Thea1989

Tale til min kommende mand som et eventyr

9 indlæg i dette emne

Jeg har valgt min tale skal være et eventyr, da jeg tror det gør det meget lettere for mig at få tingene sagt på den måde uden at være alt for genert og berørt.

Men jeg synes det er vildt svært hvordan man starter.

Jeg ved hvad den skal indeholde, men synes ikke det er så eventyragtigt.

Er der evt. nogen herinde der har ideer til hvor man kan finde inspiration henne?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:) jeg har lige færdiggjort min tale til min kommende, har startet med et lille eventyr men derefter bliver det til en almindelig tale - for jeg kan ikke tage de personlige med ind i eventyret.

Men hvor du kan hente inspiration henne - ved jeg ikke - desværre

Okay det er bare i orden:) jeg er i fuld gang. Men synes det er vildt svært! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var en sommerdag og solen skinnede klart fra en skyfri himmel. Albert, den lille grøn frø, besluttede sig for at hoppe en tur i det dejlige vejr. Efter at have hoppet rundt nogen timer, kom han forbi en hæk - OOOhhhh hvad var det hans små blå øjne (eller brune hvis han har det) spottede? Hvad var det dog der sad der bag blomsten? Alberts små klukker var ved at vende det hvide ud af øjnene. Sikke et smukt syn hans øjne hvilede på. Det var den berygtede og flotte larve Zilla (i denne udgave er han lun på dig, ellers kan du jo gøre det omvendt). Her kan du jo så bringe jeres første møde ind i billedet. "Den labre lave, Zilla, vidste godt den lille grønne frø kiggede på hende, men hun var kostbar og lod som ingenting". I dagende efter, hoppede den lille grønne frø forbi den smukke blomst flere gange om dagen, han måtte bare se den flotte larve igen og igen. Albert var forelsket - han måtte bare i kontakt med hende. En sen eftermiddag tog han endelig modet til sig og hoppede hen til Zilla - han havde fanget en flue til hende - nu håbede han på den måde at han kunne vinde lidt opmærksomhed. Han fik kvækkende fremstammet at denne flue var fanget specielt til hende, men Zilla var ligeglad. Hun kunne selv fange sine fluer (her kan du beskrive hvem du er som person (selvstændig, vant til at klare sig selv, ikke intr osv og bygge videre på historien afhængig af hvordan jeres møde var). Albert var knust. Han hoppede grædende hjem til sin lille hule i det høje græs. Her gemte han sig i mange uger indtil han indså at Zilla ikke skulle slippe så let. NEJ- han ville ikke opgive sit livs kærlighed så let - han ville kæmpe - om det så var mod den lille fede græshoppe, Frede, som også flere gange havde gjort kurs mod Zilla. Albert tog en hurtig dukkert i søen og hoppede kvikt hen til Zilla og .........

Du kan også bruge: Men pludselig en dag ...(en episode..... Albert var i syv sind.... ville han aldrig se hende igen?

eller.. Men pludse´lig en dag opdagede Zilla Albert stå og beundre hende.....

Ved ikke om det er noget du kan bruge? tror du skal vælge to fx "dyr" som kunne symbolisere jer lidt som personer også bare flette jeres forhold ind i historien.. Gir det mening?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer