pernut

Dukan-kuren...

64 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Kender det godt med motivation og sygdom.

Var rigtig influenzasyg i hele sidste uge, og nu er jeg snotforkølet, hvilket gør, at jeg bare har lyst til en masse snaskmad i stedet for alt det proteinmøg :blink:

Men prøver virkelig at komme op på hesten igen, for har jo nogle kilo, der skal smides...

God bedring :goodluck

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er vi ovenpå.. Alle mand er raske (okay.. dem mellemste hoster og er hæs, men ellers...), det er forår, og jeg kan mærke energien vender tilbage. Imorgen går det løs igen.. Der er købt ind til Dukan, der er under 10 uger til brylluppet, og om 4-5 uger skal min kjole til skrædder. Så NU skal jeg bare igang. 6 kilo på 4 uger.. Det lyder vildt, men på Dukan er det bare ikke urealistisk.

Jeg starter også på supertræning med jillian Michaels.. 30 day shred.. Jeg ved, jeg blir skidesur på hende, og får lyst til at smadre cmputeren, men det hjælper bare, og man kan rimelig hurtigt se resultater. Min plan er at tage træningstøjet på under mit eget tøj, og når dagplejebørnene er puttet ud, kan jeg træne.. Så blir det gjort. Det gør det abre ikke hvis det først er 20.30 om aftenen.

Her er et link til træningen, hvis nogen har mod på det.. Det er megahårdt, men man skal bare bruge 25 minutter pr dag i 30 dage, og man blir altså strammet fint op. Nåede til dag 19 sidst (i efteråret inden sygdomshelvedet startede), og allerede efter 10-12 dage, kunne jeg se en tydelig forskel.

http://www.youtube.com/watch?v=1Pc-NizMgg8

Imorgen ser madplanen sådan ud:

Morgen: VAND, A38 m. havreklid (og sød) (1 kop kaffe)

Formiddag: VAND, tun m. fromage frais + krydderier

MOTION: 30 day shred, level 1

Frokost: Omelet m. kylling, vand

Eftermiddag: Samme som formiddag

Aften: Kylling i kalkunbaconsvøb m. dressing af fromage frais og krydderurter, vand

Evt en kop kaffe senere, hvis jeg er lækkersulten

0

Del dette indlæg

hov hvis du gad sende det kan du sende det på den her mail: tp@taxaselandia.dk

Kunne vildt godt tænke mig opskrifterne, hvis du ikke har noget imod at sende til mig, charlotteisaksen@hotmail.com

Så er de sendt til jer begge.. Det er godt nok længe siden I har spurgt efter dem.. Men bedre sent end aldrig, ik :fløjt:

0

Del dette indlæg

Var rigtig influenzasyg i hele sidste uge, og nu er jeg snotforkølet, hvilket gør, at jeg bare har lyst til en masse snaskmad i stedet for alt det proteinmøg :blink:

Men prøver virkelig at komme op på hesten igen, for har jo nogle kilo, der skal smides...

Ja, det er bare svært (for mig helt umuligt), når man selv eller børnene er syge.. Al energi er væk, og jeg har virkelig bare ikke haft overskud til madlavning.. kun den helt nemme slags, og kun én slags. Så det har været gået helt i stå. Eller dvs jeg har faktisk været nede på 68,9, men så var der lige det ene og det andet, og lige lidt mere sygdom, og så er det hele altså abre kommet på igen. Men nu kan jeg sgu ikke strække den længere :blush: .

Er du frisk igen? Og igang med dukan igen?

Jeg starter på Dukan i morgen, jeg vil følge spændt med her inde :) Hvor meget har du mon tabt ind til vider ???

Mange hilsner

Kate

Tja.. jeg er på 0 igen.. Men om en uge....... :biggrin: Ej, jeg skal bare under 70 om en uge - uanset hvad vægten siger imorgen tidlig.

Hvordan går det med dig?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så gik dag 1 i runde 47 ca

Dagen er gået rigtig godt. Har fået drukket rigeligt med vand, har fået "shredded" (fuck det var hårdt.. Har købt håndvægte til formålet - sidst var det med halvlitersflasker.. Shit en forskel). Madplanen er holdt rimeligt.. Jeg har ikke syndet.. Nærmest tværtimod.. Jeg havde lige glemt det var omelet jeg ville lave til frokost, så jeg tog et stykke kyllingebryst med fromage frais.. Mens jeg spiste kom jeg i tanke om, at jeg ville have haft omelet.. Men det får jeg da bare imorgen så.

Startvægt i denne omgang var: 71,9 kg - 5,9 til mål. 27 dage to go..

Har i øvrigt besluttet mig for at køre "den ægte" dukan-stil.. Dvs jeg tager 2 dage i fase 1, og kører derefter fase 2 indtil jeg når målet. Men ikke så fast at jeg SKAL have grønt hveranden dag. Og måske tager jeg indimellem og grønt hver dag.. Men jeg skal kunne holde det ud, så jeg kører lidt min egen fase.. fase 1,5 hedder den nok. Det synes jeg er ok.. Det eneste jeg gør "forkert" er det med grønsagerne.. Det må sgu være fint.

Jeg vil PRØVE at lade være med at veje mig imorgen tidlig.. Det blir sgu dagens helt store udfordring.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er bare svært (for mig helt umuligt), når man selv eller børnene er syge.. Al energi er væk, og jeg har virkelig bare ikke haft overskud til madlavning.. kun den helt nemme slags, og kun én slags. Så det har været gået helt i stå. Eller dvs jeg har faktisk været nede på 68,9, men så var der lige det ene og det andet, og lige lidt mere sygdom, og så er det hele altså abre kommet på igen. Men nu kan jeg sgu ikke strække den længere :blush: .

Ja, jeg er frisk igen, men kan slet ikke komme igang med Dukan igen.

Havde tabt lidt over 3 kg, men har vist taget lidt over 1½ på igen.

Fandme surt... :td::blink:

Har slet ikke motivationen lige nu.

Altså, vil gerne tabe mig. Virkelig gerne.

Men ved bare ikke hvordan.

Er blevet alt for glad for chips og slik igen... Og er alt for doven..

Hvordan går det med dig?

Er I helt friske igen allesammen?

0

Del dette indlæg

Ja, jeg er frisk igen, men kan slet ikke komme igang med Dukan igen.

Havde tabt lidt over 3 kg, men har vist taget lidt over 1½ på igen.

Fandme surt... :td::blink:

Har slet ikke motivationen lige nu.

Altså, vil gerne tabe mig. Virkelig gerne.

Men ved bare ikke hvordan.

Er blevet alt for glad for chips og slik igen... Og er alt for doven..

Hvordan går det med dig?

Er I helt friske igen allesammen?

Uh hvor jeg kender det.. Når man lige har været væk fra det, er det fisme svært kun med proteiner igen. Nu har jeg jo været på kur stort set i 8 år.. Tabte mig 29 kg ved WW, og holder mig på ca de 25 kilo.. Og det er jo fint, og jeg er heller ikke overvægtig mere, så på den måde er det jo fint. Men jeg vil altså gerne af med det sidste (for 10. gang ca).. Men når man har været på kur on/off i så mange år, lærer man også bare, at hvis man ikke er motiveret, er projektet dødsdømt fra start. Så er det bare lge det med at finde motivationen.. Og det kan altså være svært. Indimellem hjælper det at kigge på mine gamle "tykke"billeder, og så på mine aller slankeste billeder, men det er kun et par dage.. Den rigtige motivation skal bare komme. Hos mig hænger det bare rigtig meget sammen med vejret, og selvfølgelig med nattesøvnen, der er ikke er den bedste kvalitet med småbørn - og sygdom på sygdom på sygdom.

Det kan også være du bare skal holde en dukan-pause, og finde en anden metode - måske bare for en periode, eller måske finder du DIN kur. Go´ Kur kan du jo hente gratis på tv2 hjemmeside.. Den er lidt mere omstændig og dyr end Dukan, men kosten er også mget mere varieret, og jeg tror egentlig på, at den er noget sundere end Dukan.. Dukan er bare meget effektiv, og derfor er den så skøn.

Måske skal du finde nogle gode Dukan-opskrifter, der gør at du har lyst til at leve efter den igen (det er det, jeg prøver for tiden, for jeg er virkelig kørt sur i kødet, og vil nu prøve lidt forskelligt).

0

Del dette indlæg

Jeg tror min vægt/kur, styre sygdomsforløbet her i huset.. 1 dag på kur, og så har Elvira bræksyge.. Det er bare utroligt. Sidste gang jeg startede gik der også kun en dag eller 2, før vi havde sygdom igen.

Og så havde vi bare den mest lortede morgen idag.. Elvira brækkede sig kl 5.10. Jeg arbejder som dagplejer (med Elvira som et af børnene), og der skal man sygemelde sig så tidligt som muligt - sygemeldingstelefonen åbner kl 5.30. Så jeg holdt mig vågen fra hun kastede op, og til jeg kunne ringe og sige, at jeg skulle have barnets sygedag - og jeg var dødtræt, for det var ikke første gang hun brækkede sig i nat. Der var bare ingen der svarede hos kommunen. Kl. 5.45 lagde jeg den første besked til dem.. Helt stille og roligt, at min datter var syg, og de 4 andre dp-børn skulle i gæstepleje. Jeg ringede videre.. Kl 6 lagde jeg den næste besked.. Og da var jeg sur. De skulle ringe til mig NU, for der kom altså snart børn ind af døren, og bræksygen smitter helt vildt, og jeg havde bare et barn på armen hele tiden, så jeg ville ikke kunne være der for de andre. Jeg ringede videre... Og begyndte at tude af raseri. Kl. 6.15 lagde jeg den sidste besked, at NU ringede jeg for sidste gang, og jeg tog imod de 4 børn der kom, men de skulle bare vide, at dét her.. Det var bare ikke i orden - og jeg hylede mens jeg skældte ud. Så sendte jeg en sms rundt til forældrene, om at E var syg med opkast, men at de selvfølgelig var velkomne, men der var altså smitterisiko. Og jeg har bare verdens bedste dp-forældre.. ALLE fandt en løsning, så her ikke kom nogle børn, og da mine egne var kørt, gik jeg i seng igen med Elvira, og sov til kl 12. (og kommunen ringede, og sagde at de da simpelthen ikke lige vidste hvad der var gået galt derinde imorges.. Det er bare heller ikke i orden.. Jeg kan sgu da godt regne ud, at der er en der har glemt, hun havde morgenvagt. Så tag dog lige ansvar, og sig i det mindste undskyld).

Nå, det var lige en lang smøre, jeg lige skulle ud med. Min krop er helt smadret idag efter træning igår, så jeg kunne på ingen måder lave 30 day shred idag.. Kan ikke engang sætte og rejse mig uden at have ondt. Ikke nyse uden maven gør ondt, og mine arme er bare totalt vattede idag.. "Vi må da håw´ det blir bæjer imåårn".

Pga træningen bestemte jeg mig for træningsfri dag - men bare køre dukan.. Og det gik rigtig fint.. Indtil jeg skulle til personalemøde her til aften.. Har vist spist alt for lidt i løbet af dagen (fordi jeg var for træt og doven og øm til at rejse mig efter mad), så jeg kom til at få kage til p-møde.. Men ellers har det været en god dukan dag. Jeg tror også min krop er for øm imorgen, men torsdag.. Der skal jeg igang igen. Prøvede faktisk lige at lave en af øvelserne idag - bare uden vægte. og det kunne slet ikke lade sig gøre, fordi min muskler er så ømme.. Er totalt stiv som et bræt idag.

Nå, det var lige en lille update herfra. Jeg kører dukan imorgen og håber Elvira har det meget bedre.. hun har ikke kastet op siden kl 15 idag, såå.. fingers crossed (har taget barnets 2. sygedag imorgen).. MEN der hvor vi nok har fået det fra, har hele familien haft det fra i torsdags, hvor den første fik det, og med 2 dages mellemrum er en ny smittet, så vi skal sikkert allesammen igennem det. men SÅ er vi også færdige med sygdom.

0

Del dette indlæg

Hov.. Og lige madplan for imorgen - hvor jeg har bestemt mig for, at jeg må få grønsager:

Morgen: Vanilleyoghurt med havreklid, vand + en kop kaffe til morgen-dessert

Mellem: Lidt kylling (har købt pålæg, så jeg har noget nemt), 1 gulerod, vand

Frokost: Omelet med tomat og kylling vand

Mellem: Vanilleyoghurt, vand

Aften: oksefrikadeller i tomatsauce. evt med dampet hvidkål. vand

Motion: Måske badminton? Måske 30 day shred, ellers 30 minutters rask gang.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber I slap for mere sygdom, for I har da været ekstremt uheldige.

Jeg prøver bare at holde mig til sund mad for tiden.

Er mega træt af Dukan, men prøver at huske de gode ting derfra, selvom det er svært.

Er så træt af hytteost...

Jeg er begyndt at træne i LOOP, og har været afsted de sidste 2 dage.

Overvejer en tur i aften også.

Har kigget på det der træning, du nævnte.

Det ser jo effektivt ud, men skal man lave alle 30 min hver dag?

Har kunne læse mig frem til, at der er 3 levels, som man bygger op til.

Lige nu er jeg vist der, hvor jeg hellere vil træne ekstra i forhold til at spise sundt, hvilket ikke giver mening, da jeg HADER at træne, fordi det er pisse hårdt med astma og en krop, der aldrig har rørt sig specielt meget...

0

Del dette indlæg

Jeg har besluttet mig for at starte op på 30 dages shred imorgen :help:

Skal kun lige arbejde i næste uge, og så går jeg på 10 dages påskeferie, så i de 10 dage vil jeg prøve at holde mig mest mulig til Dukan kuren.

Nu skal der ske noget :sm:

Håber det går godt hos dig?

0

Del dette indlæg

Jeg tror min vægt/kur, styre sygdomsforløbet her i huset.. 1 dag på kur, og så har Elvira bræksyge.. Det er bare utroligt. Sidste gang jeg startede gik der også kun en dag eller 2, før vi havde sygdom igen.

Og så havde vi bare den mest lortede morgen idag.. Elvira brækkede sig kl 5.10. Jeg arbejder som dagplejer (med Elvira som et af børnene), og der skal man sygemelde sig så tidligt som muligt - sygemeldingstelefonen åbner kl 5.30. Så jeg holdt mig vågen fra hun kastede op, og til jeg kunne ringe og sige, at jeg skulle have barnets sygedag - og jeg var dødtræt, for det var ikke første gang hun brækkede sig i nat. Der var bare ingen der svarede hos kommunen. Kl. 5.45 lagde jeg den første besked til dem.. Helt stille og roligt, at min datter var syg, og de 4 andre dp-børn skulle i gæstepleje. Jeg ringede videre.. Kl 6 lagde jeg den næste besked.. Og da var jeg sur. De skulle ringe til mig NU, for der kom altså snart børn ind af døren, og bræksygen smitter helt vildt, og jeg havde bare et barn på armen hele tiden, så jeg ville ikke kunne være der for de andre. Jeg ringede videre... Og begyndte at tude af raseri. Kl. 6.15 lagde jeg den sidste besked, at NU ringede jeg for sidste gang, og jeg tog imod de 4 børn der kom, men de skulle bare vide, at dét her.. Det var bare ikke i orden - og jeg hylede mens jeg skældte ud. Så sendte jeg en sms rundt til forældrene, om at E var syg med opkast, men at de selvfølgelig var velkomne, men der var altså smitterisiko. Og jeg har bare verdens bedste dp-forældre.. ALLE fandt en løsning, så her ikke kom nogle børn, og da mine egne var kørt, gik jeg i seng igen med Elvira, og sov til kl 12. (og kommunen ringede, og sagde at de da simpelthen ikke lige vidste hvad der var gået galt derinde imorges.. Det er bare heller ikke i orden.. Jeg kan sgu da godt regne ud, at der er en der har glemt, hun havde morgenvagt. Så tag dog lige ansvar, og sig i det mindste undskyld).

Nå, det var lige en lang smøre, jeg lige skulle ud med. Min krop er helt smadret idag efter træning igår, så jeg kunne på ingen måder lave 30 day shred idag.. Kan ikke engang sætte og rejse mig uden at have ondt. Ikke nyse uden maven gør ondt, og mine arme er bare totalt vattede idag.. "Vi må da håw´ det blir bæjer imåårn".

Pga træningen bestemte jeg mig for træningsfri dag - men bare køre dukan.. Og det gik rigtig fint.. Indtil jeg skulle til personalemøde her til aften.. Har vist spist alt for lidt i løbet af dagen (fordi jeg var for træt og doven og øm til at rejse mig efter mad), så jeg kom til at få kage til p-møde.. Men ellers har det været en god dukan dag. Jeg tror også min krop er for øm imorgen, men torsdag.. Der skal jeg igang igen. Prøvede faktisk lige at lave en af øvelserne idag - bare uden vægte. og det kunne slet ikke lade sig gøre, fordi min muskler er så ømme.. Er totalt stiv som et bræt idag.

Nå, det var lige en lille update herfra. Jeg kører dukan imorgen og håber Elvira har det meget bedre.. hun har ikke kastet op siden kl 15 idag, såå.. fingers crossed (har taget barnets 2. sygedag imorgen).. MEN der hvor vi nok har fået det fra, har hele familien haft det fra i torsdags, hvor den første fik det, og med 2 dages mellemrum er en ny smittet, så vi skal sikkert allesammen igennem det. men SÅ er vi også færdige med sygdom.

For h... Lyder ikke lige som om at vinden blæser i din retning i fht at have overskud til vægttab. Jeg kan DÆLME godt forstå, at du gang på gang mister modet.

Har du prøvet at spise crom tabl? De stabiliserer blodsukkeret så man ikke bliver så pokkers lækkersulten. Desuden læste jeg at light produkter, som jeg har tæsket ned i sækken i store mængder, faktisk øger appetitten!!!!!!! damn! Alle på kur drikker jo cola light! Efter jeg er stoppet m det mærker jeg altså en forskel... SATANS!

Nå men ellers - har du overvejet en mere simpel tilgang til vægttabet? Altså uden alle de der regler med faser osv? Måske blive kontrolleret et sted en gang om ugen? Er du typen der som jeg bliver flov helt ind i sjælen hvis du til kontrolvejning ikke har tabt dig??

Det var bare lidt tanker herfra...

Kram til en fortravlet mor med syge børn...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes din kur lyder rigtig spændende, hvad er reglerne?

JAmen den går i store træk bare ud på at spise protein. Du må spise ligeså meget du vil (selvfølgelig ikke overspise) af oksekød uden fedtkant, magert oksefars, al slags fisk - både frisk, på dåse, røget you name it. Næsten al slags fjerkræ - ikke and og gås (og andre fladnæbede), æg.

Så må man få 1000 ml mælkeprodukter pr dag. Det kan være yoghurt 0,1-0,5% fedt, fromage frais, skyr, hytteost osv.. Alle med lavest mulig fedtprocent

Man må også få lidt til at give smag, som fx friske krydderurter, krydderier, sødemiddel, fedtfri kakaopulver (dog ikke i fase 1)

Man SKAL have 1.5 spsk havreklid pr dag, da det hjælper med at holde maven igang, for man får altså lidt hård mave af alt det kød.

Man SKAL gå min 20 min rask gang pr dag.

Der er 2 udgaver af den.. Den ægte, hvor man skal regne ud, hvor mange dage man er på fase 1, hvor man "kun" må få ovenstående. Jeg skal fx kun være i fase 1 i 2 dage. Og man går så videre til fase 2, hvor man er til man har nået målvægten.

Jeg følger ude & hjemmes udgave. Den fungerer sådan, at man er i fase 1 i 5 dage, og fase 2 i 5 dage. Og så skifter man mellem de 2 faser indtil man når målet.

I fase 2 skal man have grønsager hveranden dag. Ellers er reglerne de samme.

Når man når målvægten, skal man være i fase 3 i 10 dage pr kilo man har tabt. Dvs, når jeg har tabt 6,2 skal ejg være i fase 3 i 62 dage.

I fase 3 må man få alt fra fase 1 og 2. Derudover må man få 1 stykke frugt om dagen, 2 skiver rugbrød (mener det er 2) pr dag, kartofler 2 gange i ugen, og det bedste... 2 "festmåltider" pr uge.. MÅLTIDER ikke hele dage. Men man må 2 gange i ugen få 3 retters menu med flødesauce og rødvin til, hvis det er det man vil. De 2 måltider må bare ikke ligge lige efter hinanden.

1 dag i ugen skal man leve som fase 1 - og gerne en fast dag.

Når de dage er gået, går man så til fase 4. Man skal selvfølgelig leve sundt, men der er faktisk ikke rigtigt nogle regler.. Eller der er 2..

1 - 1 dag i ugen skal du leve som fase 1 - helst en fast dag

2 - du skal spise 3 spsk havreklid pr dag.

Der er en masse gode opskrifter, så det ikke blir for kedeligt. Jeg laver tit madpandekager med kødfyld.. Det er bare guf.

Og så har jeg altså købt proteinbarer.. Enten deler jeg den over i 2 og har til 2 mellemmåltider, ellers er de rare at have til en lørdag aften, som ellers er min falde-i-dag, og så er de bare gode at have i tasken, hvis man ved, man er ude mens man blir sulten.

Du kan læse meget mere, og finde opskrifter på dukanslankekur.dk - Det er vist mest folk der følger den ægte, men hvis det abre er opskrifter du vil finde, og selvfølgelig læse om faserne, er den supergod. Jeg har de 3 hæfter fra ude&hjemme i min mail, hvis du vil have dem :)

Det lyder måske lidt indviklet, når det hele lige står, men det er i virkeligheden meget simpelt. Måske skal man bare lige koncentrere sig om den fase man er i.

Hejsa

Hvis du har tid, vil jeg MEGET gerne have de tre hæfter på mail ved lejlighed :cheerleader3: Min mail adr. er karinalinddal@gmail.com

På forhånd tak

Karina

0

Del dette indlæg

Du er altså sej, der har da sørme været sin modstand ift. sygdom. Puha altså

Jeg blev ret inspireret af dit indlæg og har læst samtlige 3 sider om din dukankur.

Jeg har nu 9 dage til min mand kommer hjem fra udsendelse med Forsvaret, og har tabt 5,6 kg. men jeg havde håbet at tabe 8 kg. Så nu tænker jeg bare lige 1,4 kg mere. og måske er det Dukan jeg skal i gang med.

Jeg vil meget gerne bede om de tre hæfter du ligger inde med :) hvis du får tid og mulighed for at sende dem, vil jeg sætte stor pris på det.

På forhånd tak, og god vind, jeg vil følge dig :thumbsupsmileyanim:

margitemborg@gmail.com

0

Del dette indlæg

Hej Jeg er ny herinde, men det lyder som om du kæmper en kamp:-) Jeg har selv rigtig god hjælp af at helt undgå brød - alt brød. Jeg spiser masser af kød, fisk, grøntsager og lidt frugt. Det er altså fantastisk, hvad det gør for energi og vægt.

Jeg startede mit vægttab efter fødslen af min datter med en hurtig udrensningskur (biodrain, som jeg købte her, men man kan også bare køe den i Matas: http://www.naturoghelse.dk/shop/biodrain-180-stk-321p.html), som bare ligesom satte mig i gang. Det var virkelig effektivt.

Men nu er det bare masser af mad, vand og ingen brød, pasta og ris og minimalt med mælkeprodukter.

Det har i hvert fald fungeret for mig - og jeg er parat til en størrelse 36 igen:-) uden sult og sukker cravings.

Håber mit indlæg kan bruges til noget:-) Ellers må du bare have held og lykke - og alle brude er sørme smukke, for vi har jo en indre glød på denne dejlige dag;-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer