Vanggaard

&%/#"&%&)=! MIN MOR OG BLOMSTER!

27 indlæg i dette emne

Uha, det lyder som en træls situation! Synes du har fået nogle gode råd fra de andre herinde. Du kunne måske også prøve at finde et eller andet indenfor dekoration, som ikke er brudebuketten, som du kan give hende fuldstændig frie tøjler med, og så får du "lov til" at bestemme brudebuketten? Hvis du altså kan komme i tanker om et eller andet som betyder langt mindre for dig, og hvor hun kan få udfolde sin smag og stil. Så vil det måske være nemmere for hende at "slippe" brudebuketten...

Jo, har også givet hende ret frie tøjler et andet sted, netop i håb om at det ville være godt nok. Men nu må vi se....!!

Øv altså hvor irriterende! Hvis det var mig der stod i denne situation (men det er det jo ikke, så du kan ta rådet og kaste over højre skulder hvis det ikke lige er dig :wink: ) Ville jeg sige det til min mor som det var. Det er dit bryllup, så det er dig (og din kommende mand!) der bestemmer hvordan tingene skal være, man kan sagtens tage i mod råd og inspiration, men i sidste ende er det din kommend mand og dig der er i jeres gode ret til at beslutte hvad I ønsker. Jeg ville gøre hende dette klart og fortælle hende at det er en utroligt flot gave hun har valgt at give, men hvis I ikke kan få det som I ønsker (eller som minimum et kompromis mellem jeres 2 meget forskellige idéer) så må I bruge en anden. Hvis din mor ønsker at trække sig fra brylluppet pga dette må det virkelig være hendes egen sag, sm jeg ville synes var helt og aldeles urimelig.

Jeg har selv haft riiiiigtig mange familieproblemer de sidste år og har mht brylluppet valgt at sige: Det her er vores dag og det er sådan her vi vil ha det! Så må folk deltage hvis de ønsker ller lade være hvis de ikke kan affinde sig med sitiationen! :)

Håber på I finder den bedste løsning for jer :bearhug:

Ja, jeg tror også, jeg bliver nødt til bestemt, men venligt (ellers virker det ikke på min mor!!), at få sagt, at det er MIG der bestemmer 100% lige i den her sag!

Åh hvor det desværre lyder bekendt..suk, nogle gange er blodets bånd godt nok nogle besværlige størrelser... !

Jeg er selv udd. blomsterdekoratør, så kan fint sætte mig ind i den ære det må være at binde sin datters buket, MEN det SKAL være DIN drømmebuket og efter DINE ønsker og hvis ikke du bryder dig om brudeslør, så skal du overhovedet ikke have det !!!Hvis ikke din mor kan forstå det er hun ikke specielt proff..om så hun er nok så dygtig ! I det her tilfælde tror jeg desværre det er din mor der er barnet og dig, der er den voksne..din mor skriger på at få opmærksomheden fra blomsterdeko og buketten, men det er jo ikke det der er meningen ! Brudebuketten er dit valg og dine drømme der skal udføres - Ingen blomsterbinder kan evigt og altid stå og binde noget de altid selv vil falde i svime over, jo men, så har de ihvertfald en masse ikke tilfredse kunder..hurra for forskellighed !

Jeg ligger inde med en frygtelig,frygtelig masse billeder af brudebuketter jeg har bundet, så vil tilbyde at maile billeder til dig, hvis jeg evt havde noget der ligner det du kunne drømme om ?! Syntes det er en god ide der er kommet med en meget konkret buket på et billede, nu når din mor er så konkret :0/ tænkende... suk hvor jeg kender de familiekvaler og familiepauser :0( Lad det for alt i verden ikke ødelægge Jeres dag ! Det er det bare ikke værd ! Og husk så til en anden gang luk aldrig elefanter ind i dit indre glashus..de forstår ikke at gå varsomt og der er kun dig til at samle skårene op igen.. Det har hjulpet mig meget!

Mange mange forstående tanker og held og lykke med resten af planlægningen !

Skriv endelig i min indbakke, hvis du mangler nogle fotos til hjælp.

Bedste ønsker fra Anette

Tak for dit svar, det er rigtig sødt af dig, jeg skriver en pb til dig :-) Det er ikke altid nemt med den familie...Jeg har næsten ikke noget familie, så derfor betyder det meget for mig, at min mor kommer og at vi er på nogenlunde talefod. Jeg har kun hende og mine 2 brødre.

øv, øv, øv! Hvorfor kan venner og familie ikke være de første til at respektere de ønsker man måtte have til sin bryllupsdag. Det er jo din dag!

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige for er ikke sikker på at jeg har et bedre råd end dem du allerede har fået. Jeg er ked af at hun ikke kan se at du har nogle planer og ønsker til din store dag. Moden ændre sig og hvad hun syntes er smart er nok ikke det samme som en brud i dag - forstå mig ret :-)

Håber at I får talt sammen og at hun indser at det er dig det handler om den dag. Hvis hun syntes du "fylder" for meget til hverdag er det en ting men den kan hun ikke bruge imod dig lige her - for her er det dig der SKAL fylde det hele.

Hun har nemlig en helt anden idé om, hvordan en brudebuket skal se ud. Ikke fordi hun er gammeldags egentlig, hun er sådan set meget moderne i sine kreationer, men alligevel kan det blive for moderne for hende. For enkelt.

Der er stødt nogle andre problemer til efter jeg oprettede denne tråd, som gør at jeg tror, hun vil lytte mere til mig nu. Så jeg håber, vi kan finde ud af det.

(lige en sidebemærkning, men hurraaa, fandt vist endelig ud af multi quote!! :-))

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer