Girl Next Door

Photobooth / fotovæg hvordan i praksis?

15 indlæg i dette emne

Jer der har haft fotovæg eller photobooth, hvordan har i gjort i praksis? Har i haft en til at stå og tage biller, haft kameraet på stativ og selvudløser? Eller hvordan? Spam gerne tråden med forslag og idéer :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til vores bryllup havde forloveren stillet et kamara op på et stativ og til kamaraet var der en lille fjernbetjening som blev hængt op der hvor folk skulle stå så skulle man bare trykke på knappen og efter 2sek tog den så billedet ;-) super fedt indslag til bryllupet og efter bryllupet samlede han en stor del af billederne i en FOTO bog til os og vi fik også en USB stik med alle billederne på :-)

Det var meget populært og de måtte ringe efter en ven for at få ham til at komme med et sd kort mere til kamaraet så mange billedet blev der taget ;-)

Billederne er super gode og et fed minde fra vores fantastiske dag <3

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg planlægger at have photo booth til mit eget bryllup.

Jeg regner med at købe to røde gardiner fra IKEA som baggrund (har et stativ til dette, som plejer at holde lærred) og så har jeg i forvejen selv fotolamper.

Jeg vil sætte kameraet på stativ, rigget til lamperne (som udløser lampernes flash) og til en bærbar (med programmet dslrPhotoBooth), som så kan vise billedet med det samme, så folk kan se, hvordan det så ud. Jeg vil have købt en trådløs selvudløserknap, så ingen gæster skal andet end at trykke på knappen (eller pille ved mit grej) ;-)

Derudover vil jeg "dele" den bærbares skærmbillede med en fladskærm, som vender ud mod de øvrige gæster, som så kan se diasshow af alle billederne og nye, som kommer til. Programmet til diasshowet hedder PhotoLive, og laver diasshow af den mappe, hvor alle de optagne billeder samles. Man vælger simpelthen bare den mappe, og så skulle det køre.

Jeg håber, du kan bruge det til noget. Jeg har selvfølgelig en masse grej til det i form af lamper osv, men man kan sikkert også lave det med mindre udstyr.

Husk en masse sjove rekvisitter :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde fotovæg, og sikken en fornøjelse at se alle de billeder der blev ud af det. Vi havde et kamera på stativ hvor der både var selvudløser, fjernbetjening og så kunne gæsterne selv tage billeder også ... Så genialt..

Redigeret af MEweinreich
0

Del dette indlæg

Uh, jeg glæder mig SÅ meget til vi skal have Photo Booth... :cheerleader3: Jeg har ikke hørt noget som helst dårligt om at have sådan en.

Har I alle brugt fotolamper eller har I nogle tips til oplysning af motiverne eller brugte I bare flashen på kameraet? Tænkte, det måske var rart at vide for dem, som måske ikke har eller vil ud at spendere på det vilde fotoudstyr, som andre fotonørder (mig selv inkl.) :fløjt:

Vis gerne eksempler fra resultatet :lol:

0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg planlægger at have photo booth til mit eget bryllup.

Jeg regner med at købe to røde gardiner fra IKEA som baggrund (har et stativ til dette, som plejer at holde lærred) og så har jeg i forvejen selv fotolamper.

Jeg vil sætte kameraet på stativ, rigget til lamperne (som udløser lampernes flash) og til en bærbar (med programmet dslrPhotoBooth), som så kan vise billedet med det samme, så folk kan se, hvordan det så ud. Jeg vil have købt en trådløs selvudløserknap, så ingen gæster skal andet end at trykke på knappen (eller pille ved mit grej) ;-)

Derudover vil jeg "dele" den bærbares skærmbillede med en fladskærm, som vender ud mod de øvrige gæster, som så kan se diasshow af alle billederne og nye, som kommer til. Programmet til diasshowet hedder PhotoLive, og laver diasshow af den mappe, hvor alle de optagne billeder samles. Man vælger simpelthen bare den mappe, og så skulle det køre.

Jeg håber, du kan bruge det til noget. Jeg har selvfølgelig en masse grej til det i form af lamper osv, men man kan sikkert også lave det med mindre udstyr.

Husk en masse sjove rekvisitter :-)

Sikke en masse fantastiske idéer! Det er helt sikkert noget, jeg kan bruge i min planlægning!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal holde reception med bryllupskage og kaffe og spise middagen samme sted. Vi regner med at smutte af sted til fotografering umiddelbart efter at vi har skåret bryllupskage og er nok væk 1 times tid der. Nogle gæster har mulighed for at checke ind på overnatningssted, men dem der bliver, har så mulighed for at fordrive tiden med Photo Booth. Jeg tænker, det kunne være en god isbryder også :-) også mens der bliver serveret velkomstdrinks og taget parbilleder kan gæsterne smutte i den - vi regner med at blive ca. 90 gæster, så dét går der også noget tid med.

Så kender gæsterne også fotoboden til når festen rigtig går igang efter brudevalsen :-)

Hvis man ser sit snit, kan man også smutte i den under middagen :-) jeg tror også, det vil være sjovt at se udviklingen i billederne som aftenen skrider frem.

Jeg regner med selv at stille det op dagen før, så det er klar, men nu er det jo også mit eget udstyr. Får nok min bror til at hjælpe mig.

0

Del dette indlæg

Jeg vil så gerne have photo booth (Når jeg forhåbntligt en gang skal giftes)

Jeg har fundet super sjove billeder på pinterest, hvor der er en form for "væg", som så har et flot tapet eller andet, og så er der rammer på, hvor der er "Hul" i, så man stikker hovedet igennem, eller ud igennem, og evt. står en lænestol eller andet, foran væggen, så er det bare fantasien der sætter grænser! :)

Af fotograf har jeg tænkt enten at have en selvudløser, eller også finde en amatør fotograf, som ikke skal have voldsomt meget for det, de skal selvfølgelig have flashes, så de bliver det bedre :) Tror sagtens man kan finde en billig "start up" fotograf, som ikke skal have boksen for det :)

0

Del dette indlæg

Tænker, det er bedre med en selvudløser så og så rigget an teknisk set i stil med det, jeg har beskrevet tidligere. Amatørfotografen vil jo også gerne have noget for sin tid.

Det er jeg også ude i nu. Hvad vil du sætte den store skærm op på - altså rent fysisk?

Jeg vil virkelig helst have en printer tilsluttet, så folk kan få billederne med det samme, men jeg kan ikke gennemskue, om der findes en printer, der har blæk nok til hele dagen og aftenen?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker, at jeg vil sætte hele molevitten op tæt ved dansegulvet, med gardinerne/baggrunden som rumdeler, og så med et bord foran, hvor skærmen så kan stå på og alle gæsterne kan se billederne. Samme sted tror jeg jeg vil lave gæstebogs-sted, så der er andet end lige en fladskærm, der står på et almindeligt størrelse bord.

Jeg sætter ikke nogen printer til, så gæsterne må nøjes med at se billederne hos os i vores mappe bagefter eller se dem undervejs i festen (medmindre vi laver et album på Facebook, hvor gæsterne kan tagge sig selv eller hvad de nu vil, eller vi klipper en film sammen af alle billederne - det bliver nok det sidste). Jeg har ikke lige nogen erfaringer med, hvor meget en printer kan klare på en aften/nat med billeder. Skulle det være i 10x15? Jeg tror, det ville blive dyrt i fotopapir, hvis der er nogen, som knipser løs og vil have en masse billeder på print.

Du kunne måske nøjes med at sende et skørt print med i takkekortet? Så undgår du bekymringer med papir, blæk og at gæsterne skal makke med en masse grej.

Som et andet foto-indslag regner jeg med at få min søster til at tage et polaroid-billede af alle gæster, som de kan sætte på bordplanen (så alle andre kan sætte ansigt på), og det polaroidbillede skal de senere montere i gæstebogen (jeg vil lave nogle gæstebogsblade i A5, hvor billedet bliver sat ind og med plads til en lille hilsen - alle bladene samler vi så i vores fotomappe efterfølgende, så det hele er samlet i én bryllupsmappe). Det er det nærmeste mine gæster kommer at få et billede i hænderne :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer