mor-til-asta-09

Musikpriser.

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Annonce ♥

Det lyder som en særdeles fornuftig pris hvis man ser bort fra geografien og de ellers kan deres kram og kan underholde. Transporten taget i betragtning lyder det ekseptionelt billigt men det kan være at de har gjort som vi også gør af og til når vi spiller i Jylland og kombinerer det med noget andet. Prisen ligner meget godt det mine kolleger oppe i det område tager for en 8 timers DJ løsning og set i det lys er det ikke dumt. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Tariffen for rytmisk musik hedder minimum 1628 kr for 3 sæt a 45 min eller 2 sæt af 60 min. For "danse- spise- eller underholdningsmusik" hedder det 1805 kr for 5 timer. Det er selvfølgelig pr. mand. Og så er det jo en minimumsløn, man er jo i sin fulde ret til at kræve mere, hvis der fx er meget transport eller hvis efterspørgslen bare er stor. Nu kan det selvfølgelig godt være, at man kan få sin fætter til at spille for 500 kr og fri bar, men leder man specifikt efter musikere til festen er det godt at have de her priser som rettesnor. Jeg synes, at mange forventer at få livemusik meget billigt, for 'det er jo kun en enkelt aften'. Men tænk lige på udgifter til øvelokale og grej, for ikke at tale om de mange timer man bruger på at øve op til et job. Vi vil jo allesammen gerne have fed musik til vores fester, personligt synes jeg, at det er noget af det absolut vigtigste, så det skulle jo gerne kunne betale sig at være musiker :) Giv musikerne det, de fortjener.

Et par andre råd til god musikpli:

- Diskuter ikke prisen når først musikerne er kommet til din fest. Hvis du ikke synes, du har fået hvad du forventede, så skulle du måske have undersøgt bandet noget nærmere, bedt om lyd- eller videomateriale el. ling. Selvfølgelig, hvis bandet er spritstive eller ubehøvlede over for dine gæster, så er det en anden snak. Men hvis de ellers har opført sig som man kan forvente og overholdt jeres aftaler, så må du bare betale hvad det koster.

- Hav altid det aftale beløb klar i kontanter. Det dur ikke at skulle ud og hæve kl. 2 om natten. Det kan godt være pinligt at skulle bede om penge når man er færdig med sit job, specielt hvis man føler at man bryder ind i værtsparrets festligheder. Derfor er det også god stil selv at komme hen med pengene og sige tak for indsatsen.

- Hvis du gerne vil have musikerne til at blive længere end aftalt, så sig det i nogenlunde god tid, altså en time før eller så. Og så skal de selvfølgelig have et rimeligt beløb oveni, ikke noget med en flaske vin eller den slags. Du får jo også ekstra løn for at arbejde over på jobbet.

- Husk et måltid mad og drikkevarer i løbet af aftenen. Hvis der er et lille sted, hvor bandet kan trække sig tilbage og holde en kort pause, er det også en stor hjælp.

Når alt det her så er sagt, synes jeg 5100 er en rimelig pris, og jeg håber du får en rigtig god oplevlse med de musikere, du har hyret :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer