Sign in to follow this  
Followers 0
josefinerb

Havebryllup i Præstø

37 posts in this topic

Havebryllup i Præstø

Så er det blevet min tur til at lave en Planlægningstråd.

Vi skal giftes den 24/8 2013 i Skibinge kirke og bagefter holde fest i et telt i mine forældres have i Præstø. Det bliver et forholdsvist billigt bryllup, der er afslappet og hyggeligt - forhåbentlig! :rolleyes:

Ihh hvor jeg glæder mig! ()()

Lidt om os

Frieriet

Kjolen

Kirken

Maden

Accessories

Ringene

Hårinspiration

Gør det selv:

Projekt hårpynt

Edited by Martin
0

Annonce ♥

Lidt om os

Jeg er 27 år og arbejder som gymnasielærer, H2B er 26 og læser på RUC. Vi har været kærester i 5 år og bor sammen i en lejlighed vi købte for 1 1/2 år siden, sammen med vores hund og kat.

Vi er cirka så forskellige som man kan være, han er praktiker og jeg er følelsesmenneske, men man siger jo at modsætninger mødes, og det er i hvert fald rigtigt i vores tilfælde! Og nøj hvor er jeg glad for det! :heart:

Frieriet

Da vores 5 årsdag nærmede sig, var jeg så småt begyndt at spekulere på, om vi var ved at være der i vores forhold, hvor et frieri kunne komme på tale. Men hver gang jeg tænkte på det, skød jeg tanken væk, fordi jeg ikke ville blive skuffet, hvis nu min kæreste ikke var samme sted som jeg. Jeg havde ønsket mig en ring i gave (det var ikke noget nyt, det havde jeg fået flere gange før) og havde fortalt ham, hvordan den skulle se ud.

Vi havde planlagt at fejre vores dag ved at tage på et kroophold på Schakenborg slotskro (et virkelig fantastisk sted, med helt vidunderlig mad!)

Dagen kom og vi udvekslede gaver om morgenen. Han tog noget om bag rykken så jeg ikke kunne se det og sagde, at jeg skulle lukke øjnene og række mine hænder frem. Da jeg åbnede dem igen, havde han lagt en fin lille æske i min hånd. Jeg kiggede på ham og han så han helt underlig ud i hovedet og kiggede lidt væk. Jeg syntes det var meget sært, for han sagde ingenting overhoved, heller ikke da jeg åbnede æsken og så den fineste guld alliancering med 15 små diamanter, der lå i den. Jeg tænkte, at det så" bare" var en gave, og ikke en forlovelsesring, men var lidt forvirret over hans opførsel. Jeg sagde tak, og jeg gav ham hans gaver, men det var som, om der var en eller anden spænding mellem os, noget usagt på en eller anden måde.

Den underlige stemning fortsatte imens vi lavede morgenmad og gik rundt og pakkede til turen, og til sidst kunne jeg ikke holde det ud mere, og spurgte ham direkte, om det var en ring eller en forlovelsesring, for jeg kunne ærlig talt ikke helt forstå det. Han bliv helt stille og underlig, og efter lidt tid sagde han, at han havde tænkt sig at fri, men at han så ikke havde haft modet alligevel... Jeg prøvede alt hvad jeg kunne at trække i land og sagde, at jeg var virkelig glad for ringen, og han ikke skulle tænke mere på det, jeg havde bare brug for at vide hvad den betød.

Han blev igen stille... og efter lidt tid sagde han at han følte sig fanget... glup! mit hjerte sad fast i halsen - Jeg sagde, at jeg var ked af det, hvis han følte at jeg pressede ham, og at det slet ikke var min mening... men han stoppede mig og sagde, at han følte sig fanget fordi han gerne ville fri til mig, men nu var det hele jo lidt underligt, og at jeg ikke skulle tro at han kun gjorde det, fordi jeg havde spurgt!

Nu var det mig der blev stille.. Jeg sad bare og kiggede på ham, uden at ane hvad jeg skulle gøre.. og så tog han mine hænder, trak mit ansigt helt hen til hans og spurgte om jeg ville gifte mig med ham. Vi havde begge tårer i øjnene, da jeg sagde ja. Og de næste 10 minutter sad vi med tårer ned af kinderne og smilede, og kiggede på hinanden.

Det var slet ikke et frieri som på film, men det var det mest romantiske øjeblik i mit liv - jeg bliver helt varm om hjertet, når jeg tænker på det! :heart:

Ringen:

post-64999-0-31839900-1362914509.jpeg

Edited by josefinerb
0

Kirken

H2B er ikke medlem af folkekirken, men da han ved hvor meget det betyder for mig, var han helt fra starten indstillet på, at vi skulle giftes i en kirke.

Jeg havde oprindelig ønsket mig, at vi blev viet i Præstø kirke, da mine bedsteforældre ligger begravet på kirkegården, og alle mine barndoms somre blev brugt i Præstø, hvor en daglig gåtur omkring kirken nærmest var et ritual.

Men Præstø kirke, fandt vi ud af, er lukket på rund af renovering og vil være det helt frem til december. Vi overvejede om vi skulle vente et år med at holde bryllupet, så det kunne blive i kirken, men fordi H2Bs farmor er 93 år gammel, og at det er meget vigtigt for os begge, at hun er med til vores store dag, besluttede vi at forsøge at finde en anden kirke i området.

Jeg var ret ked af det, men glad for vore beslutning og gik straks i gang med at finde en kirke i nærheden. Det er sådan, at hvis man ikke tilhører det sogn som man gerne vil giftes i, skal man kunne bevise at man har en tilknytning til kirken. Det har jeg til Præstø kirke, men ikke til de nærliggende. Derfor var jeg meget nervøs for, om det kunne lade sig gøre.Vi kontaktede flere præster, og fandt ud af, at præsten fra Præstø kirke var tilknyttet Skibinge kirke også. Så jeg tog med det samme kontakt til ham, og han var glad for, at han havde mulighed for at vie os i Skibinge kirke! Så jeg er lykkelig for, når det nu ikke kunne blive i Præstøkirke, at det så bliver meget tæt på!

Skibinge kirke:

5622.jpg

0

Annonce ♥

Velkommen til. :loveflag:

Glæder mig til at følge din planlægning. Der er milliarder af gode ideer at finde herinde, men pas på - BK kan godt blive noget af en tidsrøver! :biggrin:

Tak! Ja, det er ved at gå op for mig, at man kan bruge virkelig mange timer herinde! :)

0

Kjolen

Jeg fandt min brudekjole for snart 3 uger siden. Det var første dag jeg kiggede på kjoler og den 3. butik jeg var inde i Jeg havde slet ikke tænkt at jeg skulle købe noget den dag, da jeg var sikker på, at det ville tage lang tid og mange kjoler at finde den rigtige - jeg tog fejl.

Først var jeg inde i Nicolai brudekjoler. Ekspedienten var rigtig sød og jeg prøvede virkelig mange skønne kjoler, men uden der var nogen der føltes helt rigtig - meen jeg skulle jo heller ikke købe nogen!

Derefter var jeg inde i CPH Bridal. Det er den værste butik jeg har været inde i. Ekspedienten var sød nok, men forstod ikke rigtig hvad jeg sagde (hun talte ikke så godt dansk) og der var møg beskidt - kjolerne var helt sorte i bunden og de sko jeg skulle prøve kjolerne med var nogle udtrådte, brune klipklap-agtige nogen, der lignede et efterladenskab fra 80erne! Jeg kom hurtigt ud af butikken igen, ret skuffet over den dårlige oplevelse.

Derefter skyndte min mor som jeg havde med, og mig os hen til Casa Lazar i håb om, at vi kunne få lov til at prøve en kjole eller to, selvom vi ikke havde bestilt en tid.

De var SÅ søde og hjælpsomme. Jeg har aldrig fået bedre betjening! Hun (tror hun hed mette) forstod fuldstændig hvad jeg var ude efter, og så skete det - jeg fandt kjolEN! Min mor blev så rørt at hun græd lidt! :loveshower:

Jeg var bare i den syvende himmel!

Jeg måtte ikke tage billeder af mig i kjolen og kunne ikke finde den på nettet, men den ligner lidt dem her:

gemy-couture-bridal-01.jpg

GemyCouture_2012_w 2872.jpg

Edited by josefinerb
0

Først... KÆMPE tillykke med det kommende Bryllup.... og Velkommen til :balloons:

Hvor dejligt at du allerede har kjolen i hus... man kan nogen gange blive overrasket :biggrin:

Glæder mig til at følge med hos dig :-)

0

Annonce ♥

Accessories

Så nu har jeg kjolen, så er det bare med at finde ud af hvilke sko jeg skal have? om jeg skal have slør, hvordan det skal se ud, hvis jeg skal? og hvordan skal håret være? Skal jeg harve hårpynt? Hvad med en lille jakke eller en bolero? Smykker? hm... der er meget!

Jeg tror jeg er kommet frem til at jeg gerne vil have et slør, som jeg kan have på i kirken, og så have en form for hårbøjle til festen bagefter. Jeg har kigget på nettet, og er blevet så inspireret af de mange muligheder, at jeg slet ikke kan finde rundt i det længere. Men jeg er i hvert fald faldet for disse muligheder:

il_570xN.418468286_t2tl.jpg

il_570xN.286282368.jpg

il_570xN.372309031_7olb.jpg

I forhold til skoene, så troede jeg først at jeg ville have nogle der var farvede, så ikke det hele blev hvidt.

Meen så prøvede jeg nogle sko til kjolen inde i Casa Lezar, og kunne slet ikke glemme dem igen! Jeg har drømt at jeg havde dem 2 gange! Så forleden var jeg inde at prøve dem igen, og er ikke i tvivl om, at de er helt rigtige! Ihh jeg glæder mig til de kommer hjem! :heart:

jennifer_t.jpg

Så nu mangler jeg bare slør, hårbøjle, bluseting, hvilke smykker jeg skal have på, hvordan mit hår skal sidde, undertøj og noget nyt, gammelt, lånt og blåt! :biggrin:

Edited by josefinerb
0

Ringen eller ringene!

Jeg har, nok som langt de fleste kommende brude, hele tiden vidst, at jeg skulle have en vielsesring. Det skulle H2B i midlertid ikke, og det havde jeg affundet mig med, selvom det kunne have været dejligt.

Men bare det at finde én ring, viste sig at være svært nok. Jeg vil gerne have en ring som er særlig, som er helt og aldeles mig og ham, og ikke bare det som alle andre har. Derfor begyndte jeg ret hurtigt at kigge efter en speciallavet ring. Men den slags er møg-dyrt især med de guldpriser der er for tiden, og min ring skal være rødguld.

Jeg nåede faktisk at blive helt frustreret og trist, inden jeg nærmest overhoved var gået i gang med at undersøge mulighederne for en speciallavet ring. Men så var det, at min søde mor kom til undsætning. Hun havde været i sit smykkeskrin, og havde fundet nogle guldringe som hun ikke længere brugte, som jeg kunne få og bruge til at få lavet en ny ring med! Det var fantastisk, for lige pludselig kunne drømmen om en helt særlig ring, lavet kun til mig, realiseres!

Men ikke nok med at der var guld nok til at få lavet en ny ring, så var der i den ene ring en diamant som jeg skal bruge i min vielsesring!

Jeg gik lykkelig i gang med at opsøge guldsmede igen, og det viste sig endnu en gang at blive en dyr affære. Vi fik alle mulige forskellige priser som dog alle havde det til fælles, at de var uden for mit buget. Mig og H2B brugte en helt dag med at gå i guldsmedebutikker, og lige da jeg var ved at kaste håndklædet i ringen, fandt vi et butik som kunne lave en smuk, smuk ring til en fornuftig pris!

http://www.rosgaardc...on.dk/index.htm

Det bliver en elipseformet guldring med diamanten fra min mors ring i midten og to små isblå diamanter udenom. -Vidste faktisk slet ikke, at der fantes farvede diamanter som er til at betale for almindelige dødelige! Men Rosgaard havde diamanter i alle tænkelige farver! :7himmel:

Jeg har prøvet at lave et billede af, hvordan ringen kommer til at se ud:

2dmd1si.jpg

Vi fik den bedste behandling i butikken. Hende der betjente os var så sød og god til at komme med forslag til designet, og var helt forstående overfor, at vi havde et begrænset buget, hvor vi hos nogle af de andre guldsmede oplevde, at de prøvede at sælge os noget som vi slet ikke havde råd til.

Ikke nok med at jeg er ihh så glad for endelig at have fundet ringen, så fortalte H2B også, at han faktisk også gerne ville have en ring som han kunne få på i kirken og gå med ved særlige lejligheder! :loveshower:

Nu har vi lige haft to prøveringe i sølv som vi har gået med en uges tid, for at være sikre på størrelsen, breden og tykkelsen - er det ikke smart!? Det vidste jeg slet ikke man gjorde! Det kostede ingenting, og var virkelig rart, så man kunne få en fornemmelse af ringen inden man afgiver sin bestilling!

Så nu er ringene på plads! :heart:

Edited by josefinerb
0

Annonce ♥

Velkommen til og stort tillykke :)

Skibinge kirke der er min søster konfirmeret - jeg har selv boet i Præstø ( Hastrup) fra 1986 til 1991. Det er en dejlig by især om sommeren :)

Knus Susan.

Det er sådan en hyggelig by! Jeg er så glad for, at det lykkedes med kirken! Jeg har ikke en gang set den inden i! Håber den er flot! :)

0

Hårinspiration.. der er så mange muligheder!

Det er helt vildt, så meget tid jeg bruger på at tænke på mit bryllup, og overveje det ene og det andet. Noget er det jeg tænker aller mest på er, hvordan mit hår skal være.. og jeg er stadig ikke blevet mere sikker på, hvordan head piece og slør skal se ud - der er alt for mange muligheder, hvordan skal man kunne vælg en?!

Men jeg er ret sikker på, at mit hår skal sættes op i en form for knold i nakken. Fordi kjolen er lidt 1940er agtig, så passer en frisure i den stil virkelig godt til.

Her er lidt hårinspiration:

post-64999-0-30953800-1362776605.jpg

post-64999-0-20612700-1362776645.jpg

post-64999-0-15900100-1362776663.jpeg

Edited by josefinerb
0

Annonce ♥

Kjolen

Jeg fandt min brudekjole for snart 3 uger siden. Det var første dag jeg kiggede på kjoler og den 3. butik jeg var inde i Jeg havde slet ikke tænkt at jeg skulle købe noget den dag, da jeg var sikker på, at det ville tage lang tid og mange kjoler at finde den rigtige - jeg tog fejl.

Først var jeg inde i Nicolai brudekjoler. Ekspedienten var rigtig sød og jeg prøvede virkelig mange skønne kjoler, men uden der var nogen der føltes helt rigtig - meen jeg skulle jo heller ikke købe nogen!

Derefter var jeg inde i CPH Bridal. Det er den værste butik jeg har været inde i. Ekspedienten var sød nok, men forstod ikke rigtig hvad jeg sagde (hun talte ikke så godt dansk) og der var møg beskidt - kjolerne var helt sorte i bunden og de sko jeg skulle prøve kjolerne med var nogle udtrådte, brune klipklap-agtige nogen, der lignede et efterladenskab fra 80erne! Jeg kom hurtigt ud af butikken igen, ret skuffet over den dårlige oplevelse.

Derefter skyndte min mor som jeg havde med, og mig os hen til Casa Lazar i håb om, at vi kunne få lov til at prøve en kjole eller to, selvom vi ikke havde bestilt en tid.

De var SÅ søde og hjælpsomme. Jeg har aldrig fået bedre betjening! Hun (tror hun hed mette) forstod fuldstændig hvad jeg var ude efter, og så skete det - jeg fandt kjolEN! Min mor blev så rørt at hun græd lidt! :loveshower:/>

Jeg måtte ikke tage billeder af mig i kjolen og kunne ikke finde den på nettet, men den ligner lidt dem her:

Tillykke med din fine kjole. Og med din planlægningstråd ☺

Må sige at jeg havde samme oplevelse i Casa Lezar - kom spontant derind og blev modtaget af Mette der gik op i det på den helt oprigtige måde ❤ Hun er så sød og jordbunden.

Jeg glæder mig til at se hvad du ellers finder på ...

0

Kjolen

De var SÅ søde og hjælpsomme. Jeg har aldrig fået bedre betjening! Hun (tror hun hed mette) forstod fuldstændig hvad jeg var ude efter, og så skete det - jeg fandt kjolEN! Min mor blev så rørt at hun græd lidt! :loveshower:/>

Tillykke med din fine kjole. Og med din planlægningstråd ☺

Må sige at jeg havde samme oplevelse i Casa Lezar - kom spontant derind og blev modtaget af Mette der gik op i det på den helt oprigtige måde ❤ Hun er så sød og jordbunden.

Jeg glæder mig til at se hvad du ellers finder på ...

Tak, skal du have!

Ja, helt enig hun er virkelig god til sit arbejde. Det var virkelig den bedste oplevelse, jeg har haft i en brudekjolebutik!

0

Hårpynt - gør det selv projekt!

Jeg har, som jeg ført har skrevet, været meget i tvivl om hvordan mit head piece til festen efter vielsen skulle se ud. Der er SÅ mange at vælge imellem der alle er smukke på hver sin måde. Men alle dem jeg faldt for, havde en tendens til at være møg-dyre! Så var det, at det slog mig - måske kan man forsøge sig med at lave en selv. Det værste der kunne ske var jo, at den blev grim, og at jeg så måtte købe mig til et vidunder af et head piece. Jeg tog i ikea og købte plastik/silkeblomster for 140 kr, en hårbøjle i stof og stil til 9 kr, og et satinbånd til 10 kr.

Og så sad jeg ellers og baksede med det hele aftenen i går, og til min store overraskelse og ubegrænsede glæde, blev resultatet faktisk ret godt. Så godt at jeg overvejer om det ikke er det, som jeg skal have på til festen!

Hvad syntes i?

post-64999-0-32476100-1362913923.jpeg

post-64999-0-20415100-1362913939.jpeg

post-64999-0-56402500-1362914077.jpeg

Edited by josefinerb
0

Annonce ♥

Heeeej og velkommen til :balloons:

Endnu en 2013 brud. Hvor godt! :cheerleader3:

Og så fra Præstø - det er jo lige nær mig. Jeg bor i Lundby! (og er også 27) Så det er lidt sjov. :thumbsupsmileyanim:

Jeg glæder mig til at følge din planlægningstråd!

Tak, skal du have! Hvor hyggeligt! :thumbsupsmileyanim:

Hvor skal du så giftes henne?

0

Heeeej og velkommen til :balloons:

Endnu en 2013 brud. Hvor godt! :cheerleader3:

Og så fra Præstø - det er jo lige nær mig. Jeg bor i Lundby! (og er også 27) Så det er lidt sjov. :thumbsupsmileyanim:

Jeg glæder mig til at følge din planlægningstråd!

Tak, skal du have! Hvor hyggeligt! :thumbsupsmileyanim:

Hvor skal du så giftes henne?

Vi tager så til glumsø. For vi er kun lige flyttet hertil, og har ikke nogen tilknytning til Lundby kirke... Har end ikke været inde i den.. Så.. :)

0