Lene T

Øøøøøøv ! Mine sko er røget i tolden :-(

13 indlæg i dette emne

Mine sko fra Terrier Playnet er blevet nuppet i tolden! :td: Men ok, set fra den lyse side, så har jeg nok fået sendt min 50 pakker fra hh Kina og USA, så jeg har faktisk været heldig! Og jeg når at få dem til brylluppet :thumbsupsmileyanim:

Er der nogen der har prøvet det samme og hvad kostede det? Jeg har købt 2 par sandaler og et sæt spænder og jeg har umiddelbart regnet mig frem til 160 kr.. kan det passe?

Redigeret af Lene T
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg prøvede det så med alle 3 par sko jeg bestilte. Det var faktisk ikke så dyrt, som jeg havde frygtet. Og fra jeg fik beskeden, gik der vel 14 dage til jeg havde skoene… op med humøret :)

Jeg betalte knap 400 kr for 3 par sko, så de 160 kr du har regnet dig frem til, skal nok passe

0

Del dette indlæg

Uhh, masser af gange :) er jo chancen man tager :) fandt lige det her til dig, så kan du præcist regne på det ..

Koster varen EX. porto under 80 kr, så er du fritaget for moms, told og importgebyr. Dvs dit brev eller din pakke slipper igennem tolden uden ydeligere omkostninger. Men husk at de 80 kr er EX PORTO! Koster varen EX. porto mellem 80-1.150 kr, så skal du betale 25% i moms af beløbet + et importgebyr på 160 kr. Importgebyret er et fast gebyr, som ikke ændres uanset, hvad din vare har kostet i købspris. Koster varen EX. porto over 1.150 kr, så skal du først betale told (%-satsen afhænger af vare typen), derefter 25% i moms + 160 kr i toldgebyr.

Håber du kan bruge det ..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv hvor træls!

Jeg er ikke helt bekendt med alle reglerne på området - senest har jeg modtaget en "bolero" agtig ting - der løb det op i næsten 50% af varens pris - Grrr, altså!

De var dog rigtig hurtige til at behandle det - kun et par dage, så modtog jeg den :)

Held og lykke!

0

Del dette indlæg

Du kan altid tjekke på www.toldberegner.dk hvad dine varer kommer til at koste, hvis de ryger i told. Så kan man altid se hvad det maksimalt kommer til at koste, så varen ikke ender med at blive dyrere end hvis den er købt herhjemme, ikke at jeg nogensinde har oplevet det.

0

Del dette indlæg

Ud fra hvad i siger og toldberegneren, så bliver det 280,- ca.. hmm.. æv, men det er heldigvis ikke flere tusind kroner :) De når da heldigvis at komme før brylluppet!! :cheerleader3: :cheerleader3:

Undskyld jeg helt har kunnet glemme at smække billeder på! :o Altså dumme mig! :tunge::wink: Jeg BURDE jo vide, at i zillaer er så KRÆVENDE! :blink::lol:

Det er disse + et sæt skiftespænder:

post-45329-0-06999800-1342220384.pngpost-45329-0-56394500-1342220397.pngpost-45329-0-19635300-1342220409.png

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine sko fra Terrier Playnet er blevet nuppet i tolden! :td: Men ok, set fra den lyse side, så har jeg nok fået sendt min 50 pakker fra hh Kina og USA, så jeg har faktisk været heldig! Og jeg når at få dem til brylluppet :thumbsupsmileyanim:

Er der nogen der har prøvet det samme og hvad kostede det? Jeg har købt 2 par sandaler og et sæt spænder og jeg har umiddelbart regnet mig frem til 160 kr.. kan det passe?

Super træls at de blev taget i tolden :pokey: men det er da dejligt de stadig når hjem inden brylluppet :loveshower:

0

Del dette indlæg

AAAAIIIIIII - hvad har jeg lige gjort de dumme, dumme toldere????!! :tunge: Nu er mine rislamper også blevet nuppet i tolden! :pokey: Det er eddermame godt, at jeg ikke venter flere pakker!

Et godt råd til jer andre - hvis i bestiller et større kvantum af noget, så få det delt op i flere pakker eller endnu bedre, bestil lidt af gangen :) Så var jeg nok sluppet - begge gange :rolleyes::shooter::td: :fløjt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når man først hat været i "systemet" én gang, bliver adressen gemt, og kommer der mere til samme adresse, ryger det til side til kontrol.

Og pas på med det. Visse ting kan blive MEGET dyrt.

Nye toldregler gør, at f.eks. medicin der kan sidestilles med "nakotika" (sovemedicin, smertestildende mv.) ryger direkte til politiet, og det koster 3 år på straffeattesten + en bøde på mindst kr. 6.000,00

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer