nilles

P & R - 7.9.13 - de første billeder

221 indlæg i dette emne

Nu har jeg vidst luret længe nok.

Det er efterhånden svært at holde styr på planlægning, bookinger og aftaler, så nu gør jeg det.. Her er min planlægning ..

Vi er på et lidt stramt budget, men der er jo mange fatastiske tips og triks på dette forum - så mon ikke det hele går op i en højere enhed :loveshower:

(okay - nu kommer det frem - jeg er et rodehoved og kan slet ikke finde ud af at opsætte en nogenlunde logisk planlægning. Derfor gik jeg på inspirationsjagt og fandt nedenstående opsætning hos en af jer. Håber det er ok at være copy-cat??) :unsure::rolleyes:

Farve koder

Grøn = Er på plads

Orange = Arbejdes der på / næsten på plads

Rød = Intet er sikkert endnu / ikke ordnet

Det praktiske

Dato: 7-9-13 (ja, også os :7himmel::rolleyes: )

Vielse: Kolt kirke kl. 14

Reception: Hos mine forældre

- Bryllupskage (DIY) med topfigur

- Lidt forskellige snacks, frugt og drikkevarer

Fest: Viby Stadion (H2B's andet hjem og GRATIS :thumbsupsmileyanim: )

Mad og drikke: Menu og drikkevarer (hentes i Tyskland, indkøbsseddel er klar)

Gæster: 52 til middag

Musik: DJ Flashlight gruppen spiller fra 18 til 05

Fotograf: Thorhauge Fotografi tager billeder ved kirke og på location. Min søster tager billeder af gæsterne ved en fotovæg som

min far bygger

Ringene: Er fundet og bestilt Se dem Her

Transport: En kammerats far har lovet at køre os i sin fiiine bil. Han har oven i købet pynt til den fra da kammeraten blev gift (Ny plan)

Det kreative

Farvetema: Guld, perlemor og pastellyserød (og så bliver det noget med sommerfugle)

Monogram: Har lavet lidt, men er ikke tilfreds og vi bruger det alligevel ikke. Skriver bare vores navne lidt snørklede hi hi

Invitationerne: Igang sneak peak...færdige og afsendt

Bordplan: Åååh nej - Åååh jo, den gik skam op (hvis altså alle kommer) - skal lige have lavet en ordentlig oversigt--skal laves om, DONE

Gæstebog: Ved ikke om vi skal have en

Bordkort: Skal bare printes og klippes ud, tjek

Menukort: Ikke begyndt - overvejer om man bare skal præsenterer menuen til velkomsten eller måske lade kokken gøre det før hver ret??? Kokken præsenterer

Gaveposer/æsker til gæsterne?!: Er droppet - det må være gave nok at de er inviteret (y)/>/>

Kirkepynt: Levende lys. Gider ikke alt det blomster/tyl halløj. Synes kirken er så fin i sig selv

Oppyntning af fessted: Uoverskueligt...

- evt. leje af stole. Dem der er der er voldsomt grimme og jeg drømmer om guldstole

- Pokal-væg skal dækkes. Regner med at printe søde citater og andet godt i A3 og sætte det foran

(kræver et billede så i kan se hvad jeg mener)

- Duge - hvor mange meter og hvor finder jeg dem lige i den rigtige farve til den rigtige pris??

- Bordpynt: Har et par ideer

- Risposer skal/skal ikke??---nu er de købt

Ordnet - selvom vi skal være et rimelig lavpraktisk sted, så kom de mig til undsætning: Det skal du slet ikke tænke på, du fortæller bare hvordan du gerne vil have det og så ordner vi det....du skal bare møde op! - vi ordner for øvrigt også oprydningen og alt serveringspersonale :loveshower:

Toiletkurve: Igang har nu lavet en liste over hvad der skal i og er begyndt at købe ind

Bruden

Kjolen: Er fundet, betalt (af mor :loveflag:/>/> ) og hænger nu bare og venter! Skal dog lige have fundet en løsning på at den er blevet så meget for stor til mig efter vægttab... :td:

Slør: Er bestilit billigt - hvis kvaliteten er for dårlig bliver det sat på til brudevalsen - så kan de få lov til at ødelægge det billige!

- Det billige duer kun til brudevalsen (det er ikke helt fint nok) Overvejer nu et nyt slør eller hair-piece???

Sko: Her inkl. I DO klistermærker til at klistre under. Købt for lææænge siden.

Tilbehør: Har bestilt clutch og en lille pels til at have over skuldrene

- skal finde ny taske...nej, gider ikke have en med

Hår:Min fantastiske frisør veninde ordner mit og brudepigernes hår hos min mor

Makeup: Endnu en fantastisk veninde

Negle: Den ordner lillesøster...ikke alligevel, vil gerne til prof.

Smykker: Ved hvad jeg vil have - sådan nogenlunde, tjek...er ikke helt sikker på øreringene men ellers..

Undertøj: Blank.....har dog en ide til costum-strømpebånd, tjek

Buketten: Laver min mormor til mig så må vi se hvordan hun klarer knaphulsbuketterne

Gommen

Tøj: Han siger han har en plan - det er jeg måske ikke helt tryg ved :wink:/>/>

Sko: Nye skal indkøbes...

Knaphulsblomst: Min mormor (håber jeg)

Brudebørnene

Tøj:Noget der matcher lidt i farverne. Regner med sønnike skal ligne sin far lidt

Sko: Skal indkøbes

Hår: Min veninde. Der er bestilt en fin hårbøjle til datteren med en lille sommerfugl på.

Buketter: Min mormor laver 3 minibuketter til pigerne (mine søstre og vores datter)

Ringpude: Bestilt online (sønne synes det var snyd at pigerne skulle have blomster hihi)

Alt det andet

Morgengave: Havde masser af ideer hvis jeg havde flere penge :unsure::boohoo:

Redigeret af nilles
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og så lidt om os og frieri.

Vi faldt for hinanden da vi gik i 10. klasse år 2000. Det er nu snart 13 år siden så vi kender hinanden ganske godt.

Jeg hedder Pernille er 29 år og snart gift med min kæreste og bedste ven Rasmus også 29 år.

Eftersom vi kun var 16 da vi blev kærester gik der lige nogle år inden vi flyttede hjemmefra. Da det endelig skete fik vi en fantastisk lejlighed med udsigt over hele byen. Pludselig en dag skulle vi til at være forældre og skyndte os at flytte i et lejet rækkehus.. Ikke vores drøm egnen, men det fungerede for os og vores lille søn. 3 år efter meldte lillesøster sin ankomst og vi voksede ud af rækkehuset.

Nu har vi endelig fået vores drømmehus, en gammel utæt 30'er villa som vi istandsætter og elsker højt.

Jeg er måske den mest praktiske af os og synes jo at det var det smarteste at vi blev gift.... Dette har jeg nævnt både da vi fik vores første barn, og da vi fik vores 2. barn og da ikke mindst da vi købte hus ( og igen da vi fik hund ;)). H2B's svar har altid været: man skal gifte sig fordi man har lyst og af kærlighed.... Ikke fordi det er praktisk eller fordi andre forventer det.... Hmmmm

Efter 12 år, vi fejrer stadig halv og helårs kærestedage, skete der endelig noget. Det var en almindelig kedelig onsdag og vi hentede børn sammen som vi så ofte gør.

Da begge børn var læsset i bilen kørte han ikke hjem men fortsatte i stedet i retning mod sin mor. Lettere irreteret spørger jeg om vi skal spise hos hans mor I DAG? Hvortil han svarer: nej, nej det er kun børnene. De skal sove der.

Jeg synes måske det var lidt skørt at de skulle på overnatning en hverdag - så meget plejer vi heller ikke at gøre ud af det... Så igen blev jeg lidt irreteret på ham..

Da ungerne var afleveret havde jeg en klar forventning om at vi skulle hjem til vores lille hund der på det tidspunkt var meget ny og ikke vandt til at være alene. Men nej... Han kørte afsted mod Rude Strand hvor min mormor har et sommerhus - det sted jeg holder mest af i verden.

Igen sad jeg der og brokkede mig : hvad med hunden - jeg har altså ikke nøgle med til sommerhuset osv.

Stakkels mand, han må have været rystende nervøs og så sad jeg bare der og var sur... Tror han bad mug om at være lidt stille hi hi

På vejen kommer vi til vores yndlings ydsigtssted hvorfra man kan se ud over Norsminde, markerne en smuk sø og havet i baggrunden. Vi stopper ofte her på vej til sommerhuset og nyder øjeblikket og den totale afslapning der venter os. Også denne dag stoppede Rasmus bilen her, men det var der jo ikke noget usædvaneligt i.

Først da han bad mig om at stige ud af bilen synes jeg det blev lidt underligt....og så skete det... Lige der i vejkanten med verdens bedste udsigt som baggrund, faldt han på knæ :)

Jeg tror sletvikke jeg svarede - tårerne trillede ned ad kindernd på mig.

Bagefter var jeg sjovt nok slet ikke sur mere hi hi. Han havde sørger for friske jordbær og lidt bobler som vi nød tættere på havet.

Bagefter gik turen hjem til hunden og om aftenen havde han bestilt bord på vores yndlings restaurant.

Jeg glæder mig sådan til at blive gift med min bedste ven!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flashlight-gruppen går I bestemt ikke galt i byen med (var faktisk sammen med nogle af dem i går) og så kan de også sige at de har spillet på Viby Stadion. :rolleyes:/>

Det lyder rigtig godt :) Ha ha ved nu ikke om det er en stor bedrift at spille på Viby stadion, men vi glæder os meget til at danse natten lang :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Årh en sød historie ! Tillykke med det :-)

Carina

Tillykke med det :)/> Du har da styr på meget :lol:/>

Tak for velkomsten :) Det er rigtig rart at få skrevet planlægningen ned.. Så er det ikke helt så uoverskueligt hi hi

0

Del dette indlæg

Velkommen til :balloons:/>/>

Jubiiii har netop bestilt ringe!!! (hvordan gør man det med billeder???)

Tryk på "anvend fuld editor", så kan du uploade billeder :)/>/>

Tak :)/> jeg kan dog alligevel ikke få lov til/finde ud af (tsk tsk) at uploade noget... Måske endnu en iPad udfordring?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :balloons:/>/>

Jubiiii har netop bestilt ringe!!! (hvordan gør man det med billeder???)

Tryk på "anvend fuld editor", så kan du uploade billeder :)/>/>

Tak :)/> jeg kan dog alligevel ikke få lov til/finde ud af (tsk tsk) at uploade noget... Måske endnu en iPad udfordring?

Aha, nej, jeg kan heller ikke fra ipad

0

Del dette indlæg

Jeg må vidst have startet computeren op så jeg kan komme til at billed-spamme :)

Dagens update må være at vores udsete toastmaster har sagt JA! Det bliver min fætter (muligvis med lillebror fætter som side-kick) der skal styre slagets gang :) Han er journalist, vandt til at være på (og elsker det) og så plejer han at være god for et par sjove indslag.

Derudover har jeg fået købt mere papir til indbydelser...8 stk. rakte ikke helt. Nu er det bare med at komme igang!

Ellers har vi startet weekenden med 1 stk. syg datter..stakkels lille mus.

0

Del dette indlæg

Jeg må vidst have startet computeren op så jeg kan komme til at billed-spamme :)

Dagens update må være at vores udsete toastmaster har sagt JA! Det bliver min fætter (muligvis med lillebror fætter som side-kick) der skal styre slagets gang :) Han er journalist, vandt til at være på (og elsker det) og så plejer han at være god for et par sjove indslag.

Derudover har jeg fået købt mere papir til indbydelser...8 stk. rakte ikke helt. Nu er det bare med at komme igang!

Ellers har vi startet weekenden med 1 stk. syg datter..stakkels lille mus.

Tak for din virkeligt søde besked på min tråd!! :)

Jaaa! Vi elsker billedspam, så det må du hellere :wink:

Tillykke med at I har fundet jeres toastmaster, det lyder da rigtig lækkert! Og stakkels lille mus, da! God bedring til hende :hug:

0

Del dette indlæg

Jubiii og øøøv.....

Jeg gik lige og var så stolt af mig selv. Jeg har efterhånden smidt en del kilo i min quest for at blive top-lækker brud. MEN, eftersom kjolen jo er indkøbt og hænger så fint og venter hos min mor, ja så skulle jeg da liiiige prøve den igen... Og shit!! Den er bare alt alt for stor nu (vræææl)

Håber godt nok den kan tilrettes - det er virkelig drømmekjolen.

Ja, jeg gik så direkte ned og åd et kæmpe stykke kage. Farvel kalorie-tælling...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke et skønt frieri :blush:

Og så vil jeg lige indskyde.....SEJT med vægttabet, men ØV med kjolen ...Så man for tyk, så man for tynd....det blir sq aldrig let at være kvinde :lol: Må vi se kjole, selvom det måske ikke bliver den? Håber den kan syes ind så den passer dig :)

0

Del dette indlæg

Sikke et skønt frieri :blush:/>/>

Og så vil jeg lige indskyde.....SEJT med vægttabet, men ØV med kjolen ...Så man for tyk, så man for tynd....det blir sq aldrig let at være kvinde :lol:/>/> Må vi se kjole, selvom det måske ikke bliver den? Håber den kan syes ind så den passer dig :)/>/>

Tak for din hilsen :)/> nææh det er ikke nemt at gøre alle tilfredse. Min mor var nærmest lidt sur over at beg har tabt mig (måske fordi hun betalte kjolen *fnis*).

Der skal nok komme billeder :)/> jeg er bare hele tiden på fra iPad'en og kan ikke finde ud af hvordan man gør (det er jo på den alle billederne er) hmm.

Der arbejdes på sagen!

Redigeret af nilles
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ringe

Så har jeg måske alligevel fundet ud af det med billederne :biggrin:

Her er vores ringe. Vi havde oprindeligt valgt de samme ringe, bare med en rund sten i min. De var dog dobbelt så dyre som disse og eftersom der også er et hjerte i min forlovelsesring, synes vi det passede meget godt :loveshower:

post-58909-0-38010500-1362412091.png

post-58909-0-84183800-1362416182.jpg

Redigeret af nilles
0

Del dette indlæg

Invitationer part I

Nu benytter jeg mig lige af at jeg sidder ved computeren og kan uploade billeder.

Invitationerne er også igang. Har dog kun billeder af dem 'uden på'...fortsættelse følger....

(hmm det er måske lidt svært at se farverne på billederne...det er gukd papir med perlemor sommerfugle)

post-58909-0-00986800-1362413315.jpg

post-58909-0-50971200-1362413368.jpg

Redigeret af nilles
0

Del dette indlæg

Kirke

Ja så kan jeg da også lige spamme med kirke-billeder nu jeg er igang :)

Elsker vores lille kirke, der har dannet rammen om mange begivenheder i vores liv.

Det er her jeg og mine søskende er konfirmeret og her begge vores børn er døbt.

post-58909-0-70212000-1362476305.jpg

post-58909-0-81318400-1362476319.jpg

Redigeret af nilles
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer