Guest lje

Er der overhovedet salg i brugte kjoler

12 indlæg i dette emne

Kære gifte kvinder

Jeg er nu også en lykkelig gift kvinde :loveshower:

Jeg kan se, at man kan sælge sin kjole via Bryllupsklar.dk. Jeg har naturligvis nu en brugt kjole, hvor man kan se forneden, at det har været en god fest med meget dans = læst "beskidt". Jeg tænker om, der er nogen med god erfaring, der har fået solgt sin kjole. Jeg vil ikke sende kjolen til dyr rens, hvis der alligevel ikke er marked for brugte kjole.

Nogen med erfaring????

:c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er altid et marked for brugte brudekjoler, men det er et spørgsmål om hvorvidt du er villig til at sælge din kjole til en favorabel pris.

Tror fx det er de færreste der får halv pris for en brugt brudekjole, du skal ned i en lavere gensalgspris.

Men jeg ved da, at der bliver solgt kjoler via vores køb/salg afdeling.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil da mene at det kommer an på hvad det er for en kjole.. En lilly er måske svær at komme af med, fordi den ikke koster så meget fra ny (læs langt under 10.000), og der er lagersalg hvor alle kjoler koster 1500.

Men er det en designerkjole, eller dyrer kjole, så tror jeg sagtens den kan sælges brugt, hvis man vel og mærke ikke regner med at få nypris for den. Jeg har da læst om flere der har købt brugt :) Under alle omstændigheder er det vigtigt at få renset kjolen hurtigst muligt efter brug, medmindre man er ligeglad med den og aldrig skal bruge den igen. Pletter bliver svære at få af jo længere tid der går (har jeg læst).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv kigget på brugte kjoler et stykke tid, da budgettet ikke nødvendigvis er til en ny. Inde på dba.dk og den norske version af den lægges der tre-fire kjoler ind om dagen, og hvis det er flotte kjoler, og ikke noget man får i Lillys genbrug (eller det er Lillykjoler der er sat afsindigt billigt), forsvinder mange af dem meget hurtigt igen. Jeg kender flere der har købt brugte kjoler, men bliver selv skeptisk når der står at de ikke er blevet renset - jeg aner ikke hvad en rens ville koste, så det er svært at regne ud hvor meget kjolen reelt vil koste. Det er måske en ide at finde ud af og så skrive i annoncen?

Tror der er to kategorier af genbrugskjolekøbere, hvis jeg forstår mine veninder ret. Der er sådan nogle som mig, der bare gerne vil have en pæn kjole til en halv måneds SU, ikke er optaget af hvilken sæson de er fra, og ikke engang gidder kigge på mærker, fordi de, selv brugt, er for dyre. Også er der dem der har været i en af de dyrere butikker, forelsket sig i en kjole til 20,000kr, og prøver at få lige den kjole til en meget lavere pris.

Uanset tænker jeg, at en masse information om kjolen og dens tilstand, gode billeder (klare, store, både af hele kjolen og detaljer), hjælper dig til et salg. Jeg hopper ihvertfald videre med det samme der kun står "Min fantastisk smukke kjole sælges til 6000kr" vedhæftet et uklart billede hvor sløret er i vejen for at man overhovedet kan se kjolen (og ja, der er mange af dem på dba!).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

..og så er der sådan en som mig, der havde en ide om en kjole, som bare ikke rigtig var til at finde nogle steder (og som heller ikke måtte være for dyr) Og så pludselig var der en - og kun den ene! Har ikke set noget tilsvarende siden og kigger stadigvæk lidt fordi min bedste veninde også skal giftes (og fordi det er lidt sjovt :rolleyes: )

Så måske er det er plus hvis det er en lidt anderledes kjole? Gruppen af købere er måske ikke så stor, til gengæld kan det måske tænkes de i højere grad slår til :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil hellere end gerne købe en brugt kjole.

HVIS! den er renset og 100% iorden.

Og så vil jeg ikke give eks. 3000 for en model jeg kan få til samme pris eller endda meget mindre på tilbud.

Jeg synes generelt at der på eks. dba er aaalt for mange der tror at de stadig kan indhente mere end 50% af den pris de selv gav.

Jeg tror måske, at brudekjoler er ligesom biler og computere. værdien falder markant så snart den har været i brug :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil hellere end gerne købe en brugt kjole.

HVIS! den er renset og 100% iorden.

Og så vil jeg ikke give eks. 3000 for en model jeg kan få til samme pris eller endda meget mindre på tilbud.

Jeg synes generelt at der på eks. dba er aaalt for mange der tror at de stadig kan indhente mere end 50% af den pris de selv gav.

Jeg tror måske, at brudekjoler er ligesom biler og computere. værdien falder markant så snart den har været i brug :)

Du har fuldstændig ret ... Og tænker generelt at de fleste sætter prinsen ALT for højt !

Hvis man vil sælge kjolen, så gør man nok klog i at "løsrive" sig fra den først ( :wink: ) og så sætte den til en GOD lav pris ... Tror egentlig ikke man skal gøre det "for pengenes skyld", men mere fordi man syntes det er spild og trist dén ellers bare vil komme til at hænge nytteløst hen - En bonus er så, man kan spise en god middag eller snuppe en lille weekendtur for de penge der kommer ud af det ... Alt afhængig af kjolens "værdi"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tror personligt at dem, der køber brugte kjoler, er nogen, der ikke vil ofre ret meget på selve kjolen. Derfor hvis jeg skal give et kvalificeret bud, så er det billige Lilly-kjoler, som der er mest salg i .... simpelthen fordi de dyrere kjoler, som har kostet 10-12.000 fra ny aldrig kommer ned i et prisleje, hvor folk vil betale det for dem, medmindre det er en præcis model man går efter, som fx Anell skriver.

Men TROR at mange af dem, der leder efter kjoler har en ide om, hvilken type kjole de skal have ... og så skal den bare sidde okay. Tror ikke det behøver at være DRØMME kjolen .... man er villig til at gå på kompromis og igen .... kjoler til 5-6.000 brugt vil jeg vurdere man må vente længe på at få solgt, for det kan man jo få en ny Lilly kjole for. Til gengæld ... en Lilly kjole, som fra ny har kostet 5-6.000 kr og som bagefter blir solgt for fx 2.500-3.000 nyrenset .... dem er der forholdsvis meget salg i. For vi er nede i en pris, hvor man ikke kan få en ny for samme penge (medmindre man tager på Lilly Lagersalg eller finder et meget godt tilbud)

Redigeret af MariaSchmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige købt min drømmeb brudekjole hos Cinderella Brude & festkjoler i vestjylland og de tager brudekjoler i kommission

dvs, de sælger brudekjolerne for kunderne og tager sikkert et gebyr ( det skal jeg ikke gøre mig klog på ) men så må man jo gå

ud fra at kjolen er som ny, bliver tilrettet og renset inden en ny brud skal i kjolen.

Fandt selv en smuk brugt kommissionskjole til 5000 kr incl lån af skørt, kort slør og brudekjolen og det var incl tilretning

MEN jeg valgte en anden kjole, så det må man da sige er billigt...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville slet slet ikke betænke mig på at købe en brugt kjole, hvis den er smuk, passer og standen matcher pris - hvorfor så ikke?

Jeg er ret sikker på, at jeg når tiden kommer, vil købe brugt. Mangler dog lige et knæfald haha, men vores budget skal ikke "spises" af kjolen.

Hvis jeg vinder i Lotto så bliver det dog en Høvring tror jeg ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer