stephi-pigen

Vores winter wonderland bryllup - 10.11.12

27 indlæg i dette emne

Okai, bedre sent end aldrig.

Jeg skal giftes med jordens dejligste mand d. 10. november 2012. Han friede d. 12. februar 2012 og datoen i november blev planlagt udfra at jeg altid har drømt om et bryllup i allervildeste winter wonderland stil.

Planlægningen startede kort efter d. 12. februar - jeg vil gerne lave så meget som muligt selv. Jeg elsker at være kreativ, og det her er jo den perfekte mulighed for at bruge så meget tid og kræfter på at sidde og nørkle ;)

Invitationerne var ligesom starten på det hele, de voldede mig MEGET besvær. Egentligt nok mest fordi det var der jeg skulle lægge stilen for hele brylluppet, og det var jo en KÆMPE beslutning.

Jeg endte op med de her, som tog en evighed at lave, som tilsidst hang mig langt ud af halsen, men som også er blevet PRÆCIS som jeg ville have dem:

post-56875-0-90574800-1349856052.jpg

Jeg har desværre ikke lige nu et billede af inden i, og i kuvert. Fordi mange af mine billeder desværre er blevet slettet, men jeg tager nogle på et senere tidspunkt, da jeg heldigvis har lavet en ekstra invitation til os selv :)

Efter invitationerne var det kjolen:

post-56875-0-62116300-1349856297.jpg

Ta' jer endelig ikke af det sløve udtryk og det dårligt opsatte hår, jeg KAMP sveder og er derfor helt vildt brugt

post-56875-0-93186400-1349856376.jpg

Og her et billede med mit fantastiske snefnug slør :)

Kjolen skal jeg have syet til d. 23. oktober og jeg GLÆDER mig simpelthen sååååå meget, bare at prøve den igen, jubiii!!! Da jeg prøvede kjolen første og anden gang, var jeg bare slet ikke i tvivl, jeg elskede den. Men nu hvor jeg ikke har set den længe, er jeg blevet rigtig nervøs. Men tænker at det er uungåeligt at være andet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og siden der er jeg bare gået HELT AMOK i at være kreativ, og har fundet på en masse forskellige ideer. Nogle bedre end andre ;)

Min bedste idé (og nok den mest ugennemtænkte overhovedet) er vores bordkort, som samtidigt er en art "gæstegave" er tømte, rensede pestoglas - pyntede og fyldt med snebolde:

post-56875-0-19217200-1349857137.jpg

Se, er de ikke fine? Som sædvanligt yder billedet ingen retfærdighed. Men de er altså sååå fine IRL. Meeen, nu hvor vi bliver 67 gæster til brylluppet, var det måske smart at have valgt noget andet end pestoglas, for nu 1 måned før brylluppet, mangler vi stadigvæk 28 pestoglas - SHIT!

Men altså, værre er det jo ikke end, at vi må tømme Netto fra pestoglas, og at vores ellers gratis glas, så løber op i en udgift på 280 kr.

I ægte gør-det-selv-stil har jeg selvfølgelig også planlagt at lave kagen selv. Og er faktisk i skrivende stund ved at bage bund nr. 4, jubiii. De kan nemlig fryses uden at de blive tørre af den grund. Lækkert ikke? Så her dufter vidunderligt af chokoladekage, MUMS!

Jeg har undervejs i processen arbejdet med forskellige kage-pynte ideer, og en af mine bedre ses her:

post-56875-0-95078100-1349857388.jpg

Det er glasur lavet af flormelis og æggehvide, de er meget fine og MEGET skrøbelige, så hvis den idé skal føres ud i livet skal de laves direkte på kagen, og det er jo høj risikabelt.

Jeg har også endelig fået besluttet hvad kagen skal indeholde, og i kan se mine fine kageskilte her:

post-56875-0-13178800-1349857897.jpg

Altså, det er ikke de færdige skilte, dem har jeg nemlig ikke lavet endnu, men teksterne dertil, lavet i Word.

Mere følger :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som i nok allerede har gættet, er vores farvetema til brylluppet hvid, sølv og lyseblå. Det skal bare ose af vinter og derfor er vores mest brugte symbol derfor også snefnugget.

Da jeg skulle lave invitationerne købte jeg en snefnug-udstikker fra Martha Steward (ved ikke hvordan det staves, ups) og den er godt nok blevet brugt flittigt, sidenhen er der også kommet hele to små snefnug-udstikkere fra panduro til (2 fordi nr. 1 knækkede).

Som bord-deko, synes jeg jo bestemt at blomster er for sommer agtige, derfor var vi i weekenden ude og klippe grene, som ligenu hænger til tørre ved mine svigerforældre, de skal så sprayes med sølv/hvid (så man stadig kan se det brune, men så det ser frostet ud).

A la sådan noget her, og så ikke alligevel, hehe:

post-56875-0-03605500-1349861772.jpg

Vores grene skal støbes i en cement firkant (15*15*15) som skal stå rå, pyntet med snefnug palietter måske. Og på disse grene skal så hænge forskelligt pynt (og hertil kommer så de udstikkede snefnug, hvorfor jeg brugte tid på at forklare det i starten, hehe)

post-56875-0-42331100-1349862026.jpg

Dem har jeg lavet 10 i lyseblå, 10 i hvid og 10 i sølv. Så har jeg lavet snefnug i perler, og snefnug i perler med diamantligende sten på. Hjerter af perler på ståltråd og istapper ligeledes af perler på ståltråd. Og nogle "snebolde" som er viklet ståltråd som en bold der er fyldt ud med vat. Og så har jeg nogle stofsnefnug som skal limes på grenene, resten skal hænge.

Der er 9 runde borde i alt = 9 dekorationer, + 2 store træer, + 1-2 dekorationer ude i "kaffestuen". De 2 store træer skal have lyskæder på.

Jeg skal nok uploade billeder af al den forskellige pynt lidt senere, og af grenene når jeg har fået spraymalet dem.

Lige som tilføjelse til mit forrige indlæg, kom kagebunden lige ud af ovnen og den ser således ud:

post-56875-0-45426200-1349862007.jpg

Mummenummemums!!!! Godt at der skal skæres lidt af toppen ved hver kage, så kageglade mig kan smage!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal selvfølgelig også have servietter til brylluppet, og jeg har købt de store, for vi er egentligt en stor bunke grissebasser i min familie, hehe. Jeg har købt nogle fra IKEA til 12 kr. for 50 stk. Vildt billigt, og så er de bare fine. De er lyseblå og helt enkle.

Jeg er ikke særlig begejstret for foldede servietter, ja det er en fin kunst, men de er bare for 90'er agtige for mig. Så jeg vidste ret hurtigt at de skulle være helt simpelt foldet til den store dag.

Resultatet kan i se her:

post-56875-0-10287800-1349862564.jpg

Jeg har rullet servietten, og lavet en simpel servietring af tylbånd med snepletter samlet med en sølvfarvet snefnug. Det tog halvanden dag at lave og det er rart at jeg valgte et design der gjorde at de kunne laves i så god tid forinden. Jeg er nemlig meget bekymret for at have for mange opgaver gemt til den sidste uge (jeg har eksamen mandag eller tirsdag inden brylluppet, KRISE). Desuden optager kage-samlings-projektet nok al min tid der. + pyntning af lokalet, som i vores tilfælde ikke dækker over så lidt endda ;)

Nå, nu lige noget helt andet.

Har i set Disney filmen "to på flugt" eller på engelsk "tangled"? I den film sender kongen og dronningen (og hele byen) hvert år på prinsessens fødselsdag sådan nogle papirlanterner op i luften - og det er SÅÅÅÅ smukt at jeg tuder hver eneste gang (okai, er mega sart når det kommer til Disney film, men det er altså smukt). Så det vil jeg selvfølgelig også have til brylluppet.

Vi sendte 4 mennesker 4 lanterne op nytårsaften 2011-2012 med vores ønsker for fremtiden - og ja lad os bare sige at mit er ved at gå i opfyldelse ;) Og det var bare sådan en fin tanke, så tænker at sige (eller få manden til at sige) noget om at vi skal sende lanterner op med ønsket om kærlighed og lykke til brylluppet.

Derfor skal jeg lige huske at bestille dem i dag, og så er jeg gået i gang med at pynte lightere, regner med at alle skal have en, så det ikke bliver noget bøvl med at vente på hinanden, de skal jo gerne op på nogenlunde samme tid.

post-56875-0-94088000-1349863032.jpg

De er godt nok lidt mørkere blå end alt det andet, men det gør ikke så meget. Mangler lige at købe 61 blå lightere, for købte "kun" lige 6 til forsøg. Er måske lidt bange for at virke som pyroman når jeg i Tiger ber om så mange ;) Hehe

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man starter sin tråd 31 dage før brylluppet er det vel ok at poste 20 indlæg første dag, ikke?

Ihh hvor er det også lige pludselig meget tæt på. Om 1 måned er jeg fru og ikke frøken, og jeg bliver gift med min drømmemand, hvor heldig kan man være? Måske jeg skulle fortælle lidt om os:

Jeg hedder Stephanie og er 25 år, og det var mig, helt selv, der fandt min drømmemand. Sidste år (2011) i april måned, en søndag (d. 10. april for at være præcis, så egentligt 1½ lige i dag :)) faldt jeg over hans "annonce" på dating.dk. Jeg var derinde i et snævert forsøg på noget sjov og ballade, havde aldrig troet at det kunne lede til den store kærlighed. Med det samme jeg læste hans tekst blev jeg lun på ham, det lyder nok fjollet, men der var bare noget over hans smil :) Jeg skrev et meget ærligt og ikke særligt popsmart "brev" til ham og ventede - der gik heldigvis ikke længe før han svarede, og vi skrev nærmest uafbrudt i 1½ ugers tid. Onsdagen efter (d. 20. april) mødtes vi første gang, og ihhh hvor var han sød og dejlig og nem og snakke med og helt perfekt, jeg var fuldtstændig skudt i ham - helt vanvittigt, og prøvede endda at tale mig selv ned, da jeg sad i toget på vej væk fra vores date. Jeg synes måske ikke at det burde være muligt at jeg var så forelsket allerede der.

Heldigvis viste det sig hurtigt at han havde det på samme måde, for han skrev hurtigt og vi fik endnu hurtigere aftalt et nyt møde og så et nyt igen. Tirsdag d. 3. maj. 2012 kom han for første gang hjem til mig og det er den dag vi har valgt som vores kæreste dag :) Allerede d. 12. juli 2011 flyttede vi sammen i min lejlighed. D. 12. februar 2012 friede min skat til mig på et Radison hotel på Bornholm (indtil videre nok mit livs bedste dag). D. 12. marts 2012 fik min skat hans hus tilbage (som havde været fremlejet i 2 år) og vi flyttede dertil (hvor vi bor nu, og er såååå glade for det). En gang i starten af juni 2012 blev jeg gravid, og d. 10. november skal vi giftes. Og til marts kommer William til verden :)

Det var lige sådan mega kort fortalt - og det er jo egentligt også en kort historie vi har sammen. 1½ fra start til nu - men jeg har aldrig i mit liv været så sikker på noget, som jeg er på at han er min drømmemand og min mand for evigt. Vi kender hinanden ufatteligt godt, han kender i hver fald mig bedre end nogen anden - for det er kun sammen med ham at jeg kan (og tør) være 100% mig.

Og modsat de tidligere kærester, elsker han mig mere (og jeg ham) jo mere vi ser af hinanden. Jeg elsker ham helt op til himlen og helt ind i hjertet.

Åhhh kærlighed er FANTASTISK!

post-56875-0-72615000-1349867877.jpg

Okai - lover at næste indlæg bliver mere interessant for jer andre - og ikke bare en gravid - kommende bruds følelsesudbrud ;)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak fordi i kigger ind i tråden, og ønsker tillykke og velkommen til :)

Jeg har længe tænkt over hvad jeg skulle give i morgengave - og nu er den første ting på plads (altså kun oppe i hovedet, den er hverken købt eller betalt, men jeg har aftalt hvordan det skal være med en sød ansat i en guldsmed).

Jeg har besluttet at købe disse, fra Georg Jensen:

http://www.georgjensen.com/dk/smykker/manchetknapper/infinity-cufflinks-sterling-silver

De hedder infinity, og jeg har tænkt mig at skrive et lille kort hvor jeg skriver noget med at de symboliserer vores uendelige kærlighed ;)

Der skal så ingraveres vores monogram som jeg selv har lavet:

post-56875-0-47055200-1349871465.png

Fordi jeg ville give ham en gave, som var unik og som symboliserede min kærlighed til ham.

Har i nogle bud på en ikke-så-dyr tillægsgave?

Havde oprindeligt tænkt mig at få taget nogle billeder (bare af en veninde, der har et virkelig godt kamera), men føler mig ikke super pæn eller sexet lige for tiden med den voksende mave (selvom han nu virker til at synes at den er skøn, den mand er for forelsket til at se sandheden, hi hi)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup og graviditeten :balloons:

Mange tak :)

Velkommen til:-)

Hold op hvor har du mange fede vinter-ideer! Jeg skal giftes til februar (også med vintertema) så jeg stemmer for at du smidder en masse billeder op af alt det fine du får lavet ;-)

Ihh tak for komplimentet :) Det er så dejligt at få af vide at det er flot det jeg laver.

Det skal jeg nok. Du skal i hvert fald se mine istapper, som er nemme og er blevet SUPER flotte. De har lige præcis det rigtige vinter look over sig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :)

He he, kan da godt være en smule misundelig - vi har været sammen i 8 år før min H2B tog sig sammen til at falde på knæ :) Men pyt nu med det - jeg har stadig de samme følelser for ham som da vi mødtes, og det er jo det aller vigtigste :loveshower:

Ang. fotografering - jeg fik taget nogle billeder af mig selv, mens jeg havde stor mave på. Fotografik fik den besked, at de godt måtte være lidt frække, men bestemt ikke vulgære. Hun har ramt det super godt - har formået at få det der lidt specielle glimt i mine øjne med, så man nærmest tænker "sexy mama", he he :lol: Bare lige et input - det kan altså godt lade sig gøre at få gode billeder selv med mave :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :)

He he, kan da godt være en smule misundelig - vi har været sammen i 8 år før min H2B tog sig sammen til at falde på knæ :) Men pyt nu med det - jeg har stadig de samme følelser for ham som da vi mødtes, og det er jo det aller vigtigste :loveshower:

Ang. fotografering - jeg fik taget nogle billeder af mig selv, mens jeg havde stor mave på. Fotografik fik den besked, at de godt måtte være lidt frække, men bestemt ikke vulgære. Hun har ramt det super godt - har formået at få det der lidt specielle glimt i mine øjne med, så man nærmest tænker "sexy mama", he he :lol: Bare lige et input - det kan altså godt lade sig gøre at få gode billeder selv med mave :)

Tak for input, jeg synes bestemt også at den store mave er flot. Det er mere den halv store mave der ikke er så flot, min er pt "er hun fed eller gravid" hvis du forstår :D

Hehe, tror godt at min skat kunne have ventet med at blive gift, men jeg har hele tiden sagt at jeg ikke ville have børn inden brylluppet, og dem kunne han ikke vente på. Så derfor måtte han på knæ (altså forstået sådan at han også RIGTIG GERNE vil giftes, han havde bare ikke så travlt)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så kom endnu en dag hvor jeg skal forsøge mig at finde sko og undertøj til brylluppet.

Øj hvor er jeg efterhånden træt af at lede efter de 2 ting - håber så meget at jeg finder noget i dag. Og det er endda ikke fordi der er så mange krav ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ih, velkommen til - hvor er det dejligt med endnu en vinterbrud og endnu et vinterbryllup - og så på samme dato! :bearhug:

Og kæmpe tillykke med mavsen - det er jo bare en helt fantastisk historie - et helt eventyr!!

Synes du har lavet nogle rigtig fine ting ... og er bare totalt vild med snefnug-slør :thumbsupsmileyanim:

Jeg har jo selv masser og masser af vintertips i min tråd og ellers kan jeg anbefale shedevils tråd med tonsvis af inspiration og billeder... pas på, hun er farlig!!

Åh, med hensyn til sko, så havde jeg også kæmpe sko-krise! Jeg har brede fødder, så hvis jeg håber i sådan nogle små yndige brudesko med smalle remme osv. så ligner det at fødder og sko forsøger at dræbe hinanden i en kamp på liv og død! :td:

Jeg endte med at bestille en hel masse forskellige sko og støvler hjem fra brandos hjemmeside - de har jo gratis returfragt - og så prøvede jge løs herhjemme - rigtig dejligt, fremfor at stå i en skobutik med en ekspedient der ser mere og mere frustreret ud :o Jeg skal have højhælede støvler på og jeg elsker dem!! Du kan se billeder af dem i min tråd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer