SeK

Musik pakke til bryllup?

6 indlæg i dette emne

Kære BK-damer,

Jeg prøver at danne mig et overblik over musikken, fordi jeg virkelig gerne vil have lagt budget færdigt. Feststedet snød os lidt med den manglende natmad, som således skal købes ved siden af og drikkevarerne under middagen blev også en anelse dyre end først forventet, derfor er jeg en smule ræd for, at jeg også er helt ved siden af hvad angår prislejet for musikken.

Jeg personligt vil gerne have en dinnerpianist. Det giver stemning og hygge. Min H2B og jeg er enige om, at DJ ikke tiltale os, derfor må vi være ude i et live band. Jeg har fundet en skøn hjemmeside, http://www.musikkentiljeresbryllup.dk/, som tilbyder forskellige bands at vælge imellem og til forskellige bryllupspakker. For en dinnerpianist og band vil de have 18.000 kroner, og for kun 500 kr. ekstra kan det være et band hele aften. Det synes jeg måske er lidt voldsomt, men en meget lille prisforskel. Er det de priser jeg må op? De skulle spille fra 18 til 03, hvilket er væsentlig mere end andre 2x70 minutter, hvilket jeg synes lyder af meget lidt.

Jeg synes desuden, at det er lidt af et cirkus at vælge et band. Hvilke kriterier har I opstillet? Hvordan vælger I? Jeg har en forestilling om, at jeg godt vil have en forsangerinde, men ellers er jeg rimelig meget på bar bund.

På forhånd tak! :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender ikke firmaet men kan se at prismæssigt vedr. DJ's ligger betydeligt over mange af dem jeg kalder erfarne bryllupsdj's inkl. os selv. Man kunne derfor have en formodning om at det samme er tilfældet når vi taler pianister/bands. Om 18.000 er dyrt for en pianist/band løsning afhænder jo helt af pianisten/bandets formåen, men der skal I jo lige hæfte jer ved at der står fra 18.000...

0

Del dette indlæg

Pris og kvalitet følges ofte, men ikke altid, ad. Det er dog sjældent, at man får høj kvalitet til en lav pris - oftere omvendt ;-)

Ligesom der er stor forskel på kvalitet, så er der også stor forskel på folks krav til musikken og - med al respekt - folks evne til at høre forskel på god og dårlig kvalitet.

Til mit eget bryllup valgte vi musikken fra på trods af - og nok især fordi - vi selv er musikere, og en meget stor del af gæsterne var også dygtige musikere. Vi skønnede derfor, at hvis vi skulle booke et band, vi have råd til, så ville det falde til jorden.

Ovenstående blot for at illustrere, at det med kvaliteten er et relativt begreb. Nogle kan få den fedeste fest med et amatørband til 6.000, mens det samme band vil ødelægge festen for andre. Et band til 25.000 kan være toppen for nogle, mens det for andre vil være spildte penge, fordi de ville have haft en lige så god fest med et band til 6.000.

Noget af det, der for alvor betyder noget er:

- erfaring (ligegyldigt om det er band, dj eller pianist). Man skal kunne "læse" sit publikum og fornemme, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Man skal have et bredt musikkendskab, og man skal vide, hvad der skal til for at få folk ud på dansegulvet eller at skabe en god stemning under middagen. Og det kræver erfaring.

- service. Man skal være indstillet på, at man er der for kundens skyld, og ikke sin egen. Hvis man kun vil spille den musik, man selv kan lide, bliver det sjældent nogen succes. Man må, så vidt muligt, efterkomme musikønsker (kræver også erfaring), sålænge disse falder i tråd med festens stemning i øvrigt.

- repertoire. Det siger næsten sig selv, men hvis ikke bandets eller pianistens repertoire falder i jeres eller gæsternes smag, så er oddsene for en god fest næsten sat på forhånd, ikke? Bed om en repertoireliste, hvis det er et band. Hvis det er en Dj eller en pianist, så hør i overordnede træk, hvilken type musik, de spiller.

Vi booker rigtig mange bands og pianister ud til bryllupper i meget forskellige prisklasser. Typiske spørgsmål til kunden, hvis vi skal finde et band, vil være:

- Hvor mange er I?

- Hvilken alder har deltagerne?

- Hvad er det for en type mennesker?

- Hvilken slags musik kunne I forestille jer (kan I nævne nogle navne)? Er der noget, I absolut ikke vil have bliver spillet?

- Hvor meget må det koste?

- Hvor mange musikere er der plads til?

Ud fra de svar, vi får, er vi som regel i stand til at finde det rigtige band til den rigtige pris.

Vi booker typisk bryllupsbands i prisklassen 10-20.000 - med hovedvægten på 12-16.000.

Pianister generelt koster typisk 3-5.000 for ca. 5 timer. Vores koster typisk 4.500

Jeg håber, at det var en hjælp. ellers spørg!

Få evt. vores gratis musik-guide på www.inmusic.dk/index.php?gratisguide

0

Del dette indlæg

Hej seK

Jeg syntes også det var en jungle at finde rundt i med musikken. Derfor blev vi enige om, at lave en playliste med klassisk klaver på spotify, og køre den under middagen.

Vi er så ikke blevet helt enige om, om det også skal være playliste eller band efter middagen.

Men det var i hvert fald en måde at spare nogle penge, hvis du synes det er for dyrt, at have musiker hele aftenen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Priser på musik er meget varierende. Man kan sagtens få noget musik til billige penge som er udmærkede, og man kan få dyrt musik som ikke dur, det er et spørgsmål om hvad I selv er til.

I vores lille band spiller vi både dæmpet musik under middagen og musik med gang i til dansen. Så kan man jo spørge sig selv hvad musik med gang i er? Det er der ligeså mange meninger om som der er gæster. Vi prøver at spille meget varieret og noget som tilgodeser alle i selskabet, og vi får mange positive tilbagemeldinger fra både værtspar og gæster. Vi spiller ikke kun 3 x 60 min, nej vi spiller 7 timer(der er selvfølgelig en lille spisepause og måske en tissepause ) + den ekstra tid værterne bestiller.

Prismæssigt tror jeg at I nok skal budgettere med 10-12.000kr for musik til jeres fest.

Du kan prøve at kigge på vores hjemmeside hvor der er billeder, info og demo materiale.

www.blackjackduo.dk

Jeg har vedhæftet et par tilbagemeldinger fra nogle vi tidligere har spillet for.

Annoncører og BK-damer skal have tak for, at berolige mig. Jeg kunne heller ikke forstå, at det skulle være så dyrt og at jeg havde skudt så meget forkert i vores budget. Jeg må tage endnu et kig på markedet, selvom jeg umiddelbart syntes, at det var vanskeligt, at finde en samlet pakke med både dinner musik og live band, som ikke kom op i nævnte priser.

Faktisk fandt min H2B og jeg jeres repertoire interessant, Black Jack Duo. Det passer godt til min musiksmag og jeg tror, at det vil passe rigtig godt til selskabets gæster som primært består af aldersgruppen fra 35 år til omkring 50 år. Hvis I mener, at vi skal forvente at bruge 10-12.000 kroner på musik, kan I vel gøre det for den pris? :fløjt: I har ingen priser på jeres hjemmeside, men du siger, at I spiller i syv timer med både dinner musik og dansemusik? Hvad ville det koste, hvis I skulle spille fra kl. 18:30 til fx kl. 03 - det vil jo give nogle ekstra timer?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer