Anke

Renseri til kjolen?

16 indlæg i dette emne

Hej piger

Nu er brylluppet vel overstået - og nu skal kjolen gøres pæn igen!

Er der nogen af jer, der kan anbefale et renseri i storkøbenhavn, der har erfaring med brudekjoler?

Kjolen skal desuden forbi en skrædder, da der er en lille flænge i slæbet, og så er der nogle tråde, der er røget. Hvad er mon smartest: renseri først og skrædder bagefter, eller omvendt??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg spurgte Frederiksberg skrædderi om rensningen, og det var voldsomt dyrt gennem dem, 1500 eller sådan noget. De sendte det bare ud af byen så tog kontakt til dem de sendte til og det var billigere at bruge dem direkte end via Frederiksberg skrædderi, men dog stadig dyrt. Jeg endte med at bruge Fred Butler som ligger flere steder, bla lige ved kongens nyhavn. De tog 4-700 afhængig af kjolen. Min kostede 700 pga der var meget tyl. Den er blevet rigtig rigtig fin :)

0

Del dette indlæg

Den skal nok lappes før den bliver renset, for du risikerer at det bliver værre under rens. Storkbh. kender jeg så ikke noget til, men her i Odense, i Glamour har de eget renseri, og det koster 400 eller deromkring, uanset om kjolen er købt der eller ej. Blot til sammenligning, da jeg ikke formoder, at du gider tage turen herover for en rens :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg er selv uddannet skrædder og du skal helt sikkert sende den til skrædderen først, for at den ikke går mere i stykker i rens.

Jeg kan klart anbefale sundbyrens, på sundbyvesterplads. dem brugte vi altid da jeg arbejdede i et skrædderi på amager.

Jeg vil dog fraråde at man bruger kæden Schleisner som renseri, har virkelig dårlige erfaringer med dem. de har bla ødelagt en kundes pels pga for høj varmegrad, samt smeltet nogle knapper på en jakke, og sagde at det var fordi knapperne var for gamle, (hvilket altså ikke kan ske, der er ikke holdbarhedsdato på knapper hihi)

jeg kan anbefale skrædderen i illum. man kan sagtens komme som kunde udefra, man skal bare henvende sig i receptionen

Håber dette hjalp lidt

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har købt min kjole brugt, så den skulle renses.. - min skrædder anbefalede mig at få den renset INDEN den skulle ud til hende, da hun så netop ville kunne rette op på de eventuelle skader der kom ved rensningen.. - så tror det afhænger af den skrædder du har hvad de helst vil..

0

Del dette indlæg

Hej med jer.

Hvis I søger en af de bedste der er, til rensning. Så skal I have fat på Jan Mikkelsen. Jeg har kun hans mobil nr. men hvis I skriver en PM til mig, så kan jeg skaffe hans nr.og adresse til jer.

Han er den bedste der er i rensefaget. Så hvis I vil være helt sikre på at jeres brudekjole er i sikre hænder, så er det ham I skal bruge :-)

Må jeg spørge hvor han holder til i landet? :) Jeg skulle gerne bruge en på Fyn..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej med jer.

Hvis I søger en af de bedste der er, til rensning. Så skal I have fat på Jan Mikkelsen. Jeg har kun hans mobil nr. men hvis I skriver en PM til mig, så kan jeg skaffe hans nr.og adresse til jer.

Han er den bedste der er i rensefaget. Så hvis I vil være helt sikre på at jeres brudekjole er i sikre hænder, så er det ham I skal bruge :-)

Må jeg spørge hvor han holder til i landet? :) Jeg skulle gerne bruge en på Fyn..

Han er desværre ikke på fyn - men på sjælland flere steder.......

Ok, tak for tilbagemeldingen :) Jeg må prøve at se hvad jeg kan finde på Fyn.

0

Del dette indlæg

Der ligger bla et renseri inde i Albanigade i Odense .... lige ved siden af apoteket .... er sikker på, at de renser brudekjoler :)

Tak for det :thanks: . Faktisk havde jeg overvejet den der Glamour? De har deres eget renseri der kun renser brudekjoler, så tænker de må have styr på det.. Egentlig kender jeg slet ikke til renserier på Fyn, men min kjole bor hjemme ved min mor i Svendborg (og jeg selv er i Århus - kjolen er købt i København - det er noget værre noget!) Men kjolen er lidt speciel med nogle farver på underskørtet, så ville gerne bruge nogle der var vant til kjoler. Havde egentlig slet ikke tænkt over det før det renseri jeg havde en aftale med i Svendborg pludselig var lidt luren ved kjolen pga de farver.. Og så ville jeg bare gerne have den til nogen der ved hvad de laver! Kender du noget til Glamour? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer