Pleazure

Sløret - hvordan?

9 indlæg i dette emne

Hey girls,

måske et dumt spørgsmål, men jeg ved det altså ikke...

Hvordan fastgøres sløret i håret? (jeg vil gerne have en form for headpiece også, hvordan fastgøres dette?)

Jeg vil have et laaaangt slør (skal jo kun giftes en gang, og skal det være, så skal det være :biggrin: ), hvad gør man med sådan et langt slør til receptionen og festen? Altså, binder man det op på en måde, tager det af eller? Hvis man tager det af, er det så nemt nok - og kan man så beholde headpiece på?

Masser er spørgsmål, he he :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Sløret skulle meget gerne have en kam for oven, som du fastgør i din frisure. Og jeg går ud fra at det er noget nær det samme med et headpiece, eller nogle spænder( Men ved ikke dette med sikkerhed, da jeg aldrig har prøvet et headpiece).

Jeg har også planer om et langt slør, men jeg tænker faktisk at have to slør. det lange til kirken, reception og billeder og et fingerlangt slør til festen. Men ellers tror jeg du kan have sløret hængende over armen, når du bevæger dig rundt..

Det var bare lidt tanker herfra...

0

Del dette indlæg

Sløret kan også sættes fast med hårnåle, men når du køber det har de fleste en hårkam der er lige til at stikke i håret. Headpieces kan være clips, kam, hårbøjle eller hvad man normalt bruger i håret :)

Sløret kan du jo enten skifte ud med et kortere, men det synes jeg måske er lidt synd :blush: men du kan jo lave din egen ophæftning af sløret fx med en broche eller bare en sikkershedsnål. Så sidder det fast og du har hænderne fri. Se fx hvordan MissLena håndterede sit lange smukke slør <3

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mit bliver ikke km langt, men det bliver 170 cm - til anklerne. Det sidder bare i med kam, og så forventer jeg at smide det til middagen, fordi jeg tænker det må være i vejen. Jeg har så købt et riveslør, som de kan ødelægge efter brudevalsen.

- jeg har faktisk købt 2 slør allerede :rolleyes: MEN jeg har købt dem i den forkerte farve - helt hvide, og det passer bare ikke til kjolen tror jeg. Så det er så straffen for at købe slør før kjole hehe.

0

Del dette indlæg

Mit bliver ikke km langt, men det bliver 170 cm - til anklerne. Det sidder bare i med kam, og så forventer jeg at smide det til middagen, fordi jeg tænker det må være i vejen. Jeg har så købt et riveslør, som de kan ødelægge efter brudevalsen.

- jeg har faktisk købt 2 slør allerede :rolleyes: MEN jeg har købt dem i den forkerte farve - helt hvide, og det passer bare ikke til kjolen tror jeg. Så det er så straffen for at købe slør før kjole hehe.

Mit bliver 3 m - det er altså lidt langt til en hel dag og aften, tænker jeg. Måske skulle man bare tage det af - og så på igen inden brudevalsen? Er du ikke lidt bange for at ødelægge frisuren? Aii, jeg ved altså ikke så meget om slør :blush:

Mit slør er bestilt sammen med kjolen og ikke vanvittigt dyrt, så det må de gerne rive i :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Næ jeg er egentlig ikke så nervøs for håret, jeg tænker at det er lige til at stikke i og tage ud. Men måske er jeg bare blank og virkelig urealistisk haha.

3 meter tror jeg du bliver træt af, medmindre du får lavet en anordning så det kommer til at hænge på hoften eller et eller andet.

3 meter er sku ellers flot. Rigtig royalt :)

0

Del dette indlæg

Mit sættes fast med en "kam" der bare lige sættes ned i håret.

Mit er et halvlangt slør, det går lidt ned over numsen på mig, og jeg ved endnu ikke om jeg "smider" sløret i løbet af dagen, eller beholder det i, kommer an på så meget. :fløjt: ..

men de helt lange slør, kan man vel tage omkring armen, .. ?

Jeg ved det ikke faktisk, hehe, har ikke tænkt tanken da mit ikke er så langt :wink:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvordan man sætter sløret fast afhænger en del af hvordan frisuren er og hvordan det skal falde... Mit var sat med hårnåle over en stor knold - det lå næsten fladt henover frisuren. Ønsker man fyldeog rynker i sløret er kam nok en god idé (med minde man rynker sløret med tråd inden og så bare sætter det fast med nåle)

Jeg bandt mit slør op på hoften og efter brudevalsen blev det klippet kort. Det gik fint...

Der er så mange typer head pieces og måder man kan gøre det på, at det helt afhænger af hvad du vælger og hvordan du sætter det. Alt passer ikke til slør efter min mening, men meget gør (specielt hvis sløret har en enkel kant)... Det er bare med at finde den rigtige måde at få det til at spille sammen med frisuren på

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer