Majstot

Mad ud af huset

15 indlæg i dette emne

Hej med jer

Nogen som kender til kvaliteten af maden fra stederne:

Kokken & Jomfruen?

Selskabskokken?

Smageriet?

Det er jo rimlig billigt at bestille mad hos dem så tænker lidt om kvaliteten er alt for meget der efter... nogen som ved det?

Evt. nogen som kender til maden fra Slagter Winther i Hirtshals?

Håber at der er nogen som kan svare på mine spørgsmål :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg har prøvet, at få mad fra Kokken og jomfruen til min 30 års fødselsdag. Det var en rigtig god buffet vi fik, som fik ros af gæsterne. Men vil dog ikke anbefale deres broccolisalat.

De kom til tiden og der var god information om hvordan maden skulle varmes osv og hvornår maden ville ankomme og ligeledes hvornår fade osv. blev afhentet igen.

Ved slagter Winther har jeg kun fået deres helstegt pattegris. Det smager altid godt, men det er en meget traditionel salat der hører dertil.

Håber det kan hjælpe dig :)

0

Del dette indlæg

har talt med dem ved slagter Winther og de siger at vi sagtens kan finde ud af hvis de skal lave andet en gris... altså buffet som man også kan få de andre steder... vil helst ha buffet så man burde kunne gøre så der er noget alle kan li :)

kunne stadig godt tænke mig at høre om der er nogen som kender til selskabskokken og smageriet? :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mine forældre brugte kokken og jomfruen til deres sølvbryllup. Det var rigtig godt. Dagen før havde de grill-mesteren ude for at sætte grill op og han sørgede så for at der var kød under hele middagen. Maden her kommer også i rigelige mængder :)

0

Del dette indlæg

Det man skal være opmærksom på er at Kokken & Jomfruen driver virksomhed under mange forskellige navne (eksempelvis Selskabskokken, Jysk Dinner, Smageriet m.fl). For mig at se er Kokken & Jomfruen fint til nogle fødselsdagsfester men til et bryllup vil de fleste godt have lidt mere løft i kvaliteten for det er og bliver masseproduceret mad. Min oplevelse er at kvaliteten er bedre og at maden tilberedes mere individuelt hos lokale cateringfirmaer/slagtere eller ved at bruge en såkaldt kogekone eller en kok som tilbereder maden på stedet.

0

Del dette indlæg

Det man skal være opmærksom på er at Kokken & Jomfruen driver virksomhed under mange forskellige navne (eksempelvis Selskabskokken, Jysk Dinner, Smageriet m.fl). For mig at se er Kokken & Jomfruen fint til nogle fødselsdagsfester men til et bryllup vil de fleste godt have lidt mere løft i kvaliteten for det er og bliver masseproduceret mad. Min oplevelse er at kvaliteten er bedre og at maden tilberedes mere individuelt hos lokale cateringfirmaer/slagtere eller ved at bruge en såkaldt kogekone eller en kok som tilbereder maden på stedet.

Jeg ved godt at der selvfølgelig er stor forskel på kvaliteten i forhold til mange mindre lokale steder, men nu ved vi bare at mange blandt gæsterne ikke sætte pris på kvalitet når det gælder mad og så vil vi helt ærlig heller spare lidt der og så selv kunne nyde at tage ud og spise et godt sted sammen H2B og jeg - vi sætter trods alt mere pris på det! Og nu husker jeg fra en fødselsdag jeg holdte for snart 10 år siden at så dårlig var kvaliteten fra Kokken og Jomfruen bestemt ikke - og slet ikke når man tænker på prisen. Vi ønsker ikke at det skal være fint og fornem 3-retters menu eller en eller andet buffet med alt muligt specielt - bare helt nede på jorden med en god buffet hvor der er noget som alle kan lide

Mange af gæsterne vil sikkert foretrække at jeg laver maden selv men det bliver det ikke lige til den dag :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spørgsmålet er bare hvor meget man sparer i forhold til den lokale slagter. Og indrømmet. Det er sket mere end 2 gange at jeg har oplevet selskaber der har fået leveret mad fra K&M hvor de lige har glemt noget. Det er så retfærdigvis også set med andre firmaer. Men ingen tvivl om at folk bliver mætte hvis I får mad fra K&M o.l.

0

Del dette indlæg

Vi har også tænkt os at undersøge en lokal slagter som Winther i Hirtshals men det er bare rart at have noget at sammenligne med

Det er bare ikke til at finde buffet hos de fleste slagtere her oppe som svare til det vi gerne vil have hvis man søger på nettet og her på siden er der ingen annoncører fra det nordjyske når det gælder mad - kun de landsdækkende

Der er da heldigvis noget tid til august så der er jo en del tid til at finde ud af det :)

0

Del dette indlæg

Jeg har prøvet Kokken og Jomfruen en enkelt gang og aldrig gør jeg det igen.. Og det var endda bare til folkeskole-genforening. De kom ikke til det aftalte tidspunkt, noget af maden var kold og de havde også glemt noget. Men helt sikkert, der var masser af mad! Men jeg ville helt sikkert også hellere gå til en slagter eller andre som har mad ud af huset..

0

Del dette indlæg

jeg har ved flere lejligheder stiftet bekendtskab med maden fra kokken og jomfruen, og jeg er mildest talt ikke imponeret. Jeg synes at kvaliteten er ringe, nogle retter halvrå, andre fået for meget og det kolde er blevet lunt og det varme blevet lunkent.

Som gæst har jeg pænt smilet og rost maden, men jeg ville ikke just selv bruge kokken og jomfruen.

Men nogle har udelukkende haft fantastiske oplevelser med dem. eksempelvis en nytårsaften, hvor vi var 25 personer til spisning, valgte vi der arrangerede festen, på stor anbefaling af en af gæsterne, kokken og jomfruen. Hun var mere end imponeret over maden, hvor vi var en del (inkl. hr. kæreste og jeg) der fandt, at det var en noget ringe omgang. Så det er vel i høj grad også et spørgsmål om smag og behag, og hvad folk måske er vandt til at få/lave/spise :)

(jeg ved, at k og j har leveret til en bekendts bryllup, og det eneste gæsterne snakkede om var, hvor elendig maden var. selv brudeparret var grædefærdige, og k og j kvitterede med en mindre refundering af pengene)

smageriet har jeg oplevet en enkelt gang og det var fint til pengene synes jeg.

Ligeledes jysk dinner. det var godt nok en tre retters til en anti julefrokost, men dejligt det var det.

Jeg må give Bent (Diskobil) ret i, at en kok/kogekone/lokal catering/lokal slagter (efter min mening) langt er at foretrække.

Vi har truffet aftale med en kok, som kommer og griller nogle dejlige øko, jersey bøffer og stiller an med noget lækkert tilbehør.(og en forret af en art)

(men nu holder vi også havefest og der passer det jo så fint ind :) )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må vist heller begynde at undersøge hvad den lokale slagter kan tilbyde af buffet for det er da ikke ligefrem roser at der kommer til Kokken og Jomfruen nu

Det skal siges at vi er godt vant mht mad - er kendt blandt venner og familie for at være god til at lave mad så jeg vil helst ikke servere noget jeg selv kunne lave bedre :) men lige den dag kan jeg jo "desværre" ikke selv være i køkkenet :rolleyes:

Synes bare at det er svært at finde ud af hvad vi skal vælge når vi ikke rigtig kender til nogen her oppe som vi ved kan lave mad (har boet her i 2 år og det er første store fest vi skal holde... er oprindelig fra Randers området)

0

Del dette indlæg

Personligt har jeg det sådan at man ikke skal anbefale noget som man ikke selv personligt kan stå inde for og på samme måde heller ikke bruge det. Hvis du har det sådan med mad så tror jeg du gør dig selv en bjørnetjeneste ved at vælge K&M. Fordi du sætter dit personlige kvalitetsbehov højere. Som det ganske rigtigt bliver sagt ovenfor syntes nogle det er godt og andre at det er skidt (sådan har vi det faktisk også med K&M på hjemmefronten hvor jeg nok er blevet lidt påvirket af at jeg er så meget ude). Jeg tror så i højere grad at anledningen har noget at sige. Til et bryllup sætter de fleste deres kvalitetskrav lidt højere på alle punkter. Det ser vi selv i bookingfasen, og det er jog også hvad der tydeligt kommer frem herinde. Den skal sidde i "skabet" for der bliver - forhåbentlig ingen næste gang og det er noget man vil tænke tilbage på i mange år fremover.

Det der er specielt ved de lokale cateringfirmaer og kogekonerne i særdeleshed er at det ikke er dem man finder på annoncørsiderne herinde,ofte har de ingen hjemmeside og de får ofte deres opgaver via mund til mund metoden. Jeg kan ikke bidrage med meget oppe i det nordjyske (og det ville også kun være indtryk) men det bedste man kan gøre er at forhøre sig lokalt, eksempelvis hos det sted hvor man skal holde festen. Dem der står for lokalerne har nogle gange et netværk.

0

Del dette indlæg

jeg har fået fra kokken og jonfruen en gang til et skolearrangement, og jeg kan kun sige at da de sidste mennesker nåede til buffeen, var der nærmest ingenting tilbage. der var alt for lidt mad, og udvalget var ikke specielt godt. kan jo være en dårlig aften for dem, men til mit bryllup, havde jeg ikke valgt dem... det ville jeg ikke turde..

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer