Garner

Hvor lang tid før skal man prøve/købe ?

24 indlæg i dette emne

Som overskriften siger - hvor lang tid før skal man kigge prøve og købe kjolen ?

Jeg synes det er håbløst at kigge på nettet da jeg ikke har nogen ide om hvad jeg vil have.. jo lidt men...- og jeg har lige 10 kg siddende endnu som jeg gerne vil af med før jeg prøver kjoler. Jeg fødte i julen så det skulle gerne hoppe af men ved godt vi nærmer os datoen...

Skal det til at være snart ?

Redigeret af Garner
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også du skal til at gå i gang. Specielt hvis du ikke ved hvad du gerne vil have, for så kan det være du skal i flere forskellige forretninger + lige tænke lidt over det. Ikke alle ved hvad de vil fra starten af. Du siger det bare som det er til ekspedienten og så finder hun helt sikkert lidt af hvert til dig så du kan snævre dig ind på en type :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal vies samme dag som dig kan jeg se :happy:

Jeg prøvede og købte min kjole i november måned, og den hænger så i butikken til jeg henter den! Skøn service.

Men min var en "bøjle kjole" hvor man køber dem man prøver i butikken, og så rettes de til, hvis de er for store eller lign.

Men min skal så slet ikke rettes da der er snørreryg, så jeg kan tabe mig det jeg gerne vil og stadig passe den flot, mente ekspedienten ihvertfald. Dog tvivler jeg på jeg får tabt alle de kg jeg gerne ville.

Men synes også du skal igang med at prøve kjoler.

Dem med snørreryg, kan ofte "give" sig 2 str. hver vej, da de er meget justerbare :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som de andre siger, så skal du snart i gang... :)

Jeg vidste heller ikke hvad jeg ville ha, og havde også stirret mig lidt blind på nettet... Det hjælper så snart du kommer ud og prøver de forskellige typer, så begynder du at spore dig ind på hvad det skal være...

Nu er der flere, der fortryder deres impuls-køb, så mit vigtigste råd er: Lad være med at lade dig presse!! Gå hjem og tænk over det og mærk efter!! Følelsen kan i mange tilfælde ændre sig over-night... (Det er trods alt en vild oplevelse at stå i en brudekjole) :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu får jeg så også stress... Jeg skal vies den 17.08 og har slet ikke kigget på kjoler endnu men jeg er ikke så kræsen når det kommer til kjolen...Vil bare lige gerne smide de ekstra kiloer inden jeg går igang med at kigge. Jeg regner med at starte og kigge på kjoler til maj eller Juni når jeg er færdig med skolen og forhåbentlig 5-10 kilo mindre :)

Nu har jeg jo ikke prøvet at købe en brude kjole før men jeg tror ikke at det kommer til at tage mere end et par uger men det kan det godt være at jeg tager fejl men jeg tager nu chancen alligevel. Føler ikke at jeg er klar til at kigge på kjoler endnu

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil lige sige - ro på! Jeg var i 5 butikker, og af de butikker var rekord-længste leveringstid 12-16 uger. Så ud fra det har du RIGELIGT tid. Jeg prøvede kjoler i starten til midten af januar, og skal giftes i starten af maj. Så ca. 4 måneder før. Der sagde mange (venner/veninder/ekspedienter) at jeg var forfærdeligt sent ude... men det viste sig jo så at alt alligevel kunne lade sig gøre :-) Men alligevel var det rigtigt rart at få kjolen på plads, også selvom jeg selv er i gang med at tabe mig... :-) Held og lykke med at finde den helt rigtige kjole.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså... jeg tænker selvf også på sommerferie osv - men jeg skal lige nå mit næste del-mål af vægten SÅ må jeg hellere kigge og komme igang... :tunge:

Hvor kan I anbefale i Jylland ? Jeg er fra Herning området og ja, jeg stirrer mig blind på alle de forskellige sider her på nettet og blir mere og mere kræsen når jeg ser deres hjemmesider efter.... :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan finde en kjole, som man kan tage med hjem samme dag - Ja! Men jo længere tid man venter, des færre muligheder bliver der... Nogle kjoler har en leveringstid på 6 måneder (inkl min egen), og jeg nåede li præcis at bestille den i tide...

Så hvis du er lidt kræsen, så sæt i gang... :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vægttab kan klares ved at vælge en kjole med bindebånd så den kan rettes ind, en med lynlås eller knapper vil kunne blive katastrofe hvis du taber helt op mod 10 kilo

jeg købt min kjole sidste sommer, dog var jeg meget tidlig ude.

men jeg har allerede tabt mig lidt og håber at smide et par kilo endnu, men har valgt en kjole hvor den kun bliver kønnere hvis jeg taber mig lidt. ( personlig mening )

du skal ikke få stress, men syntes bestemt du skal tage en dag og book et par tider til at få prøvet et par kjoler :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ude og prøve kjole første gang i slutningen af januar, men det var kun fordi der var tilbud og jeg ville se om jeg kunne gøre et godt køb. Men endte med ikke at købe nogen.

Så jeg har netop bestilt tid igen til midt i april, men nu har jeg også en rimelig ide om hvad jeg vil have. Men det er også kun fordi jeg har prøvet et par forskellige kjoler. Det jeg troede jeg ville have inden min første prøvning passede slet ikke til mig...

Så jeg vil anbefale at prøve kjoler bare for at få en ide om hvad du vil have :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal giftes sammen dag som dig og jeg købte min i januar måned. Der kan være lange leveringstider og som du selv er inde på er der en sommerferie og hvis den skal til skrædderen skal man lige have det i mente...

Meeeeeen der er nogle kjoler som der ikke er så lang ventetid på, min var hjemme efter allerede 2 måneder ( skal hente min idag .-) '

Men tag ud og prøv så du kan finde din stil og tal med dem om levering, det er fantastisk

/Ditte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså... jeg tænker selvf også på sommerferie osv - men jeg skal lige nå mit næste del-mål af vægten SÅ må jeg hellere kigge og komme igang... :tunge:

Hvor kan I anbefale i Jylland ? Jeg er fra Herning området og ja, jeg stirrer mig blind på alle de forskellige sider her på nettet og blir mere og mere kræsen når jeg ser deres hjemmesider efter.... :blush:

Jeg vil også sige tag ud og kigge og prøv så du hvertfald ved hvad du kan lide

hmm herning området ved der er en side herinde hvor der er lidt butikker i jylland her er linket til den http://www.bryllupsklar.dk/bryllup/brudekjoler-jylland.html

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også i Gang med at tabe mig(er jeg stadig) da jeg fandt min kjole, og den var for stor da jeg købte den, så den skulle heldigvis syes ind alligevel..

Jeg har haft første tilretning hos skrædderen i februar, og hvis jeg har tabt mig yderligere når jeg kommer igen d. 15 april så syer de den mere ind gratis.. (Frederiksberg skrædderi ) -varm anbefaling og spørg efter Camilla Olsen, SÅ DYGTIG

Man kan sige at hvis du føler du finder en kjole i forretningen som er din størrelse og sidder okay, så er det "fint nok" , men hvis du taber dig, og alligevel skal syes ind, kommer den til at sidde PERFEKT til din krop, i stedet for lige ved og næsten... Kan du følge mig? :-)

Og i de fleste brudekjolerbutikker kan det tage op til 6-7 mdr før at de kan få kjolen hjem, så kig endelig nu!!! Og prøv prøv prøv, selvom du ikke føler du er den rette størrelse endnu ;-)

Okay meget rodet besked, så spørg lige hvis du er i tvivl eller ikke forstår mig :-D

Mange knus Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi satte en dato for vores bryllup kun 6 måneder efter frieriet, så jeg ville slet ikke have mulighed for at være ude i så god tid, som mange herinde åbenbart er.

Jeg er så også gået en anden vej end den traditionelle og forelskede mig hovedkuls i en kjole, jeg så på en amerikansk bryllupsbog - fik googlet mig frem til, hvad det var for én. Blevet slået ud af, at det var en kjole fra en 5 år gammel kollektion, stalkede amerikanske fora for salg af brugte brudekjoler og venter lige nu på at den skal komme hjem, så jeg kan få den rettet til hos en skrædder :lol:

Jeg tror sagtens, du kan nå det - og selvom der måske ikke er frit valg på alle hylder, så vil der alligevel oftest ikke være det enten pga økonomi, kropsfigur osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Askepot og Valentino i Tønder kan varmt anbefales! Her kan du (mere eller mindre) have alle dem med du vil have med - de har god plads :wink: kjolerne hænger frit og ikke i poser, og du kan selv gå rundt og kigge (også med fingrene :tunge: ) Servicen er HELT i top her!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ind hos Lilly for at kigge bare på hvor de have :) Og jeg har snakket med en af sælgerne derind og hun sagde at man skal prøve kjoler seneste 3 måneder før bryllupsdagen da det tager mellem 2 til 3 måneder hvis den skal rettes til

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte kjole i fredags (skal også giftes 7.9.13) og der skal sættes snørre i ryggen samt lægges op. Snørren sætter hun bare i nu her, og så skal jeg ind til tilretning engang i august. Så tror bare du skal tage det med ro, men begynde at gøre dig nogle overvejelser :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan roligt tage til Humlum Kjoler ved Struer.

Der prøvede jeg 16 kjoler bare for at se hvad jeg kunne lide og ikke lide.

Og den endelige kjole blev købt hos Panayotis i Vejle, som så absolut også kan anbefales.

Go jagt ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer