på til min dåb. Den kan sagtens gå til kjolen, da der også er perler på den og tænkte på, at det kunne være et fint kompromis, selvom jeg ikke ville have halskæde på.

Hmm.. men er stadig tvivl, om hvilken løsning det skal være.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha, :-)

Perlerne lyder som en god løsning - hvad med at tale med din far om det og sige at du har overvejet perlerne og hvad syntes du? approachen :-)

Den kæde fra vietnam, er der et vedhæng du kunne sætte i et armbånd eller en anden snedig løsning?

0

Del dette indlæg

Puha, :-)

Perlerne lyder som en god løsning - hvad med at tale med din far om det og sige at du har overvejet perlerne og hvad syntes du? approachen :-)

Den kæde fra vietnam, er der et vedhæng du kunne sætte i et armbånd eller en anden snedig løsning?

Det er en flettet kæde i hvid, guld og rødguld uden vedhæng eller noget. så, den er lidt svær at bruge, til noget andet. Den er rigtig flot, men det passer bare ikke ind med det andet. jo, kunne godt prøve og ringe til ham og høre hvad hans synes.

Redigeret af D&SHoffgaard
0

Del dette indlæg

Altså jeg ville nok selv bruge den halskæde af din mors, også selvom det ikke passer sammen med det andet. Jeg skal selv have min afdødmors smykker på. Det er dog et perlesæt, men armbåndet er i en helt anden farve end halskæden, hvilket jeg normalt vil irritere mig over, men lige den dag, så gider jeg ikke tænke på, at det matcher. Man står næppe med hånden oppe ved halskæden, så tænker at det går, selvom det ikke er optimalt. Ligesom jeg nok tager hendes perleøreringe på, selvom jeg ved, at jeg ikke kan tåle = goddag 4 dage med betændelse i ørerne :wink:

Alternativt: Kan du nå at få halskæden bundet et par gange om dit håndled, så det bliver et armbånd, selvom du allerede har et armbånd på eller sætte den i håret på en måde? Eller bundet i buketten, ligesom andre har medaljoner?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg ville nok selv bruge den halskæde af din mors, også selvom det ikke passer sammen med det andet. Jeg skal selv have min afdødmors smykker på. Det er dog et perlesæt, men armbåndet er i en helt anden farve end halskæden, hvilket jeg normalt vil irritere mig over, men lige den dag, så gider jeg ikke tænke på, at det matcher. Man står næppe med hånden oppe ved halskæden, så tænker at det går, selvom det ikke er optimalt. Ligesom jeg nok tager hendes perleøreringe på, selvom jeg ved, at jeg ikke kan tåle = goddag 4 dage med betændelse i ørerne :wink:

Alternativt: Kan du nå at få halskæden bundet et par gange om dit håndled, så det bliver et armbånd, selvom du allerede har et armbånd på eller sætte den i håret på en måde? Eller bundet i buketten, ligesom andre har medaljoner?

Man kan sige at perlehals kæden, siger mig mere noget personligt end den anden, da min mor har brugt den halskæde meget i min barndom, så ville nok helst finde en anden løsning. metallet er lidt stift så ved ikke om den kan bruges som armbånd, men det var da værd at forsøge. hmm.. det er manden der står for buketten, så ved ikke rigtig hvad han vil sige til den løsning, da han helst vil have at jeg blander mig uden om den. Har prøvet at lokke ham til at putte en medaljon i, men det vat han ikke meget for. Men kan da høre ham ad.

0

Del dette indlæg

Det skal da klart være perlerne! Du må have fat i din far- kan jo ske at han ikke har tænkt på perlerne eller at han bare har nævnt den kæde uden at det skulle forståes som om at det er "hans eneste ønske" - fortså mig ret :-)

0

Del dette indlæg

For mig lyder det som en far der har nogle følelser selv over for smykker, men som udemærket godt kan se at det nok ikke er det smarteste til anledningen og derfor ikke har sagt noget.. og bare fordi din farmor har sagt det, betyder det jo ikke det betyder "så meget" for ham, kan godt være at det er noget han har nævnt, men ikke ligger nær samme værdi i, som når kvinder siger ting.. hehe.. Jeg vil gå efter det du oprindeligt havde tænkt dig - og evt. ring selv og spørg din far..

Min far mente også at det ville betyde meget for hans kones datter at blive inviteret og en masse tillægsinfo hertil - jeg ringede selv og snakkede med hende, og hun kunne ikke genkende det han havde fået ind i hovedet.. Har inviteret hende, men fordi at jeg gerne ville.. ikke fordi at min far pressede...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

snakkede med ham om det i går aftes. Jeg spurgte til, hvad han ville sige til at jeg tog perlehalskæden på og så foreslog han selv den anden.

Sagde at jeg havde prøvede den sammen med kjolen og at den ikke passede hverken sammen med de andre smykker eller kjolen. Kunne godt høre, at han var skuffet, men sagde at jeg selvfølgelig skulle gøre som jeg selv ville og hvis perlehalskæden passede bedre, skulle jeg da tage den. har besluttet mig for, at se om jeg kan sy den fast til mit strømpebånd, for den passer smadder godt sammen med mit undertøj og strømpebånd i farverne.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer