AOlsson

Jeg elsker ikke min kjole :(

22 indlæg i dette emne

Hej alle Zillas derude

Er lige kommet hjem fra min sidste kjoleprøvning efter tilretninger igår og må hermed konstatere at jeg elsker ikke min kjole :(

Den blev købt lidt i hast, for lige pludselig fløg tiden afsted med prøvninger diverse steder. Var ellers ude i god tid, men har SÅ svært ved at bestemme mig altid, og for at jeg så kunne nå at få den hjem skulle det pludselig være. Kunne også mærke på min søster og mor at nu måtte jeg altså gerne se at finde en. Vi var 4 steder at kigge og prøve.

Jeg blev aldrig helt forelsket i den, Den er slet ikke behagelig at have på og den er for stor og slet ikke min stil.

Det er en A-line kjole med perler og havde altid ønsket mig en kjole der var a la græsk gudinde.

Ved slet ikke hvad jeg har tænkt på, og nu skal jeg have den på i en hel dag om halvanden uge :boohoo:

Min mor har brugt en del penge på den her kjole, så tør og vil ikke vise utaknemmelighed. Men orrh havde jeg dog bare tænkt mig mere om...

GLÆDER mig til at blive gift! :heart:

Men hader opmærksomhed og har intet selvværd derfor går det mig lidt på at jeg ikke føler mig tilpas i den..

Nogen der har fået en god dag ud af det alligevel, selvom de måske ikke havde drømmekjolen på???

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære smukke soon to be bride! Jeg var simpelthen nødt til at skrive til dig efter at have set din indlæg. Jeg håber, at jeg når at læse dit svar senere i aften.

Jeg kender en pige, der PRÆCIS ligesom dig havde købt en kjole, som moren betalte og som ikke kunne bestemme sig - og endte med at føle, at hun ikke havde valgt den rigtige kjole. Nogle gange er det godt at have andre med ude og prøve kjole men andre gange er det en stress-faktor.Og det er lidt en skam.

Jeg spurgte hende pigen der, HVORFOR hun ikke følte det var den rette kjole eller hvorfor hun var i tvivl? Hun sagde, at hun synes her bagefter har hun set SÅ mange flotte kjoler og hun synes lidt at hendes asymetriske kjole var...lidt kedelig. Det var ikke det hun alligevel havde forestillet sig. Jeg så et billede (modelbillede) af kjolen (jeg har en bryllupsblog og har i mange år købt brudekjole magasiner i hele verden på mine rejser, så ved en del om brudekjoler) og det var faktisk en meget meget smuk kjole, som efter min vurdering faktisk passede ret godt til hende. Men vigtigst af alt sagde jeg til hende - som jeg også vil sige til dig:

"Husk...at på din store dag, så er det ikke kjolen der gør, om du er smuk. Faktisk er kjolen det mindst vigtige efter min overbevisning. Fordi den dag kommer du til at stråle som en sol uanset, hvilken hvis kjole du ender med at have på. Man er så lykkelig den dag, at det overstråler alt. Så vær ikke ked af det, fordi du bliver med 100% sikkerhed ufattelig smuk - fordi du nemlig lyder til at fokusere på det rette, at du glæder dig ufatteligt til at blive gift. Der sker et eller andet vildt inde i vores kroppe, når vi skal giftes åbenbart, fordi hormonerne fiser rundt og nogle gange kan man blive helt bims i hovedet, fordi man tror ikke man får et godt bryllup, hvis ikke man har nået at få "det er bare DEN" følelsen. Men nogle gange leder man for meget, og måske derfor har du ikke kunnet bestemme dig. Man sætter nogle ret høje forveninger til den kjole - og du vil heller ikke skuffe din mor. Har du prøvet nogle af de der græske guidinde kjoler? De er smukke på billederne, men når man får dem på, så ser de nogle gange.....meget kedelige og enkelte ud. Det har været min oplevelse. Min veninde troede nemlig også, at hun skulle have en sådan. Til slut historien kan jeg fortælle, at hende pigen bare var SÅ smuk i den kjole og ALLE havde bare været betaget af hende. Det var kommet helt bag på hende :-) Men hey....en forelsket brud - der findes ikke noget smukkere!

Jeg synes til gengæld at håret er super vigtigt den dag - og så selvfølgelig den glæde som kommer til at strømme af dine øjne! Det skal nok gå altsammen! Tro på, at du bliver den smukkeste brud uanset hvilken kjole du har på. Det bliver du med garanti. Upload gerne et billede af din kjole :-) Det er op til dig.

Glæder mig til du uploader billeder af brylluppet :-)

Held og lykke!

Kærligst Lisbeth

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære smukke soon to be bride! Jeg var simpelthen nødt til at skrive til dig efter at have set din indlæg. Jeg håber, at jeg når at læse dit svar senere i aften.

Jeg kender en pige, der PRÆCIS ligesom dig havde købt en kjole, som moren betalte og som ikke kunne bestemme sig - og endte med at føle, at hun ikke havde valgt den rigtige kjole. Nogle gange er det godt at have andre med ude og prøve kjole men andre gange er det en stress-faktor.Og det er lidt en skam.

Jeg spurgte hende pigen der, HVORFOR hun ikke følte det var den rette kjole eller hvorfor hun var i tvivl? Hun sagde, at hun synes her bagefter har hun set SÅ mange flotte kjoler og hun synes lidt at hendes asymetriske kjole var...lidt kedelig. Det var ikke det hun alligevel havde forestillet sig. Jeg så et billede (modelbillede) af kjolen (jeg har en bryllupsblog og har i mange år købt brudekjole magasiner i hele verden på mine rejser, så ved en del om brudekjoler) og det var faktisk en meget meget smuk kjole, som efter min vurdering faktisk passede ret godt til hende. Men vigtigst af alt sagde jeg til hende - som jeg også vil sige til dig:

"Husk...at på din store dag, så er det ikke kjolen der gør, om du er smuk. Faktisk er kjolen det mindst vigtige efter min overbevisning. Fordi den dag kommer du til at stråle som en sol uanset, hvilken hvis kjole du ender med at have på. Man er så lykkelig den dag, at det overstråler alt. Så vær ikke ked af det, fordi du bliver med 100% sikkerhed ufattelig smuk - fordi du nemlig lyder til at fokusere på det rette, at du glæder dig ufatteligt til at blive gift. Der sker et eller andet vildt inde i vores kroppe, når vi skal giftes åbenbart, fordi hormonerne fiser rundt og nogle gange kan man blive helt bims i hovedet, fordi man tror ikke man får et godt bryllup, hvis ikke man har nået at få "det er bare DEN" følelsen. Men nogle gange leder man for meget, og måske derfor har du ikke kunnet bestemme dig. Man sætter nogle ret høje forveninger til den kjole - og du vil heller ikke skuffe din mor. Har du prøvet nogle af de der græske guidinde kjoler? De er smukke på billederne, men når man får dem på, så ser de nogle gange.....meget kedelige og enkelte ud. Det har været min oplevelse. Min veninde troede nemlig også, at hun skulle have en sådan. Til slut historien kan jeg fortælle, at hende pigen bare var SÅ smuk i den kjole og ALLE havde bare været betaget af hende. Det var kommet helt bag på hende :-) Men hey....en forelsket brud - der findes ikke noget smukkere!

Jeg synes til gengæld at håret er super vigtigt den dag - og så selvfølgelig den glæde som kommer til at strømme af dine øjne! Det skal nok gå altsammen! Tro på, at du bliver den smukkeste brud uanset hvilken kjole du har på. Det bliver du med garanti. Upload gerne et billede af din kjole :-) Det er op til dig.

Held og lykke!

Kærligst Lisbeth

Hej Lisbeth

Er glad for dit svar, og havde nok især brug for at høre andre havde samme følelse som jeg. Alle andre syntes at være mega forelskede i deres kjole, også bliver man lidt øv når man har lavet et dårligt valg. Tror nemlig også det var en stress faktor at have dem med, de opførte sig eksemplaisk, men kunne godt se og hører de ikke kunne forstå min tøven om at vælge en kjole. Jeg bliver let stresset, og ønskede ikke at være mere til besvær. Der skulle jeg nok have stoppet op, stresset ned og tænkt mig mere om.

De havde ingen "gudinde" kjoler nogen af de 4 steder jeg var ude og prøve, så derfor har jeg ikke været i en. Måske er det også det er nager. Jeg kan ikke afskrive snittet, for jeg ved ikke om det sidder godt. Har dog flere lange kjoler herhjemme i lignede snit som sidder knaldhamrende godt.

Men jeg syntes ikke det er fordi den er kedelig. Jeg elsker nemlig det helt enkelte (kedelige). :blush:

Men du har helt ret. Det handler om kærligheden til min kommende mand, og der skal mit fokus nok sættes helt hen.

For ligemeget hvad er kjolen ikke grim. Får den hjem på tirsdag, også må jeg lige hoppe i den lidt og vænne mig til kjolen.

Tak for peptalken! :kiss:

0

Del dette indlæg

Jeg får syet ærmer på. også er den lagt lidt ned i ryggen..

Det er heller ikke fordi jeg syntes kjolen er grim eller noget, føler mig bare lidt utilpas og måske lidt større end jeg er i den. Også har jeg nok bare ikke haft den der wauw fornemmelse så mange snakker om..

Edit: Har taget billederne af igen :)

Redigeret af AOlsson
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved godt at du er lidt ked af den, men hold da op hvor er den smuk på dig!!! Det hjælper self. ikke så meget, når det er dig der har følelsen og dig der skal bære den. Men jeg syntes den klæder dig rigtig godt.

Jeg håber at du finder en løsning til din store dag, så du får det godt med den kjole du har på (om det så bliver den der eller en helt anden).

Men igen - du ser så godt ud!

0

Del dette indlæg

Jeg ved godt at du er lidt ked af den, men hold da op hvor er den smuk på dig!!! Det hjælper self. ikke så meget, når det er dig der har følelsen og dig der skal bære den. Men jeg syntes den klæder dig rigtig godt.

Jeg håber at du finder en løsning til din store dag, så du får det godt med den kjole du har på (om det så bliver den der eller en helt anden).

Men igen - du ser så godt ud!

Hvor er du sød. Tak :kiss:

0

Del dette indlæg

Æv hvor surt..

Jeg tror du skal mærke efter dybt inde..

For mig at se har du to muligheder:

1. Accepter at det er den kjole du skal giftes i - lær at elske den. Evt. de rigtige smykker kan gi det sidste..

2. Gå på jagt efter en ny og prøv at sælge den anden.

Hvis du vælger nr2 skal du dog være forberedt på at du måske ikke finder den perfekte kjole - i og med at der er så kort tid igen..

Håber du finder en løsning..

0

Del dette indlæg

Jeg tror jeg ved hvordan du har det, og netop fordi jeg er som dig har jeg kun været ude eet sted og prøve kjoler, og den kjole der faldt bedst i min smag blev det. Og indtil brylluppet kigger jeg ikke på andre butikker, fordi så ville jeg bare finde en anden. Så hellere leve i uvisheden. Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af. Men det er tage til flere butikker det er farligt fordi der er så mange flotte kjoler. Og så er du kommet til det punkt hvor din mor er træt af at kigge kjoler og vente, og du ikke kan bestemme dig, så du tog bare den bedste,og nu er det så ikke som du forentede. Jeg har heller ikke wauwfølesen over min kjole, men den er flot, og så må jeg tage til takke med det. Det er trods alt kun en kjole, og man skal heldigvis kun have den på en dag, og mændene. Dem tror jeg egentlig ikke tænker over det. De synes alt er flot, så længe det sidder på deres kommende kone.

Så op med humøret, og få en fantastisk dag.

Kram Anell

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes den er flot til dig din kjole. ALLE brude er i tvivl på et tidspunkt, men når dagen kommer og alt det andet komme på, ja så har vi alligevel den rigtige kjole på. Husk din mand har overhovedet ikke fokus på din kjole, men på hvordan du ser ud (stråler).

0

Del dette indlæg

Det havde jeg!! Det var min veninde der elskede kjolen. Den sad godt på mig, derfor købte jeg den. Og jeg kan godt sige dig at jeg ELSKER den NU… På selve dagen var den bare så smuk og det var skønt at have den på.

Håber du får den samme følelse med din kjole ()()

Jeg kan rigtig godt lide din kjole

Redigeret af Musenberg
0

Del dette indlæg

Jeg syns altså det er en flot kjole! Og den sidder også super godt på dig! Syns du får en helt fantastisk figur i den ... men igen .... er jo self ikke os, der skal ha den på :)

Men altså .... den sidder super flot og kjolen er også pæn .... :)

Skal du ha slør på el en hårdims el ? For altså .... hvis du syns den er lidt kedelig el alm, så kan du evt. pifte den op med en Miss-Lena kreation .... hun laver de FLOTTESTE ting siger jeg dig! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for de gode svar herinde :) Det har muntert mig lidt op at hører fra andre.

Det er ikke en mulighed at sælge den. Det syntes jeg ikke jeg kan være bekendt over for min mor.

Så jeg tager den nok på et par gange inden brylluppet i næste uge og vænner mig til den. Måske begynder jeg endda at elske den lidt. Det hjælper måske på det når jeg kommer til at stå alene i den herhjemme og mærke rigtig efter uden at have en ekspedient i hælene og mor og søsters øjne på mig hele tiden. :wink:

MariaSchmidt: Det er ikke fordi jeg syntes den er kedelig. Kan nemlig godt lide det enkelte. Men har da købt en af miss lenas flotte hår kreationer :biggrin: Det er ikke til at undvære!

0

Del dette indlæg

jeg har købt to brudekjoler og får nu syet en helt anden. Jeg købte den første fordi den var billig og jeg skulle være praktisk og måske kunne bruge den igen. men da jeg fik den hjem blev jeg ved med at komme med ideer til hvordan jeg kunne lave den om og til sidst ind så jeg at jeg faktisk var ulykkelig over mit valg, den var meget enkel og jeg havde nok inderst inde drømt om den store kjole. Så jeg endte med at købe en anden på udsalg og det var så det, men stadig følte jeg ikke mit hjerte var helt med og da jeg fik mulighed for at få min drømmekjole syet for få penge, sagde jeg ja tak, den havde jeg drømt om siden jeg først drømte om kjoler, men den var for dyr og umulig for mig at købe. Jeg tror det er vigtig at man kan mærke når man får den på at det er KJOLEN. og at man ikke bare tager en kjole fordi den er billig. Heller sig til butikken hvad man har af penge så de ikke viser kjoler man ikke har råd til og så gå igen hvis der ikke er noget man falder for der til ens pengepung. Jeg synes også det er mere vigtig hvordan man selv har det i kjolen, og ikke hvad andre synes. Selvom alle brude i mine øjne er smukke lige meget om de er store eller tynde, høje eller lav, så betyder det altså meget hvordan man selv ser sig selv og har det, og synes man ikke kjolen er drømmen eller føler den ikke passer mm. så kan det ødelægge hele dagen, så er det lige meget hvor meget folk siger man er smuk.

Jeg har ikke set din kjole eller hvordan du ser ud i den. Men selvom jeg er sikker på du nok skal blive gudesmuk, så kan jeg godt forstå hvordan du har det, især hvis du altid har drømt om en græskkjolemodel, og har valgt en anden, Jeg håber du finder ud af det og at du føler dig smuk på dagen og får en drøm at et bryllup.

0

Del dette indlæg

Held og lykke!

Kærligst Lisbeth

Hej Lisbeth

Er glad for dit svar, og havde nok især brug for at høre andre havde samme følelse som jeg. Alle andre syntes at være mega forelskede i deres kjole, også bliver man lidt øv når man har lavet et dårligt valg. Tror nemlig også det var en stress faktor at have dem med, de opførte sig eksemplaisk, men kunne godt se og hører de ikke kunne forstå min tøven om at vælge en kjole. Jeg bliver let stresset, og ønskede ikke at være mere til besvær. Der skulle jeg nok have stoppet op, stresset ned og tænkt mig mere om.

De havde ingen "gudinde" kjoler nogen af de 4 steder jeg var ude og prøve, så derfor har jeg ikke været i en. Måske er det også det er nager. Jeg kan ikke afskrive snittet, for jeg ved ikke om det sidder godt. Har dog flere lange kjoler herhjemme i lignede snit som sidder knaldhamrende godt.

Men jeg syntes ikke det er fordi den er kedelig. Jeg elsker nemlig det helt enkelte (kedelige). :blush:

Men du har helt ret. Det handler om kærligheden til min kommende mand, og der skal mit fokus nok sættes helt hen.

For ligemeget hvad er kjolen ikke grim. Får den hjem på tirsdag, også må jeg lige hoppe i den lidt og vænne mig til kjolen.

Tak for peptalken! :kiss:

Puha...det er godt nok svært. Hmm...ja så kan jeg godt se du har svært ved at ligge det fra dig. Altså det lyder lidt slemt, når du skriver, at du hellere må vænne dig til den. Ja...man skal jo kun giftes en gang (regner man da med), så er spørgsmålet om du alene skulle tage ud og prøve en gudindekjole? Finder du KJOLEN, så må du jo ringe til din mor og være ærlig. Så må hun jo brokke sig....men hun kommer helt sikkert over det. Kjolen kan jo sælges og tro mig....tjekker man brugte brudekjoler, så tror jeg, at en del brude prøver det du nævner. MEN....der er kun 1 1/2 uge til, så du skal til at handle NU, hvis det er. Det kræver du finder en kjole, der ikke skal syes ind.

Uhhh......jeg ved ikke om du kan bruge det til noget. Men jeg krydser fingre for dig :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg får syet ærmer på. også er den lagt lidt ned i ryggen..

Det er heller ikke fordi jeg syntes kjolen er grim eller noget, føler mig bare lidt utilpas og måske lidt større end jeg er i den. Også har jeg nok bare ikke haft den der wauw fornemmelse så mange snakker om..

Edit: Har taget billederne af igen :)

Ahr....Øøøøv har der været et billede af dig i den??? Du får altså godt nok positive respons på den. Det tegner da super godt :-)

0

Del dette indlæg

Jeg tænker lidt på de tv-byllup prgrammer hvor fyren vælger kjolen til sin brud .. og det bare absolut ikke det et hun drømt om.. eller hendes stil .. alligvel ser de altid vildt lykkelig ude og har den mest vidunderlige dag .. lige en ting mere gæsterne har ikke set alle de andre kjoler så de har ikke noget at samme ligne med..mit råd vil være at fokuser på alle det andre små og store ting på dagen der så er blevet pæcis som du ønskede.. så vil du bestemt også få den mest fantastisk dag ..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer