nette03

Ingen indgravering i ringene...

15 indlæg i dette emne

Vi havde vores ringe med ind til en guldsmed idag, for at få dem indgraveret. Vi fik så den besked at min ring er for smal til at de kan gravere noget i den... Øv!

Synes måske ikke det virker helt som en "rigtig" vielsesring, hvis ikke der står noget i den.. Er det bare mig?

Andre der ikke får skrevet noget i deres ringe? Eller er det en vigtig ting for jer at få?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm øv, min var også meget lille så fik også at vide det var svært, fik dog dem til at sende den ind til en der graverer i hånden og han kunne få plads til 3 tegn, så nu står der bare M♥J - synes ligesom dig at der da næsten skal være noget indgraveret i en vielsesring, men altså, havde de ikke kunne få plads til noget i min så havde det da bare været sådan, tror ikke jeg ville købe en andne ring pga det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej nej, jeg overvejer heller ikke en anden ring pga. det! Synes bare det er rigtig ærgeligt at jeg ikke kan få skrevet noget i den :td:

Og så kom jeg til at tænke på, om der er andre herinde der ikke skal have skrevet noget i deres ringe.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må sige at jeg synes indgraveringen er en meget vigtig del af en vielsesring, for MIG! Hvis du føler at du er lige så glad for en ring uden indgravering, er det helt fint :)

Jeg har for 6 mdr siden, arvet min farmors vielsesring og jeg synes det er SÅ smukt at der står "Poul 11/7 - 48" i den. De nåede at være gift i næsten 60 år inden min farfar døde og i al den tid og indtil d. 1. jan i år (hvor min farmor døde) har hun båret den ring på sin finger, med sin mands navn i. Det synes jeg er en dejlig tanke :)

Redigeret af Janina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må sige at jeg synes indgraveringen er en meget vigtig del af en vielsesring, for MIG! Hvis du føler at du er lige så glad for en ring uden indgravering, er det helt fint :)

Jeg har for 6 mdr siden, arvet min farmors vielsesring og jeg synes det er SÅ smukt at der står "Poul 11/7 - 48" i den. De nåede at være gift i næsten 60 år inden min farfar døde og i al den tid og indtil d. 1. jan i år (hvor min farmor døde) har hun båret den ring på sin finger, med sin mands navn i. Det synes jeg er en dejlig tanke :)

Ja det er jo lige præcis det jeg også synes er så fint. At man går med hinandens navne altid.

Jeg synes jo egentligt også det er en vigtig ting for mig, men der er vel bare ikke så meget at gøre ved det nu.

Min H2B vil så heller ikke have skrevet noget i sin, når der ikke kommer til at stå noget i min... Ved ikke lige hvorfor :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må sige at jeg synes indgraveringen er en meget vigtig del af en vielsesring, for MIG! Hvis du føler at du er lige så glad for en ring uden indgravering, er det helt fint :)

Jeg har for 6 mdr siden, arvet min farmors vielsesring og jeg synes det er SÅ smukt at der står "Poul 11/7 - 48" i den. De nåede at være gift i næsten 60 år inden min farfar døde og i al den tid og indtil d. 1. jan i år (hvor min farmor døde) har hun båret den ring på sin finger, med sin mands navn i. Det synes jeg er en dejlig tanke :)

Ja det er jo lige præcis det jeg også synes er så fint. At man går med hinandens navne altid.

Jeg synes jo egentligt også det er en vigtig ting for mig, men der er vel bare ikke så meget at gøre ved det nu.

Min H2B vil så heller ikke have skrevet noget i sin, når der ikke kommer til at stå noget i min... Ved ikke lige hvorfor :unsure:

Håber da på den ene eller anden måde, at det lykkes dig at få graveret i den. Det kan jo være du kan få noget i stil med det Mette snakkede om :)

Tror H2B gør det for at du ikke skal være endnu mere med af, at der nok ikke kam stå noget i din ring.

Men ja, garvering høre med til en vielsesring. Så derfor håber jeg det lykkedes for dig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også at vide, inden vi bestilte ringe - at jeg skulle være opmærksom på størrelsen - og ikke vælge for småt, hvis jeg ville have gravering. Men guldsmeden sagde også, at de havde et sted, der gjorde det i hånden og på den måde netop kunne få en smule til at stå der. Er det slet ikke muligt heller, eller måske et lille symbol eller?

Jeg ville tro, at der godt kunne stå lidt i den "tykke" side af din ring, hvis det giver mening? Altså den side, hvor der ikke sidder sten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også at vide, inden vi bestilte ringe - at jeg skulle være opmærksom på størrelsen - og ikke vælge for småt, hvis jeg ville have gravering. Men guldsmeden sagde også, at de havde et sted, der gjorde det i hånden og på den måde netop kunne få en smule til at stå der. Er det slet ikke muligt heller, eller måske et lille symbol eller?

Jeg ville tro, at der godt kunne stå lidt i den "tykke" side af din ring, hvis det giver mening? Altså den side, hvor der ikke sidder sten.

Tjo, det kunne da godt være, at man skulle undersøge det... Men guldsmeden ville vel have sagt noget om det, hvis hun mente det var en mulighed? Hun sagde bare " det kan ikke lade sig gøre"... Men måske vi skal opsøge nogle andre.

Jeg har ingen indgravering i min ring - og det har min mand (wow - første gang på skrift!) heller ikke :)

Er det så fordi det ikke rigtig betyder så meget for jer?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Fingeraftryk inde i ringen er jo også en mulighed!

Dén har jeg ikke hørt om før!? Hvordan gør man det, nogen der har billeder?

Jeg ønsker også at få indgraveret min mands navn - og han mit. Vi har dog snakket om at få det på ydersiden af ringene, på "bagsiden" altså for mit vedkommende der hvor der ikke sidder sten :-) Og så tænker jeg på at få et musikcitat indeni som vi begge synes er rigtig fint :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

4545.jpg

777.jpg

Da min ring er mikrolille og der i forvejen ikke er plads til særlig mange tegn (maks. 5) var det jo ikke helt så nemt :wink:

I min kommende mands ring er der plads til rigtig mange tegn.

Vi synes bare datoen eller noget i den stil var lidt kedeligt. Vi kunne godt tænke os noget lidt mere personligt :rolleyes:

Vi kunne godt tænkte os, at ringene på en eller anden måde blev kædet sammen.

Og da min kæreste og jeg altid har haft vores egen sætning/ordsporg (lidt ligesom folk har "vores sang") nemlig: "For evigt og altid" så blev det til:

Hans ring skal der stå:

Silja & Morten - For evigt og...

Min ring skal der stå:

altid

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer