Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Majse71

Samtale med Præsten ...

7 posts in this topic

Måske et ubegavet spørgsmål og kunne jo også bare ringe til kirkekontoret ... Men mere trygt at være "uvidende" herinde :wink:

Har fået besked fra Kommunen om, at vores "prøvelsesattest" nu er afsendt til kirkekontoret ... Skal vi så ringe til dem og træffe aftale om samtalen med Præsten eller kontakter de os ?

Hvor tæt skal sådan en samtale være på brylluppet .. vi skal giftes den 1. sep !??

Håber dér er et kvikt hovede eller to der har styr på dét herinde :biggrin:

0

Annonce ♥

Jeg skrev blev kontaktet af præsten på mail om samtale, inden da havde jeg skrevet sammen med hende der booker til vielser osv. Hvad angår prøvelses attesten, så skal vi se aflevere den. Men super jeres kommune har sendt den for jer :)

Jeg ville da ringe og lige høre, de ved jo godt vi ikke er alt vidende omkring bryllupper :).

Vi skal vies d, 15 september og har præste samtale 21 august

0

Jeg har siden vi aftalte datoen med præsten i januar mailet med hende frem og tilbage omkring salmer, kirkehæfter og mange andre ting. Så vi aftalte også datoen via mail.

Vi skal giftes d. 25-08-2012 og vi havde samtale med præsten d. 17 juli.

Egentlig ville hun gerne vente til lidt tættere, så hun havde os i frisk erindring til brylluppet, men da vi bor på Sjælland og skal vies i Jylland var det lidt svært at få det at passe med hendes og vores ferie.

0

Da jeg bookede kirken, sagde kordegnen at præsten ville kontakte os en uge før vielsen angående samtale.. Det syntes jeg godt nok er sent, men jeg kender jo så præsten, så har spurgt hende om vi ikke godt kan tage det lidt før, 2-3 uger før vielsen er fint, men så altså hellere ikke senere, og det var ikke noget problem..

0

Annonce ♥

hvis du er bange for at de har glemt jer, så synes jeg bare du skulle ringe til præsten og sige at i skal giftes og gerne vil have en samtale

0

Vi skal også selv aflevere attesten :) vi skal giftes om ca. 3 uger og vi har endnu ikke haft møde med præsten, faktisk har han ikke kontaktet overhovedet. Jeg har snakket med kirkekontoret og sikret mig at vi ikke er glemt :) men det er alligevel irriterende at mødet ligger så sent.. Vi har en del spørgsmål og ting vi gerne vil have på plads.

Så jeg synes du bare skal ringe og se om du kan få en aftale - så du slipper for at stresse ;)

0

Tusind tak for svar :)

I dag lå der brev fra kirkekontoret i postkassen, hvor kopi af diverse papir var med og de gør opmærksom på, vi selv skal kontakte præsten for samtalen - Iøvrigt skriver de også at det skal være 1 til to uger før ... Præcis som i andre har erfaret - Så må være "normal praksis"

0