Alexandra

Hjemmelavet bryllupskage

8 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Prøv evt at søge på himmelske kager.. De har nogle gode og meget bage venlige sukkerbrøds bunde opskrifter, og opskrifter på fyld mm. Bundene kan bære kagen godt. Dem vil jeg bruge til vores bryllupskage..

Jeg skal igang på fredag med en prøvekage.. Spændende ;) jeg plejer selv at lave fondant, vildt nemt! Men vil nu forsøge at bruge halvt fondant og halvt marcipan... :) så efter weekenden, har jeg forhåbentlig opskriften på en god kage ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg plejer at bruge skumfiduser fra Haribo, fåes i netto.

MarshMallowsFondant

15 marshmallows

2 spsk. olie (fx. rapsolie)

4 spsk. vand

Ca. 1 pk. flormelis (hold endelig igen, heller for lidt end for meget :-) )

Marshmallows, olie og vand kommes i en skål. Blandingen varmes i en microbølgeovn ell. over vandbad. Marshmallows skal smeltes, men må ikke blive brune. Så stille og roligt opvarmningen, så er det nemt nok.

Derefter blandes der flormelis i lidt efter lidt. Rør rundt med ske ell. pisker med dejkroge på. Bland flormelis i, til massen epr sej, og hverken ske ell. dejkroge kan mere. Ud på bordet og ælt med flormelis, til det er som modellervoks. Det skal klister lidt til sidst, da det giver det bedste resultat.

Jeg laver det gerne dagen inden brug. Men det kan sagtens opbevares længe i en tætlukket frysepose i køkkenskabet.

En portion rækker til to runde 20 cm kager. Men tænk på du måske også vil lave pynt, og så er en portion mere til 1 stk. rund 20 cm kage + pynt.

0

Del dette indlæg

hmm... det kunne være at jeg skulle afprøve det der med selv at lave fondant... er den hjemmelavede også egnet til at blande med marcipan?

selv synes jeg den kageopskrift her på BK er alt for sød og smager meget af sukker, smør og fløde. jeg har derfor valgt at bruge jordbær-rabarber mousse og lime mousse - det gør den frisk og god til sommer. derudover er jeg ved at eksperimentere med chokoladeganache i stedet for smørcreme og en blanding af fondant og marcipan, da det gør at den ikke kun smager af smør og sukker.

0

Del dette indlæg

Har endnu ik fået afprøvet marcipan og fondant sammen.. Det skal dog prøves snarest!

Lavede igår en prøve kage, med hindbærmousse.. Vildt godt!! Og så chokolade mousse.. Den er for meget i vores smag, for tung ligesom. Så må lige prøve lime moussen.. Ellers tror jeg vi ender med hjemmelavet kage creme med hakket chokolade i og hindbærmousse .. Og så smøre den op med chokolade ganache.. Øh.. Hvad hedder det mon ;) ;p

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer