EvaMab

EM & E <3 Lokation fundet og Dato flyttet

62 indlæg i dette emne

Håret

Jeg troede jeg havde en klar forestilling af hvordan mit hår skulle sidde på Den Store Dag, men efter at have kigget lidt inspirationsbilleder er jeg kommet lidt i tvivl - det eneste der er helt sikkert er at jeg skal have et laaangt slør med blondekant.. Og så har jeg en hårkam liggende som er arvegods efter Esbens farmor.. Jeg vil meget gerne se om den kan flettes med ind i frisuren..

Update 27.05.2013

Jeg er helt sikker på at jeg skal have håret delvist sat op - jeg har relativt langt, mørkt hår med krøller, så jeg tænker det vil egne sig rigtig godt til sådan noget halvt-opsat hår..

wedding-hairstyles-for-long-hair-7.jpg

Her ville man f.eks. godt kunne bruge den kam jeg har fra kærestens farmor..

bridal-hair-accessories-2.jpg

Mit hår er ikke heeeelt langt nok til den her endnu, men jeg har længe ønsket mig extensions - så måske man bare kunne supplere lidt..

wedding-hairstyle51_hair-and-makeup-by-s

curly+half+updo+wedding+hair+with+haircl

Redigeret af EvaMab
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Temaet:

Farvetemaet bliver sort, hvid og lilla, eventuelt med nogle få lime/æblegrønne islæt.. Den lilla skal være lavendel/mørk lilla, dvs. med mere blå end rød.

Her lidt inspirationsbilleder..

66_lilla_blomster_lys_ani.gif

lilla-krokus-blomster-fotos-nb33486.jpg

Wedding-Shoes-Emin-Kuliyev.jpg

wedding-cakes-with-purple-flowers-2.jpg

Purple-Wedding-Reception-Can-t-decide--.jpg

Purple-Weddings-14.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kirken:

Vi har snakket om at holde reception herhjemme, og vil derfor også gerne giftes i nærheden. De mest nærliggende kirker er kirken i Galten og kirken i Skovby. Vi har ikke den store tilknytning til nogen af dem, men den i Galten har vi da trods alt besøgt med drengene til fastelavn - så lige umiddelbart bliver det Kirken i Galten.

681.jpg

Update 02.06.2013:

Vi er stadig usikre omkring lokationen, så det er ikke sikkert at det bliver Galten Kirke.. Så kirken er endt på "ubestemt" igen.

Redigeret af EvaMab
0

Del dette indlæg

Mødet:

Nå, det slog mig lige at jeg da slet ikke havde fortalt hvordan vi mødte hinanden.. Det bliver der hermed rettet op på!

Jeg er jo som sagt andengangs-brud. Jeg blev gift i maj 2008 - og skilt igen i sensommeren 2009. Efter skilsmissen var min plan egentlig at jeg lige skulle være single i en god periode - jeg havde jo også en to-årig dreng at skulle tage hensyn til. Min eksmand og jeg havde aftalt en 7/7 løsning med vores søn, så jeg havde rigeligt med tid hvor jeg kunne nyde min single tilværelse.

Lørdag d. 25/9 2009 besluttede jeg i en lettere bedugget tilstand at oprette en profil på dating.dk. Jeg udfyldte en meget grundig profil og gik derefter i gang med at sondere terrænet lidt. Samme aften som jeg tilmeldte mig fandt jeg denne her smækre fyr, som jeg simpelthen bare MÅTTE kontakte. Jeg skrev en lang besked til ham - selvom han jo egentlig havde skrevet at han søgte nogen der var et par år ældre end mig.. Men.. Jeg tog chancen alligevel - og gusketakoglov for det..

Han svarede samme aften og vi skrev sammen i flere dage. Efter et par dage aftalte vi at mødes hos mig. Jeg tog nogle forholdsregler - som nogen måske tænker er en anelse omvendte - for min søn var hjemme da han kom forbi første gang.. På den måde ville jeg sikre mig at det ikke bare blev et "engangsknald", og at manden også var god til børn - for denne fyr virkede bestemt som en jeg kunne se mig selv blive gammel sammen med.

Første date gik over al forventning! Selvom jeg havde taget mine forholdsregler endte vi med at sidde og kysse i sofaen da Markus var puttet. Næste morgen tog han tidligt afsted på arbejde og jeg svævede derudaf på en lyserød sky.

Siden den dag har vi ikke været adskilt mere end 2-3 dage af gangen - og dette kun pga. arbejdsrelaterede rejser.

Vi har længe vidst at vi skulle giftes - og have flere børn.. Nu hvor vi så småt er færdige med de projekter vi havde med huset er vi klar til næste skridt.

0

Del dette indlæg

Uh jeg er helt vild med overdelen på den første kjole du viser :loveshower:

Blonder er så fine til bryllupper synes jeg og når nu du har arvet en masse er det da helt perfekt og bruge det.

Og hvor dejligt at blive friet til to gange. Virkelig sødt drengene fik lov til at være en stor del af det, de er med garanti pave-stolte :heart:

0

Del dette indlæg

STD Inspiration:

Jeg faldt lige over denne tråd hvor et af billederne straks gav mig tårer i øjnene.. "Dét billede skal jeg gemme!" var min første tanke da jeg så parret der kysser og hun holder skiltet med "I said YES"..

467811480012711895_eOmG70gA_c.jpg

Og lidt mere:

save-date-foreheads1.gif

Det her billede gemmer jeg fordi jeg godt kan lide størrelsen - hvis man altså tænker 1:1..
bryllup-save-the-date-kort.jpg

Desuden har jeg leget lidt med tanken om hjerter bundet af ståltråd.. Hvordan det skal indgå er jeg dog ikke helt kommet videre med..

Update 12.06.13:

Jeg fandt lidt inspiration på Pinterest, som nu danner grundlaget for mine STD kort. Jeg er VILD med knuden.. "Tie the knot". Jeg holder det dog i "vores farver", sort, hvid og lilla. Billeder følger :)

ea7b89d979afc2eaa1143cf7bf0774f7.jpg

Redigeret af EvaMab
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

For tiden får jeg ikke lavet så meget direkte planlægning. Jeg har en del idéer i hovedet - der er dog ikke rigtig styr på dem, så der er ikke så meget at skrive. Jeg har dog brug for tips til en enkelt idé og håber nogle af jer dejlige piger kan hjælpe.

Jeg leder efter et sted man kan designe egne klistermærker, ligesom dem man kan købe i ark til scrapbooking o.lign. Nogen gode tips?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej hvor skønt med en datosøster :cheerleader3: Det gør det lige en tand sjovere at følge med i din, i forvejen meget fine, spændende og ikke mindst inspirerende, planlægningstråd. :biggrin: Fantastisk beskrivelse af de to frierier, og hvor er din ring dog bare fantastisk smuk! Det gjorde han godt din H2B :respekt:

Glæder mig til at følge dig fremover :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Nej hvor skønt med en datosøster :cheerleader3: Det gør det lige en tand sjovere at følge med i din, i forvejen meget fine, spændende og ikke mindst inspirerende, planlægningstråd. :biggrin: Fantastisk beskrivelse af de to frierier, og hvor er din ring dog bare fantastisk smuk! Det gjorde han godt din H2B :respekt:

Yay, nu er der under et år til Den Store Dag :D

Jeg skal på første brudekjole-kig med en veninde på lørdag - er godtnok spændt, for på den ene side vil jeg jo gerne finde noget jeg kan lide, på den anden side er der jo stadig et helt år (NÆSTEN!) til kjolen bliver taget i brug.. Gu ved hvor meget kroppen kan nå at forandre sig på et lille års tid.. :huh:

0

Del dette indlæg

Brudebuketten:

Temaet til selve festen er sort/hvid/lilla - så buketten skal naturligvis indeholde lilla blomster. (Ja ja, jeg er med på at det ikke er mig selv der bestemmer, men jeg er jo nødt til at give H2B noget inspiration han kan bestille ud fra... :fløjt: )

2hyjx47.jpg

57_1.JPG

Jeg kan godt lide formen på denne, dejlig luftig og let. Jeg orker ikke en stor tung og fyldig brudebuket.. Den lilla orkidé er skøn.

034.JPG

Også dejlig luftig - og fine orkidé'er.

som09brudebuket0301-m.jpg

Uh, den er også fin, den her. Jeg er vild med de der små blad-ranker der hænger ned over buketten.

lilla.jpg

Det vil egentlig heller ikke gøre mig noget hvis noget af det lilla silkebånd som ellers bliver brugt rundt omkring på invitationerne, menukort osv, også gik igen i buketten...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal på første brudekjole-kig med en veninde på lørdag - er godtnok spændt, for på den ene side vil jeg jo gerne finde noget jeg kan lide, på den anden side er der jo stadig et helt år (NÆSTEN!) til kjolen bliver taget i brug.. Gu ved hvor meget kroppen kan nå at forandre sig på et lille års tid.. :huh:

Hehe den eneste grund, til at jeg turde købe min kjole så tidligt, er at min krop ikke har ændret sig de sidste 4 år, og jeg bruger stadig samme kjolestørrelse (34) som til min 18 års fødselsdag (jeg er 24 nu) :lol:

Min kjole er også lige en tand for stor, så den skal syes ind, så hvis jeg tager en lille bitte smule på, så gør det ikke noget :biggrin:

Redigeret af Alexandra
0

Del dette indlæg

Hehe den eneste grund, til at jeg turde købe min kjole så tidligt, er at min krop ikke har ændret sig de sidste 4 år, og jeg bruger stadig samme kjolestørrelse (34) som til min 18 års fødselsdag (jeg er 24 nu) :lol:

Min kjole er også lige en tand for stor, så den skal syes ind, så hvis jeg tager en lille bitte smule på, så gør det ikke noget :biggrin:

Min vægt svinger egentlig heller ikke.. Har været en str 36 de sidste 3-4 år.

Min mor har tilbudt at betale kjolen (og sådan et tilbud siger man jo ikke lige nej til), så jeg vil egentlig gerne vente med at købe noget til hun er med.. Og da hun bor i Holland er det ikke lige nu hun kan komme med.. :)

0

Del dette indlæg

Lokation:

Uh, idag har vi bestilt bord i restauranten på det Sophiendahl Slotshotel, hvor vi har ønske om at holde festen - jeg er godtnok spændt på om det er så fantastisk flot som jeg forestiller mig det :)

Redigeret af EvaMab
0

Del dette indlæg

Æv med æv på!!!!

Vi var ude at spise på godset igår og maden var rigtig lækker. Det store festlokale var super flot og omgivelserne fuldstændig fantastiske! Vi var begge helt solgt og klar på at fejre vores bryllup der..

Vi snakkede så med receptionisten, som hurtigt fik spoleret drømmen - det store lokale kræver at man garanterer 50+ gæster, og desuden er det lejet ud på vores dato! Æv! Vores gæsteliste lyder pt på 45, og det er vi egentlig ganske godt tilfredse med.. At skulle finde 10 mennesker mere.. Åh, jeg ville hellere tage 10 mere med fordi vi gerne vil, ikke fordi stedet kræver det.

Desuden var kuvertprisen lige halvanden gang højere end forventet.. Så i stedet for 45.000 for 45 gæster står vi nu og skal beslutte os om vi ønsker at bruge 74.000 på 55 gæster.. Puuuuuh.. Jeg har i forvejen lidt problemer med at overskue økonomien, så en ekstra udgift på 30.000... AV!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hmmm øv øv.. trist at med stedet, men kan forstå dig i forhold til at man ikke bare invitere 10 med hvis man ikke ønsker det.

håber i finder et andet sted

Æv.. :boohoo:

Jeg vil ikke finde et andet sted... Jeg vil heller ikke ændre datoen.. åååhr, det er bare r*v og nøgler det her!! (sorry, er stadig liiiidt træt af det idag..)

:pokey::boohoo:

0

Del dette indlæg

Lokation:

Uh, vi har virkelig været rundt her i weekenden.

Fredag så vi Sophiendal Slotshotel - som desværre viste sig at være lidt af en skuffelse, eller, i virkeligheden var det jo liiige som vi gerne ville have det, vores gæsteliste er bare ikke stor nok - og vores økonomi ikke stor nok til at håndtere en større gæsteliste. Så ja, Sophiendal er streget af listen igen.

Til gengæld har vi idag været på rundturi Århus S-området. Vi var forbi Varna, Skovmøllen, Det Gamle Mejeri (Vilhelmsborg), Norsminde Kro, Malling Kro og Årslev Kro.

Varna har vi foretaget en forhåndsreservation - vores oprindelige dato var dog optaget, så vi skal nok så småt vænne os til tanken om en ny dato.. I hvert fald hvis vi ønsker at holde festen på Varna.

Skovmøllen holder de bryllups-pause, så derfra kørte vi rimelig hurtigt videre.

Det Gamle Mejeri ved Vilhelmsborg er med på "måske"-listen. Vi skal lige have ringet til dem en af dagene for at høre om lokalerne er ledige og hvad prislejet ligger i.

Norsminde Kro - hmm, ja, det er også en "måske" 'er. På "vores" dato er de to lokaler vi kunne tænke os optaget, så her er vi igen ude i at flytte datoen. Udsigten fra lokalerne er ikke noget at råbe Hurra for, maden skulle til gengæld være rigtig god, og omgivelserne generelt er bare smukke. Eftersom det jo ikke er meningen at man til en bryllupsfest skal sidde og kigge ud af vinduet, så går det nok, ifht. udsigten.

Malling Kro var lukket, men vi tjekkede deres hjemmeside og kiggede lidt ind af vinduet. Maden skulle efter sigende være god, og salen ser ud til at have en fin størrelse og prisen er helt klart til at betale sig fra.. (Kan man overhovedet sige det?! haha..) Til gengæld mødte Esben sin eks i Malling, hvilket ikke er noget han har lyst til at blive mindet om på sin bryllupsdag. (Ikke at vi har noget imod eks-kærester i vores forhold, men der er stadig nogle ting man bare godt kan undvære på sin bryllupsdag, ikke?!)

Årslev Kro var også lukket, og så mildest talt røvkedelig ud, så der har vi ikke engang gidet kigge på deres hjemmeside. Sådan.'

Så, listen hedder nu: 1. prioritet: Varna, Elmestuen og Birkesalonen, dog med ny dato. 2. prioritet: Det Gamle Mejeri og 3. prioritet: Norsminde Kro.

På torsdag skal vi så en tur forbi Låsby Kro, hvor selve restauranten bare er SKØN med SKØN på! Vi har dog ikke set deres selskabslokale, så for at kunne vurdere om "det er noget" skal vi lige en tur forbi. I samme ombæring kører vi nok en tur mod Silkeborg for at se om der er nogle lokaler der vi bare MÅ holde bryllup i.. :) Så hvis I har et godt bud til selskabslokaler (inkl. servering/personale) i Silkeborg området, så sig endelig til.

Hvis vi når det tænker jeg at vi også tager en tur forbi Pøt Mølle/Frijsenborg, jeg mener vist nok at der også er noget selskabslokale-værk derude.

Åh, det allerbedste ved det her er helt klart at Esben og jeg får os nogle gode snakke om ønsker og forventninger på rundturen. Det er bare guld værd - samtidig med at det fjerner lidt af det stress jeg allerede nu oplever ifht. planlægningen. (Helt ærligt, jeg synes vi er ude i god tid, så hvorfor er 3/3 af de lokaler vi ønsker allerede booket på "vores" dag?!)

0

Del dette indlæg

Hold da op I har været på rundtur :thumbsupsmileyanim: Jeg kender det brudepar, der har bestilt Varna til d.24.05.2014, det er faktisk en fra min klasse, som skal giftes samme dag som mig :lol: De skal vies i domkirken i Aarhus og så holde festen på Varna.

Det Gamle Mejeri har vi også haft kig på, da lokalerne og omgivelserne virker helt fantastiske og priserne meget rimelige :super: Men da vi bor i Favrskov og vielsen foregår i Hvilsager i Mørke sogn, droppede vi hurtigt ideen om bryllupsfesten i Aarhus om omegn :lol:

Jeg har før været på Nordsminde Kro til guldbryllup og runde fødselsdage, og det er rigtig fine lokaler og lækker lækker mad, men hooold nu op det ligger langt ude in the "middle of no where" og men deres værelseskapacitet er jo imponerende, så der er rigelig mulighed for overnatning. De har jo også to forskellige bryllupspakker, til rimelige priser :biggrin:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer