Likethat

Betal selv?

12 indlæg i dette emne

Jeg er ikke helt klar over hvor dette indlæg passer ind, så den kommer lige herind :fløjt:

Har virkelig brug for noget hjælp her

Mig, H2B og hans ene faster sad og snakkede om hvordan det hele skulle foregå, hvor vi så kom ind på emnet: MAD :shooter:

Vi havde planer om at smutte på rådhuset sammen med to gode venner og bagefter tage ud og spise*1* men jo tættere vi kom på datoen jo mere tænkte jeg at min familie ville blive utrolig skuffede, og de ville blive en smule pigesure over det :td: , og derfor valgte vi at fortælle dem det.

Nu er vi så ude i et problem, Jeg har på fornemmelsen at min familie tror at det er som et "almindelig kirkebryllup" hvor brudeparret skal betaler for gildet, men det har vi simpelthen ikke penge til. - Eller jo det har vi men så bliver det en småkage og en kop kaffe... <- Vi ville jo egentlig gerne bare have at det var intimt :a1221:

Som sagt så er vores gæster gået fra at være 2 pers til at være 10/11 pers, og vore penge pung rækker ikke så langt, så nu er mit spørgsmål således:

Kan man godt tillade sig at gæsterne selv betaler for deres mad og drikke?

^Og hvordan skal man få det sagt/skrevet til dem^ :huh:

Eller

Skal vi droppe det hele ? :boohoo:

*1* - Hvis det bare havde været os 4 ville de stadig selv have betalt hvilket de 2 venner også var afklaret med

Håber som sagt at i kan hjælpe mig/os

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg forstår det ikke? Skal i på rådhus og så ikke noget bagefter - eller skal i på rådhus og så invitere folk på mad?

men i kan ikke tillade jer at invitere og så ikke betale. Så skal i melde ud at i ikke har råd til at invitere på spisning, og at der vil være kaffe og kage bagefter - og ikke andet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes modsat de andre, at i godt kan tillade jer, at sige, at i gerne vil ud at spise bagefter, og at de er velkomne til, at tage med, men det bliver for egen regning - netop fordi, at i egentlig ikke havde planlagt, at holde noget bagefter.

Og selvom jeg haaber, at jeg faar lov til, at komme med til min datter's bryllup en dag, saa er det da hendes valg, og det vil jeg til enhver tid respektere. Det handler jo om hende og ikke mig. Og det samme gaelder for dig. Det er din dag, ikke din families, saa du skal goere som DU foeler for. :)

Redigeret af Christina26
0

Del dette indlæg

Undskyld jeg fik ikke skrevet helt rigtigt.

Vi havde planer om at tage på rådhuset og blive gift og så tage ude og spise med vores vidner, men som sagt bliver vi pludselig 12/13 personer i alt.

Jeg vil tildels godt forstå min forældre hvis de ikke så mig blive gift, men de skal tilgænglig også huske at tænke på om man egentlig har løst til at være i centrum i store forsamlinger.

Håber at det hjalp

0

Del dette indlæg

Vi havde planer om at tage på rådhuset og blive gift og så tage ude og spise med vores vidner, men som sagt bliver vi pludselig 12/13 personer i alt.

Jeg vil tildels godt forstå min forældre hvis de ikke så mig blive gift, men de skal tilgænglig også huske at tænke på om man egentlig har løst til at være i centrum i store forsamlinger.

Håber at det hjalp

Hvis det er sådan, så synes jeg godt i kan tillade at fortælle folk at i skal ud og spise og de er velkomne til at tage med - men at det bliver for egen regning :)

Så længe i ikke invitere dem med ud at spise..

Redigeret af Du og Jeg
0

Del dette indlæg

Håber at det hjalp

Hvis det er sådan, så synes jeg godt i kan tillade at fortælle folk at i skal ud og spise og de er velkomne til at tage med - men at det bliver for egen regning :)/>

Så længe i ikke invitere dem med ud at spise..

Okay, så man behøver ikke at skrive noget om det i invitationen?

Pt har vi skrevet at:

Vi skal giftes D. 9 marts kl 10 på Københavns rådhus, og ønsker at du/i skal se vores lykke blive bundet sammen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi inviterer til fest men beder alle medbringe en tapas ret til den fælles buffet.

Jeg synes det er en ærlig sag ikke at have råd men alligevel gerne vil dele dagen. Alternativt kunne i jo skrive at det eneste i ønsker jer er deres selskab og at de derfor betaler deres kuvert som en gave til jer.

Jeg ville ingen skrupler have i forhold til økonomien. Vi har deltager i bryllupper der har kostet os nyt tøj, polter, gaver, barnepige og overnatning så kuvertprisen ville være den mindste pris at betale.

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke man kan forvente gaver, det gør man vel egentlig aldrig, det er vel bare en rar sidegevinst? :)

Hvis jeg var dig ville jeg skrive den ind og gemme på comuteren, og skriver folk så efter en ønskeseddel, så er den jo nem lige at sende med en mail :)

0

Del dette indlæg

Hej,

Jeg synes ikke i skal skrive noget om evt. spisning bagefter, hvis ikke i betaler for det. Derimod kan jeg ikke se at der er noget til hinder for, at i når i afleverer invitationen siger, at i selv vil ud og spise bagefter, at i desværre ikke har mulighed for at betale for gæsterne, men de er meget velkomne hvis de har lyst til at være sammen med jer. Så kan gæsterne selv bestemme, om de vil bruge de få hundrede kroner på dette.

Mht ønskeliste ville jeg heller ikke vedlægge en sådan, når ikke i byder på bryllupsfest. Når det så er sagt, er der selvfølgelig nogen (måske alle) som ønsker at give jer gave - men så er det bedre de spørger til ønsker, og at i så kan give en ønskeseddel. Det andet virker sådan lidt "vi vil ha"-agtigt, synes jeg, og det er jo selvfølgelig ikke det indtryk i ønsker at give :)

Pøj pøj med det :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer