KRK&MGB

Efternavne...?

32 indlæg i dette emne

Vi er endnu ikke blevet enige om alt det med navne.

Jeg har et specielt efternavn, som jeg beholder, og han har et specielt efternavn fra sin mors side og et almindeligt efternavn fra sin fars side. Jeg stemmer klart for at vi får hans "mors" efternavn og mit efternavn, men da hans far døde (længe før han mødte mig) er han ikke rigtig glad for at skulle af med det efternavn.

Så vi er lidt nået til det punkt hvor jeg synes at tre efternavne er alt for mange og han ikke vil af med sit det ene.

Har en ide om at kompromis-løsningen bliver at jeg får to efternavne og så får han enten tre (hvis han kan overskue så mange navne) eller han beholder sit navn, som det er nu... Selvom jeg vil være lidt trist over at han ikke får mit efternavn :(

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Herhjemme hedder han noget helt for sig, mens vores ældste hedder det samme som mig, både mellemnavn og efternavn, og vores yngste hedder kun mit mellemnavn til efternavn. Og ja, det giver et meget mærkeligt dørskilt :tunge:

Den ældste og jeg smider så efternavnet og kommer til at hedde mellemnavnet til efternavn ligesom ved den yngste. Og H2B fortsætter med at hedde, som han altid har heddet.

Bøvlet, næh... For jeg er alligevel kendt på mit mellemnavn og ikke mit efternavn, og det samme er vores børn :wink: og hvis han en dag skifter mening, er han da velkommen i klanen :lol: For vi skifter i hvert fald ikke til hans :fløjt:

0

Del dette indlæg

Min h2b har også to navne et mellemnavn og et kedeligt sen-efternavn (faktisk er der 5 på mit arbejde med samme efternavn) og jeg har kun mit efternavn så vi tager hans mellemnavn og mit efternavn.

Vi har været enige fra starten af at vi gerne vil hedde det samme når vi er blevet gift, så er vi ligesom en "rigtig" familie.. + at vi slipper for diskussion om hvad børnene skal hedde til efternavn

Redigeret af Tiffi23
0

Del dette indlæg

Min mand hedder Winterberg og dem er der vist kun omkring 60 i Danmark der hedder og de er alle hans familie. Det er et navn han er meget stolt af og som jeg også synes er flot. Samtidig var jeg så traditionelt indrettet, at der for mig ikke var andre muligheder end at tage min mands navn, når jeg blev gift - det er i min verden mest rigtigt :) Jeg selv hed Terp Knudsen efter min far. Mellemnavnet Terp stammer fra min farfar og der er faktisk ingen der ved, hvor han fik det fra og Terp går videre hos mine søskende og deres børn.

Terp Winterberg synes jeg i den grad lød åndssvagt og da jeg altid har haft et mellemnavn ( og altid er blevet kaldt mit mellemnavn - Terp) ville jeg "mangle" noget uden. Så i stedet tog jeg min mors mellemnavn Leth som i hendes gren kan spores tilbage til 1500-tallet, så altså et gammelt slægtsnavn, som ingen af min mors børn hedder (indtil jeg blev gift :wink: )

Først var det ikke meningen at min mand skulle hedde Leth, men efter at hans far havde spurgt hvorfor i alverden han ikke skulle det, så gik han og tyggede lidt på den. Efter et par måneder kom han og sagde at han også gerne ville hedde det. Til at starte med var jeg ligeglad, men i dag betyder det rigtig meget for mig, da vi ingen børn har sammen - endnu - og det føles bare mere som en familie når man hedder det samme..

Og ja, en ekstra bonus for min mand er, at han nu ikke længere bliver forvekslet med Thomas Vinterberg på facebook og får beskeder fra fans!! -HAHA- Så sådan fik vi styr på navnehistorien herhjemme :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har taget mit mellem navn og min mands efternavn. Min mand hed noget ret specielt til mellemnnavn, men hand efternavn, som er ret almindeligt, er fra han far som døde for 6 år siden, derfor betyder det utrolig meget for min mand at føre det videre. Vores børn hedder også mit mellem navn og min mands efternavn, så nu hedder vi alle 4 det samme.

Dog savner min mand sit mellemnnavn, så han overvejer om han skal tage det tilbage.

0

Del dette indlæg

Vi beholder vores navne hver især, da jeg synes mit navn er så meget MIG og kunne slet ikke forestille mig at hedde noget andet. Har aldrig forstået det med at skifte navn. Jeg har også en meget specielt navn og min kommende mand har et -sen efternavn. Vi har allerede børn, og de har hver deres mellemnavn - den ene fra deres farfars side og den anden fra deres farmors side og så har de mit efternavn. Så man kan sagtens finde en løsning til børnene selv om man ikke har fælles navn.

0

Del dette indlæg

Vi fik børn før vi blev gift. Min mand er ellers ret "fri", men lige på det punkt er han gammeldags.. De SKULLE have hans efternavn. Vi har/havde begge både mellemnavn og efternavn, men de fik mit mellemnavn og hans efternavn. Da vi tog på rådhuset for halvandet år siden, fik vi alle sammen samme navne. Så nu er vi familien Würtz Vestergaard. Vestergaard er sgu også lidt tamt og almindeligt, og jeg gad egentlig godt vi bare hed Würtz og ikke andet.. Men det er jo "bare" et efternavn.. Vi går jo ikke og kalder hinanden det til dagligt.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer