msjmbp

Sanger eller ej?

10 indlæg i dette emne

Jeg har overvejet meget om jeg skulle synge en sang for min mand i forbindelse med min tale, både fordi jeg er glad for og synge og jeg synes det er en god måde at udtrykke følelser på, men men er bange for mine følelser vil hænge uden på tøjet den dag og jeg derfor ikke kan præstere ret godt.

Og overvejer derfor at bruge en sangerinde til at synge en bestemt sang. Er en jeg kender lidt i forvejen nemlig min læreinde fra 10 klasse. Tror i at han vil have den samme følelse hvis hun synger?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Syntes det er okay ... planlægger selv at få en til at synge en sang i kirken da jeg ikke kan synge , og selv om jeg kunne synge ville jeg ikke være i stand til det lige den dag. Så jo det kan du godt . :)

0

Del dette indlæg

Helt enig med MDN. Der er noget særligt når det er "hende selv" der synger. Det kan man tydeligt mærke når man oplever det og det vil en udefrakommende sangerinde (eller en veninde) ikke kunne skabe på samme måde. Men det er ikke ensbetydende med at det er den rigtige løsning for alle. Det kan kun den enkelte selv vurdere

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja og nej. For ok,. det er ikke dig, men jeg er også sikker på at der ikke er nogen som vil fortrække at deres udkårne gør demselv til grin, frem for at hyrre en, som kan synge smukt!

Jeg har oplevet adskillige sangerinder, brude som selv har sunget og gjort det fantastisk godt men også brude hvor det gik knap så godt. Jeg har mere end en gang haft besøg af brude i forbindelse med opstilling til anden fest ugen inden for at de kunne "øve" med musik i nogle omgivelser som lignede det de ville stå overfor på selve dagen ugen efter.

Jeg synes ikke man på nogen som helst måde kan tale om at nogen gør sig selv til grin ved at stille sig op og synge en sang for deres udkårne. En bryllupsfest og en sang til en gom er ikke X-faktor og der sidder ikke en Thomas Blacmann blandt gæsterne. Det er noget helt andet og den eneste fællesnævner er at det skal komme fra hjertet og det gør det når det kommer fra en brud uanset hvor hæmmet vedkommende er af følelser og præstationsangst. Ikke mindst hvis der er tale om en brud hvor gæsterne og den udkårne ved at det ikke bare er noget som vedkommende gør men at der er blevet rykket nogle grænser.

Selvsagt: Taler vi om en brud der som jeg overhovedet ikke kan synge så er det selvfølgelig noget andet. Så vil vedkommende brud ikke begive sig af med det og man skal heller ikke gøre det hvis ikke man selv føler for det og har lyst til det. Det vi taler om her er præstationsangst og det skal man ikke frygte

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er helt fint at få en anden til at synge for sig, det gør jeg også selv, da jeg helt hundrede ved at jeg kommer til at tude det meste af dagen og derfor ikke kan synge selv. Kunne næsten ikke engang gennemføre talen til min søsters bryllup. Så min kusine, Nadia Malm, kommer både til at synge for os i kirken, når jeg går ind, og så synger hun, "Nothing's gonna change my love for you" for min mand efter min tale. Dette ved han selvfølgelig ikke!!!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer