lenepigen

Hvad koster det at lave invitationer?

13 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg vil sige det sagtens kan betale sig at lave dem selv, men kommer selvfølgelig an på hvor godt et tilbud du kan få det. :)

Vi har betalt 6,00 pr, invitation for vores (vi havde også lomme) - hvilket jeg i hvert fald selv syntes var ret billigt sluppet i forhold til de priser jeg har set på nettet.

Har ikke inkluderet prisen pr. print, da jeg printede på mors printer, hvor der altid er farve i, så det kostede os egentlig ikke noget.

Udover det har jeg købt de store hobby ark karton, hvor jeg fik plads til 4 invitationer pr. ark, lilla pap, købt i netto i 10 arks pakker (har ikke bonen på mig mere, kun den samlede pris)

så købte vi tyndt pap, som kunne gå i printeren 3 pakker for 50 i bog & idé hver med 10 ark i, tror jeg købte 9 pakker af dem og havde en del ark til overs.

Derudover købte jeg også pergamentpapir i en lokal hobbybutik, da det lige var det der var i nærheden to dage inden invitationerne skulle være klar, lignende kan få i Panduro billigere til at skrive selve invitationen på som så blev sat ind i lommen med dobbeltklæbende tape. :wink:

0

Vi laver også pocket invitationer og vores kommer til at ligge på 5 kr pr. invitationen.. Har købt silkelook papir (fotopapir, men med matlook 120 g) på tilbud. Og bånd til konvolutterne ved søsterne grene.. så jeg det kan godt betale sig.. Jeg skal ikke selv bruge penge på farveparton og sort, da jeg får en til at hjælp med dette pga papiret det skal laves på... Men tror ikke at man skal begynde at regne på hvad det koster med den tid det tager :wink:

0

Vi giver ca. 10kr pr. invitation vi laver. - Det er med lomme.

Vi bruger 2 forskellige farver karton, 1 farve tykt papir, bånd, tape og en lukkedims.

Printerfarve er ikke regnet med, men det er ikke det vilde da en patron koster 14kr - og er noget jeg alligevel har hjemme pga. studiet :)

0

Annonce ♥

Vil sige de invitationer jeg laver koster mig en del mere end det der bliver nævnt her. jeg vil sige de hurtigt løber op i 15-20 kr. bare for materialerne. til en pocket invitation af lækker karton med 3 indstikskort bruger jeg 3 stykker karton a 4 kr - allerede der er det 12 kr. så kommer der evt en form for bånd rundt om, en sløjfe på, der bruges en del dobbeltklæbende tape og så bruger jeg som oftest en masse masse printerblæk på en hel omgang invitationer så synes hurtigt det griber om sig. bruger man en billigere karton er det selvfølgelig ikke nær så dyrt. Derudover skal I jo også huske konvolutten, den koster 6 kr i fx panduro når den skal være kvadratisk.

0

Indtil videre har jeg brugt 300 Dkk i alt til 30 invitationer og jeg er ikke helt færdig endnu...

for de 300 Kr har jeg købt:

En skære bræt 50 kr.

En skarp hobby kniv 50

En lineal . ca 25 kr.

30 Hvid Karton A4 størrelse til 50 Dkk

30 sort Karton A4 STørrelse til 50 Dkk

5 Pink Karton A4 Størrelse til 25 kr

Falseben ( Kan ikke lige huske hvor meget det kostede)

dobbeltklæbende tape. ca. 20

Jeg har ikke købt konvulterne nu men jeg fandt dem i tiger til 10 kr . for 10 og i lige den farve jeg gerne vil have dem...Jeg var ikke lige sikker på om de passede til min invitationer men kan se nu at det vil passe meget godt :)

0

Annonce ♥

Jeg har lige bestilt mine invitationer på vistaprint.dk, og jeg kommer til at slippe 400,- for 60 invitationer + 20 invitationer til reception, med konvolutter og et lille stempel med vores adresse (så man ikke skal skrive den maaaaange gange. )

Jeg har ikke modtaget dem endnu, så kan jo ikke sige noget om kvaliteten, men jeg synes da de blev rigtig fine :-)

Må ærligt indrømme at jeg simpelthen ikke gider at lave så mange invitationer selv, og så synes jeg ikke 400,- er så meget

Hatten af for dem, som gider!!!!

0

Vi lavede også pocket invitationer og det blev ret dyrt ( men skide flot!)

Selve papiret kostede 5,6 kr pr stk og der gik 1,5 stk pr invitation. Oven i det kom bånd samt rulletape.

Vi sendte dem i æsker til 6kr stk og puttede chokoladehjerter i til 7kr stk.

Alt i akt har vi nok brugt ca 2000 kr på invitationer, men jeg synes de var alle pengene værd.

0

Jeg har givet 7,5 kr pr. invitation med konvolut derudover har jeg så købt lidt ting til at lave dem. Jeg har lige lavet nogle invitationer (pocket) til mine forældre og de kostede 2 kr pr. stk., så det er meget afhængigt af hvor meget man pynter dem og ikke mindst hvor man køber kartonet.

0

Vi gav omkring 1000 kr for alle materialer til vors indbydelser og der blev lavet 48. Jeg synes det var mange penge, da de var hjemmelavede, men jeg ville have dem til at se sådan ud. Og efter al det ros vi fik for dem, var det værd en krone værd

0

Annonce ♥

Har købt en masse på grafical.dk og resten på ebay. Jeg har regnet det sammen til ca. 8 kr på inviatation og det er med:

Blonde

silkebånd

hjertemanchetter

kort

kuverter

kniv

skæreunderlag

indbydelses klistremærker

dobbeltklæbende tape

0