EvaMab

EM & E <3 Lokation fundet og Dato flyttet

62 indlæg i dette emne

Hej Zillaer
Mit navn er Eva-Maria (27 år, 28 hvis du læser efter d. 28.02.2013), jeg er kæreste med den mest fantastiske Esben (32 år, selvom han helst ikke vil tilstå at han er over 30 - igen, 33 hvis du læser efter d. 29.04.2013). Vi bor i Galten mellem Silkeborg og Aarhus med vores tre sammenbragte drenge på hhv. 5 (nu 6), 7 (nu 8) og 9. Jeg er skilt fra min søns far, så vores bryllup vil være mit andet.
Vi snakker rigtig meget om bryllup, på trods af at kæresten endnu ikke har været på knæ. Men altså, bare fordi han ikke har været det må jeg jo godt samle ideer, ikk?!

Update 11.10.12:
Imorges fik vi snakket lidt om dato. Umiddelbart ville vi gerne giftes næste år, men økonomisk har vi simpelthen ikke frirum nok i øjeblikket, så vi udskyder det et år alligevel. Så datoen hedder nu 24.05.2014. :loveflag: (ja, og NU ligger den så fast på 07.06.2014)
Så nu har jeg maaasser af tid til rigtig at planlægge det hele.

Update 27.05.13:
For tre dage siden var der kun et år til vores bryllup - nu kan planlægningen for alvor begynde. Jeg har haft snakket med det sted vi ønsker, for lige at høre hvor bookede de er - om vi kan vente lidt med at booke os ind. Hun mente at vi nok skulle booke i løbet af en måneds tid, så vi var sikre - så i næste uge hvor vi er børnefri tager vi en tur ned og spiser i den tilhørende restaurant og ser lokalerne osv. Hvor det er henne kan jeg fortælle når vi lige har været der. :)

Billeder kan i øvrigt typisk findes på instagram: evamab. :balloons:

Nu til planlægningen: (jeg tager det umiddelbart i den rækkefølge det lige falder mig ind..)

Inden brylluppet:
Mødet - opdateret 15.10.12
Frieriet - opdateret 09.10.12
Frieriet #2 - opdateret 13.10.12
Save The Date Inspiration - opdateret 12.06.13
Invitationerne - opdateret 30.09.12

Den Store Dag:

Temaet - opdateret 15.10.12

Kirken - opdateret 02.06.13

Lokation #1 #2 #3 - opdateret 12.06.13

Outfittet:
Kjolen - opdateret 01.06.13

Skoene - opdateret 13.10.12
Håret - opdateret 27.05.13
Buketten - opdateret 27.05.13

Redigeret af EvaMab
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Invitationerne:

Jeg vil helt klart lave invitationerne selv - eventuelt med lidt hjælp fra min fars kæreste ifht. at designe monogram og krummelurer osv.
Jeg har en masse blonde liggende fra min farmor, som jeg regner med på en eller anden måde at bruge til brylluppet. Jeg forestiller mig umiddelbart noget med 3 lag, dvs. 2 sider der skal foldes ud. Alternativt kan jeg også godt lide dem der med lommer i.. :)

Farverne på invitationen skal passe til temaet: mørk lilla, limegrøn og sort - og ja, så naturligvis den hvide blonde.

Inspirationsbilleder
black-white-wedding-invitation_3.jpg

red-roses-on-purple-color-background-wed

Redigeret af EvaMab
0

Del dette indlæg

Kjolen:

Jeg er blevet heeelt vild med blondekjoler - og slæb.. Uuuh.. Og jeg skal selvfølgelig også have et langt slør med blondekant..

Min mor har tilbudt at betale kjolen, så nu har vi den del mindre at skulle tænke på i budgettet. Skønt.

Jeg fjollede lidt med en af mine veninder/kolleger den anden dag, og sagde at jeg vildt gerne ville ud og prøve brudekjoler - hvilket jo er lidt fjollet, for jeg er jo ikke engang forlovet endnu.. men altså.. Det endte med at hun sagde at det da slet ikke var så fjollet endda, så nu har vi en halv aftale om vi skal ud og prøve brudekjoler.

Update 01.06.2013:

Så har jeg været til første kjoleprøvning - og GUUUUD hvor ser jeg godt ud i blonder og tyl.. Jeg fandt en som viiiirkelig er flot - skal nok lige få lagt billeder ind på et tidspunkt.. :c166: Jeg havde en rigtig dejlig dag med en af mine veninder. Vi har planer om at tage en tur mere - denne gang forbi Askepot og Duedahl i Horsens, nogen der har erfaring derfra?

Inspirationsbilleder:
(åhr.. fik helt tårer i øjnene.. jeg skal helt klart se om ikke jeg kan komme til København og prøve den her.. )
brudekjole-sabela.jpg

(denne er ikke aktuel mere efter 01.06.2013)

397_500_csupload_27494340.jpg?u=11737886

(denne er ikke aktuel mere efter 01.06.2013)
ijzdhl1334913706855.jpg

Redigeret af EvaMab
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Frieriet

Iiih, igår friede Esben til mig..

Vi har fejret vores 3 års dag med en hotelovernatning i weekenden - jeg havde umiddelbart tænkt, at hvis han ville fri i forbindelse med årsdagen, så ville han gøre det dér, men nej, intet skete. Igår havde min far fødselsdag, så vi mødtes med ham, hans kæreste og hendes søn på Niels Bugges Hotel i Viborg (kan i øvrigt ikke umiddelbart anbefales - ringe udvalg af retter, som er MEGET specielt sammensatte..hmm..). Sidst på aftenen kørte vi så hjem igen og smed os på sengen - efter 2-3 glas vin og en lang tur hjem var jeg rimelig træt..

Vi lå og fjollede lidt og Esben tegnede så en række bogstaver på mig som jeg skulle gætte.. Og vupti, før jeg vidste af det havde jeg stavet v i l d u g i f t e d i g m e d m i g.. Jeg skiftevis grinte og sagde bogstaverne med en klump i halsen.. Da jeg havde stavet mig igennem det kravlede Esben ned på gulvet, satte sig på knæ og åbnede en ringæske med den smukkeste forlovelsesring. Han stillede det magiske spørgsmål, og jeg svarede det eneste jeg kunne forestille mig: "JA!"

Ringen.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Iiih, tillykke med frieriet :denmarkflag::loveflag: Det lyder skønt :7himmel:

Har I kigget på dato??

Tak :D

Nej, så langt nåede vi ikke helt endnu.. Vi skal lige se hvordan det ser ud med økonomien.. Jeg vil meget meget gerne finde en dato indenfor et år, men nu må vi se..

0

Del dette indlæg

Frieriet #2

Vi har jo delebørn, så da Esben i mandags friede til mig gik der lige nogle dage før vores børn kom hjem og kunne få de at vide. Esben valgte så at fri til mig igen med børnenes hjælp (det var sådan lidt aftalt, for Esben havde lånt min ring..Vi valgte at gøre det sådan så børnene bedre kunne forholde sig til det hele.). :loveshower:

Vi havde hentet børnene fredag, da vi kom hjem kørte jeg ud for at hente mælk. Da jeg kom hjem igen kom Markus hen til mig og plaprede løs om at jeg ikke måtte gå ind på hans værelse, om lidt skulle jeg sidde på en stol, og så skulle Esben sidde på knæ.. Hihi.. Dér måtte jeg så stoppe ham og sige "jeg tror ikke du må fortælle mig det der".. haha.. :lol: Han var så spændt at han slet ikke kunne vente med at fortælle mig det hele.. :cheerleader3:

Esben satte mig så ned på stolen, satte sig på knæ foran mig og begyndte at fortælle mig hvor højt han elsker mig, at jeg gør ham så glad hver eneste gang han vågner ved min side - noget lignende det han sagde i mandags.. Imens han talte kunne jeg ud af øjenkrogen se at Mikkel stod og filmede det hele. Pludselig gik vores sang - Call of the Search af Katie Melua - i gang, Tobias havde fået ansvaret for musikken. Og da Esben havde spurgt mig om jeg ville gifte mig med ham kom Markus med ringæsken.. Åååhr, det var så fint - og selvfølgelig sagde jeg endnu engang ja - denne gang med lidt flere tårer i øjnene..

Esben afslørede senere at det var sådan han egentlig ville have gjort det - måske bare lidt bedre planlagt.. hehe.. Han var bare blevet grebet af stemningen i mandags.. Åhr altså, jeg er bare glad for at han friede til mig - og så endda to gange.. :heart:

:iloveyou:

0

Del dette indlæg

Skoene

Jeg er 169cm høj, og Esben er 1-2 cm lavere end mig, så jeg skal afgjort have flade sko på når vi skal giftes.. Sko-shopping er jeg riiiiigtig god til - dog går jeg oftest efter stilletter, så jeg tænkte at jeg lige ville samle lidt inspiration til flade sko..

$(KGrHqZHJFcE+d9n7z2wBQJ5PW,rQw~~60_1.JPG?set_id=880000500F

(ebay)

$(KGrHqF,!k0E2D1D+Uk2BNiLTIGw5!~~0_1.JPG?set_id=880000500F

(ebay)

De her overvejer jeg lidt bare at købe allerede, for de er da virkelig billige..

$(KGrHqUOKp!E4jMOrEzcBOSQGwqccw~~0_1.JPG?set_id=880000500F

(ebay)

Temaet bliver sandsynligvis noget med lilla - så hvorfor ikke lilla sko.. Disse ville jeg i hvert fald også kunne bruge efterfølgende..

$(KGrHqN,!rcE88g9dOHYBPWLw!uwiw~~60_1.JPG?set_id=880000500F

(ebay)

(Deichmann)

(Deichmann)

image1xl.jpg

(ASOS)

Redigeret af EvaMab
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer