Malene C

hvad gør I med forlovelsesringen på dagen?

24 indlæg i dette emne

Hej alle sammen

Jeg har gået og tænkt på en ting.

Lige nu har jeg jo en forlovelsesring som jeg bærer hverdag på min venstre ringfinger.

Jeg regner med at vielsesringen (som bliver en anden ring end forlovelsesringen) skal sidde på min venstre ringfinger.

Hvad gør jeg så med forlovelsesringen på vores bryllupsdag?

Lader være med at tage den på? (men jeg har jo stadig planer om at bære den fremover - bare på højre hånd)

Sætter den over på højre hånd før jeg tager hjemmefra?

Sætter den på venstre hånd og får sat vielsesringen oven på? eller får den flyttet under vielsen...

Argh.. :blink: Mange muligheder.

Så, hvis der er nogen med samme tanker derude, hvad gør I så? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen forlovelsesring men et hjerte som halssmykke - hmm, tænke tænke, har slet ikke tænkt tanken at det skulle med til bryllup, men det skal det måske alligevel....

Nå, anyways, hvis jeg havde en forlovelsesring ville jeg nok vælge at sætte den over på den anden hånd.

/Josephine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hm, sætter den over på den anden måske? Ved ikke helt ellers ;)

Vi har hele tiden haft forlovelsesringen på venstre, fordi det er meningen vi vil have vielsesringen på højre.. Så jeg beholder min på og har begge på :)

Desuden er mine fingre ikke lige store, så ville ikke bare kunne flytte den til den anden hånd, men det kan du måske? ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hm, sætter den over på den anden måske? Ved ikke helt ellers ;)

Vi har hele tiden haft forlovelsesringen på venstre, fordi det er meningen vi vil have vielsesringen på højre.. Så jeg beholder min på og har begge på :)

Desuden er mine fingre ikke lige store, så ville ikke bare kunne flytte den til den anden hånd, men det kan du måske? ;)

jeg jeg kan sagens flytte den.. Der er kun en lille forskel på mine fingre og ringen er faktisk lidt stor til venstre hånd, men passer perfekt på højre (har nemlig afprøvet det før) :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, sætter den over på den anden måske? Ved ikke helt ellers ;)

Vi har hele tiden haft forlovelsesringen på venstre, fordi det er meningen vi vil have vielsesringen på højre.. Så jeg beholder min på og har begge på :)/>

Desuden er mine fingre ikke lige store, så ville ikke bare kunne flytte den til den anden hånd, men det kan du måske? ;)

jeg jeg kan sagens flytte den.. Der er kun en lille forskel på mine fingre og ringen er faktisk lidt stor til venstre hånd, men passer perfekt på højre (har nemlig afprøvet det før) :wink:/>

Jamen så tænker jeg da bare du skal flytte den :) Eller også have vielsesringen på højre? :) Eller ville det være helt tosset? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville også flytte den inden brylluppet.Har min første forlovelsesring på venstre ( den fik jeg for snart 16 år siden ;-) og den ring min kære friede med her i november har jeg sat på højre og den flytter jeg til venstre så de 2 forlovelsesringe er på sammen finger.

/Ditte

Redigeret af ceto2012
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forlovelsesringen på venstre hånd og vielsesringen vil jeg bære på højre. Så jeg tænker umiddelbart, som nogle af de andre, at du sagtens kan skifte din forlovelsesring over på højre hånd om morgenen inden kirken :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forlovelsesringen på min venstre ringfinger og skal have vielsesringen på højre, så der er ikke rigtig nogle problemer. Men nu er min mor begyndt at snakke om at jeg skal arve hendes forlovelsesring, så nu ender jeg måske med tre ringe og to fingre... Men det problem er udskud til hun beslutter sig...

Men ellers ville jeg også flytte ringen om morgenen inden bryllupet. Så der er frit til vielsesringen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svar alle sammen. :thumbsupsmileyanim:

Det bliver nok sådan at jeg tager forlovelses ringen over på højre hånd om morgenen før vielsen. Tak for forslag og for at I ville dele med mig, hvad I gør. Der er jo så mange måder at gøre det på og reglerne er jo nærmest udvisket nu, så var jo også bare nysgerrig.. :wink:

Ifl. de "rigtige" regler omkring ringen, så skal forlovelsesringen jo sidde på venstre og vielsesring på højre. :)

Så jeg tager min forlovelsesring på venstrehånd inden vielsen.

Ja, men ved du også hvorfor? :) at have den på venstre er fordi det er tættest på hjertet som så symboliserer kærligheden og løftet om kærlighed. Når man har vielsesringen på højre er det fordi man bruger højre hånd til at indgå aftaler og dermed give hinanden hånden, og ægteskabet er jo en aftale man indgår.

og traditionen med hvilken hånd er efterhånden så udhvisket at folk jo bare vælger den de helst vil have. Så jeg har valgt efter de betydninger der tiltaler mig mest. :thumbsupsmileyanim:

Hm, sætter den over på den anden måske? Ved ikke helt ellers ;)

Vi har hele tiden haft forlovelsesringen på venstre, fordi det er meningen vi vil have vielsesringen på højre.. Så jeg beholder min på og har begge på :)/>

Desuden er mine fingre ikke lige store, så ville ikke bare kunne flytte den til den anden hånd, men det kan du måske? ;)

jeg jeg kan sagens flytte den.. Der er kun en lille forskel på mine fingre og ringen er faktisk lidt stor til venstre hånd, men passer perfekt på højre (har nemlig afprøvet det før) :wink:/>

Jamen så tænker jeg da bare du skal flytte den :) Eller også have vielsesringen på højre? :) Eller ville det være helt tosset? :)

Der ligger jo nogle andre tanker til for, at jeg gerne vil have vielsesringen på venstre. Man siger jo at venstre hånd er tættest på hjertet og så (hvis man tror på sådan noget) siger man, at den venstre side af kroppen er den feminie side og jeg kan bare godt lide symbolikken i det, så det er faktisk derfor jeg tænker at have vielses ringen på venstrer hånd i stedet for højre. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ved først efter den 28. marts hvilken hånd vores vielsesringe kommer til at sidde på, men hvis det ender med at blive venstre, hvor forlovelsesringen sidder, så lægger jeg nok forlovelsesringen i min håndtaske inden jeg tager hjemmefra :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertet sidder nu altså i midten, men venstrehjertekammer er større end højre :)

Hjertet sidder faktisk lidt til venstre for brystbenet og de to ventrikler (kamre) er lige store, men venstre kammer forsyner kroppen med det iltede blod, mens det højre pumper det afiltede blod ud igennem lungekredsløbet således det kan blive iltet.

Hilsen den kardiologiske sygeplejerske.. :fløjt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har min forlovelsesring på venstre og så skal min vielsesring (som er en anden ring) på højre ringefinger - vi undersøgte det en hel del og det var det vi fandt ud af flest gjorde / gør og det der med højre hånd at vielsesringen sidder på, er også sådan jeg har set alle mine kollegaer ect have - ja jeg har gået og lurret lidt :P Og på den måde kan man stadig have glæde af sin forlovelses ring, så det er win win :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer