Guest Majse71

Tale til Gom - Hvad syntes du ?

8 indlæg i dette emne

Øj, det har været svært .... Talen kommer til at komme efter et "underholdningsindslag" fra mig til ham, hvor jeg har afleveret en laaaaang smøre om ham - så det indslag skulle gerne blive både "personlig og god spas :biggrin:

Jeg vil så også godt selv bidrage med et par ord og gerne de lidt mere "søde" af slagsen .... Talen vil dog kun blive aktuel, hvis jeg er i stand til at tale uden, at hulke mig i gennem :wink:

Risikoen for jeg vander høns i vildskab er faretruende stor og det ser jeg ingen grund til, at udsætte hverken mig, ham eller vores gæster for ... Så "indslaget" kan sagtens stå alene og er også bestilt af selv samme årsag :blink:

Meeeeen, er jeg nu fit for fight så har jeg skrevet sådan her:

Min kære skat … Tillykke, du er en meget modig og heldig mand J

Jeg agter nemlig, at holde dig op på ”Mit første og dit sidste” (ægteskab)

Og så skal jeg (ellers) gøre det kort og med få ord – hvilket jo er en udfordring i sig selv.

Jeg elsker dig, ...........

Elsker dig præcis som du er

I sjov og i alvor

I larm og i stilhed

I lys og i mørke

På godt og på ondt

At fatte mig i korthed er ikke nemt og derfor har jeg stjålet mig til lidt hjælp fra den glade Seebach og vil blot slutte af med ordene:

Se på mig nu

ved du godt jeg stadig er så latterlig forelsket,

tænk du er her endnu

Du er så dejlig og sikke et held, at du næsten ikke ser det selv

Tænk at jeg skulle være så heldig, tænk at du vil være min

Se på mig nu,

ved du godt det stadig er os mod hele verden

og du skal vide, at hvis jeg skulle,

så ville jeg gøre det hele igen

For vi to …. vi har mer' end kærlighed

Hvad syntes i ? For langt ? For sødt ? Andet ?

Er selv en del i tvivl om dét med Seebach ... Men uanset hvor banale hans tekster er, så siger de alligevel så meget, med få ord og for gommen vil det ikke komme som en "overraskelse" at jeg bruger ham, han ved jeg er begejstret for Seebach og er det egentlig også selv .... i ved, sådan "skabs-agtigt :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes det er helt fint at inddrage "Igen en dag" som er et af de få numre hvor han ikke synger om ulykkelig kærlighedm.v. og samtidig bruge de strofer af sangen som ikke fremstår som en sang til hende. Og nej. Der er ingen der siger at en tale skal være lang og beskrive en masse episoder m.v. Det at fatte sig i korthed og enkelt virker også stærkt fordi man ved at der er tænkt over hvert ord. Alternativt kunne man lade sangen tale for sig selv ved at afspille ovenstående del i stedet for at læse det op. Tror bare det virker stærkere hvis du selv fremfører det.

0

Del dette indlæg

Uha uha, kort er godt, når det gælder taler.. Min mand (vi er jo gift på rådhuset for en del år siden, men skal på næste lørdag kirkelig velsignes og holde bryllupsfest herefter) sidder i dette øjeblik og kæmper med at skrive talen. Jeg har sagt til ham: når du holder tale, så husk: stil dig op, så alle kan se dig, tal højt så alle kan høre dig og sæt dig hurtigt ned igen, så alle kan lide dig!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak tak for jeres kommentar :)

Har her efterfølgende også overvejet om jeg i stedet for Seebach skulle vælge tv2's "For dig ku’ jeg gøre alting" .... I mine øjne er det én af de skønneste sange de har lavet. Her ville jeg ikke behøve, at plukke i teksten og/eller ændre noget, som jeg jo har gjort med "Igen en dag"

Ville faktisk gerne kunne afspille nummeret, men vi skal ha´ jukebox til festen, så det er noget rod ..... Måske vi skulle ha´valgt en DJ i stedet :wink:

0

Del dette indlæg

I så fald har I travlt for den 1/9 er en meget stor bryllupsdag ligesom i lørdags (hvor overbossen havde en ulykkelig brud i røret kl. 9 fordi deres musik havde aflyst og det lykkedes hende så at finde en løsning efter 4 timers hårdt arbejde). :) Men du kan vel godt afspille nummeret fra jukeboksen ved at alliere dig med en veninde som styrer den eller fremføre ordene selv (måske bare de sidste 4 linjer).

0

Del dette indlæg

I så fald har I travlt for den 1/9 er en meget stor bryllupsdag ligesom i lørdags (hvor overbossen havde en ulykkelig brud i røret kl. 9 fordi deres musik havde aflyst og det lykkedes hende så at finde en løsning efter 4 timers hårdt arbejde). :) Men du kan vel godt afspille nummeret fra jukeboksen ved at alliere dig med en veninde som styrer den eller fremføre ordene selv (måske bare de sidste 4 linjer).

Super service i havde mulighed for at yde ... En ulykkelig brud blev uden tvivl til en lykkelig :)

Lidt pudsigt du nævner dét med de sidste 4 linjer ... Er præcis det jeg selv har tænkt de sidste par dage - Tak for svar :)

0

Del dette indlæg

Uha uha, kort er godt, når det gælder taler.. Min mand (vi er jo gift på rådhuset for en del år siden, men skal på næste lørdag kirkelig velsignes og holde bryllupsfest herefter) sidder i dette øjeblik og kæmper med at skrive talen. Jeg har sagt til ham: når du holder tale, så husk: stil dig op, så alle kan se dig, tal højt så alle kan høre dig og sæt dig hurtigt ned igen, så alle kan lide dig!!!

Genialt sagt og så sandt, så sandt :biggrin:

Dén vil jeg altid huske ...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer