Sign in to follow this  
Followers 0
Guest maria29

NAVNEÆNDRING - OG NYT PAS

9 posts in this topic

Hej Alle,

Ville lige lige fortælle at det an GODT LADE SIG GØRE at få navne ændring samt nyt pas inden bryllupsrejsen og selvom man skal rejse dagen efter !!.

Har set et andet indlæg hvor der var flere der ikke kunne ; )

Jeg har ca. for små 2-3 uger siden først bestilt en ægteskabs erlæring fra kommunen. den skal så behandles og man få en PRØVELSESATTEST - Denne skal man have med på PAS-kontoret - og vupti- min nye pas med mit nye efternavn kom med posten BLOT 5 DAGE EFTER JEG HAVDE AFLEVERET DET HELE .

og jeg skal først gifes om ca. 4 uger - dejligt at have det på plads :bearhug:

:bearhug: :bud:

0

Annonce ♥

Måske det er forskelligt fra sted til sted!!!

Men de sagde til os at det ikke gjorde noget, hvad der stod!!! Så det regner jeg med!!!

Knuser Maria

0

Jeg har også forespurgt mht. pas og kørekort og det er ikke et krav at man skal have nyt, selvom man skal ud og rejse. Der skal bare stå det samme navn på billetten som der står i passet - ellers går den ikke. Der er 6 år til mit pas udløber og jeg synes det er dyrt - 600 bobs for et nyt.... og 260 for et nyt kørekort.

Nu må vi se..... det var bare lige det jeg ville sige .... hej

0

Jeg ved at det ikke er et krav, mit var alligevel udløbet , så jeg skulle have nyt, da bryllupsrejsen er bestilt :bearhug:

0

Annonce ♥

Hej igen!

Jeg kunne så godt tænke mig at vide, hvor det har kunnet lade sig gøre!

Jeg har spurgt både Glostrup og Frederikssund politi og har fået samme svar! Det kan IKKE lade sig gøre!!!

0

jeg har også sprugt 2 forskellige steder - og fået OK.

Jeg sidder da med passet nu ???? -

Jeg ville godt give dig stederne hvor jeg har fået ok. - men du må ikke ringe og skælde dem ud - så det evt. ødelægger chancen for andre, bre fordi de ikke ville de 2 steder der - men jeg kan da sige at det ikke var i Kbh´s området - men i midt sjælland og Syd sjælland. - så kan de andre der skal have få det der -

0

Hej Alle,

Ville lige lige fortælle at det an GODT LADE SIG GØRE at få navne ændring samt nyt pas inden bryllupsrejsen og selvom man skal rejse dagen efter !!.

Har set et andet indlæg hvor der var flere der ikke kunne ; )

Jeg har ca. for små 2-3 uger siden først bestilt en ægteskabs erlæring fra kommunen. den skal så behandles og man få en PRØVELSESATTEST - Denne skal man have med på PAS-kontoret - og vupti- min nye pas med mit nye efternavn kom med posten BLOT 5 DAGE EFTER JEG HAVDE AFLEVERET DET HELE .

og jeg skal først gifes om ca. 4 uger - dejligt at have det på plads  :bearhug:

:bearhug:  :bud:

Hej Maria

Det var da lækkert, at det kunne lade sig gøre... Det eneste du nu skal være opmærksom på, er om der står dit gamle eller nye navn på din billet (hvis i altså skal ud at rejse). I lufthavnen går de nemlig meget op i, at navnet på billetten og i passet skal være det samme, ellers kommer man ikke af sted... Så hvis du har bestilt i dit gamle navn, så tag lige at få det ændret...

Mette

0

jeg har også sprugt 2 forskellige steder  - og fået OK.

Jeg sidder da med passet nu ???? -

Jeg ville godt give dig stederne hvor jeg har fået ok. - men du må ikke ringe og skælde dem ud - så det evt. ødelægger chancen for andre, bre fordi de ikke ville de 2 steder der - men jeg kan da sige at det ikke var i Kbh´s området - men i midt sjælland og Syd sjælland. - så kan de andre der skal have få det der -

<{POST_SNAPBACK}>

Bare rolig! Jeg skal nok lade være med at skælde nogen ud!! Jeg var bare nysgerrig!

Jeg har bidt i det sure æble og har fået et pas i mit nuværende navn! Så må vi se, hvornår jeg ændrer det! ;)

0

Annonce ♥

Det betyder ikke noget at man har sit pas med det gamle navn med så længe rejsen er bestilt i det navn der står i passet.

0