SusanneL

Forskel mellem Ebay og Amazon?

5 indlæg i dette emne

Jeg har et spørgsmål til alle Jer som har købt ting via nettet :biggrin:

Jeg er stadig riemelig ny i at købe fra udlandet og har set at mange af Jer foreslår Ebay, men har ikke set så mange foreslå Amazon.. Mit spørgsmål,er det nogen forskelle eller er Ebay bare bedre??

Jeg skal bruge det til at købe materialer til DIY projekter :wink: For kan da allerede se, at man kan spare vildt mange penge, jubii.. Så kan man købe rigtig meget, hihi :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amazon er et stort firma, der har eget lager osv., men andre mindre firmaer og "rigtige" butikker kan også sælge via Amazon. eBay består for det meste af private sælgere og små "online businesses" der ofte ikke har mange ansatte, men større firmaer har også butikker der.

Amazon sælger næsten udenlukkende helt nye ting (de største undtagelser er bøger, film o.l), mens eBay er en stor mix af nye, brugte og hjemmelavede ting. Ofte kan man finde ting på eBay som måske ikke er "mainstream" nok til Amazon. Jeg bruger begge sider utrolig meget, men Amazon virker mere konsistent. Jeg kigger tit på begge sider, hvis jeg leder efter noget bestemt, og så vælger jeg den der har det billigst/kan levere det hurtigst.

Håber det hjælper lidt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Amazon er et stort firma, der har eget lager osv., men andre mindre firmaer og "rigtige" butikker kan også sælge via Amazon. eBay består for det meste af private sælgere og små "online businesses" der ofte ikke har mange ansatte, men større firmaer har også butikker der.

Amazon sælger næsten udenlukkende helt nye ting (de største undtagelser er bøger, film o.l), mens eBay er en stor mix af nye, brugte og hjemmelavede ting. Ofte kan man finde ting på eBay som måske ikke er "mainstream" nok til Amazon. Jeg bruger begge sider utrolig meget, men Amazon virker mere konsistent. Jeg kigger tit på begge sider, hvis jeg leder efter noget bestemt, og så vælger jeg den der har det billigst/kan levere det hurtigst.

Håber det hjælper lidt :)

:super: Tak for det...Det kan godt være lidt svært at gennemskue til tider, så det hjalp meget :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nævnte min forlovede lige at jeg havde glemt en væsentlig forskel - På eBay er mange af deres produkter sat til auktionsformatv (oftest de ting der måske kun er en enkelt eller meget få af), hvor højstbydende får lov til at købe, men der er også "Buy now"-formatet, hvor man bare klikker og betaler med det samme. Jeg tror de fleste DIY materialer findes i begge formater. Selv har jeg købt de fleste af mine egne DIY ting via "Buy now" og vist kun én enkelt ting på auktion. Amazon er udelukkende klik og betal som de fleste andre onlinebutikker.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer