Guest Leone

Leje eller brugt brudekjole?

24 indlæg i dette emne

Nogle der har erfaring med dette? Allerhelst vil jeg gerne leje en ny kjole, for at minimere udgiften- uden at gå på kompromis med kjolen/stilen jeg gerne vil have.

Nogen der kender steder/butikker, der lejer kjoler ud? Og hvad med brugte? Og hvad er Jeres erfaring med de to alternativer til at købe en helt ny brudekjole- og hvad koster det?

Håber nogen kan svare :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke en personlig erfaring med at leje eller købe en brugt kjole. Men mine fornemmelse efter at have læst mex herinde i lang tid er, at det er meget få steder, der lejer ud.

Personligt ville jeg også kigge efter en fin brugt kjole, hvis jeg skulle vælge mellem de to alternativer. Der er sååå mange fine kjoler derude! Jeg ville aldrig give over 50% af nyprisen for en brugt kjole, og jeg ville kun købe en, der ér renset, og som er helt i orden. Hmm, jeg ville nok også tage ud til forhandlerne og prøve forskellige kjoler, for at få en idé om, hvilket snit, hvilken stil, hvilket materiale mv. Måske du endda forelsker dig i en bestemt model, du kan finde brugt.

Det var selv min plan, indtil jeg bare stod i kjolEN, som min kære mor ville betale. Så jeg kom ikke dertil. Men jeg ville ikke tøve et sekund!

0

Del dette indlæg

Jeg tror ikke du kan forvente at en lejekjole er ny...

Jeg tror altså jeg ville gå efter en brugt kjole - der er et kæmpe udvalg og du kan få meget for pengene. Og kender du allerede et mærke/model du vil have kan du jo gå målrettet efter det.

0

Del dette indlæg

Hej Leone,

Jeg kender en butik i Roskilde som faktisk leje Kjoler ude ( Nye kjoler)...Jeg mener at det koster 2500 ( Inkl. forsikring på kjolen)...Jeg kan ikke lige husk navnet på butikken men du kan muligvis google det, hvis du er interesseret :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke en personlig erfaring med at leje eller købe en brugt kjole. Men mine fornemmelse efter at have læst mex herinde i lang tid er, at det er meget få steder, der lejer ud.

Personligt ville jeg også kigge efter en fin brugt kjole, hvis jeg skulle vælge mellem de to alternativer. Der er sååå mange fine kjoler derude! Jeg ville aldrig give over 50% af nyprisen for en brugt kjole, og jeg ville kun købe en, der ér renset, og som er helt i orden. Hmm, jeg ville nok også tage ud til forhandlerne og prøve forskellige kjoler, for at få en idé om, hvilket snit, hvilken stil, hvilket materiale mv. Måske du endda forelsker dig i en bestemt model, du kan finde brugt.

Det var ret præcist det jeg gjorde og endte med at finde min drømmekjole på dba. Betalte 4000kr for den, nypris 10.000kr. Så skal den rettes til og jeg vil have syet ekstra fylde i skørtet men kender en skrædder = 0kr.

Noget af det billigste man kan få en kjole for Lillys lagersalg hvor de koster fra 1000kr. Det var bare ikke et reelt alternativ for mig, da der ikke var nogle Lilly-kjoler jeg kunne lide, så ville hellere have en designer kjole som var brugt en gang. Den fejler desuden intet.

0

Del dette indlæg

Du kan også kigge eller spørge i din lokale røde kors butik.

Jeg fandt min brudekjole der til kun 450 kr. Det er endda en Lilly model og med slæb. Den ser sådan her ud.Den er lidt krøllet så den skal bare lige dampes engang.

Det er selvfølgelig også lidt et spørgsmål om held, men hvis du har tid nok til at lede, så kunne du også prøve i en Røde Kors :)

post-63084-0-80511500-1366641601.png

post-63084-0-38701200-1366641638.png

Redigeret af Alblas
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan også kigge eller spørge i din lokale røde kors butik.

Jeg fandt min brudekjole der til kun 450 kr. Det er endda en Lilly model og med slæb. Den ser sådan her ud.Den er lidt krøllet så den skal bare lige dampes engang.

Det er selvfølgelig også lidt et spørgsmål om held, men hvis du har tid nok til at lede, så kunne du også prøve i en Røde Kors :)

Der er en brudekjole i vinduet i min lokale Røde Kors butik ved Nørrebro st. :) 1500kr vil de have for den! Vil skyde den til ca. en str. 42. Hvis der skulle være nogle interesserede derude ;)

0

Del dette indlæg

Jeg fandt også min drømmekjole brugt.

Jeg prøvede den først i panayotis i Vejle.

Prisen var 17.700,-

Jeg fandt nøjagtig den samme brugt. I super stand.

Jeg fik den for 5000,-.. :-D

Vedhæfter lige nogen billeder.

Det første er i butikken. Det andet er min kjole, dog uden sko og skørt, så skørtet gør sig ikke så godt..

post-63818-0-04373400-1366787454.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke fin den er :)

Hvor fandt du den brugt henne? Jeg mener, det er bare lidt grænseoverskridende (og unødvendigt) i mine øjne at bruge 10.000kr eller mere på en kjole, jeg kun skal have på én gang.

Det er noget andet, hvis det er et 'life-buy'. Jeg tænker også bare "ok, hvis jeg vælger en dyr kjole- så skærer jeg lige 10 mennesker af min gæsteliste". Jeg er lidt splittet- har set et site, som har fået blandede anmeldelser- hvor man kan bestille skræddersyede kjoler (de skal nok lige tilpasses alligevel), men der kan man få en rigtig fin kjole til en 1600kr- og så retter man den vel bare til. Det bliver det (hvis jeg er modig) eller en ny på udsalg- eeeller en brugt kjole/leje... Dilemmaet er også, at jeg er super kræsen, og gerne vil have en helt specifik kjole. Haha :)

0

Del dette indlæg

Jeg tror heller ikke du kan regne med en lejekjole er ny. Derudover er der ikke så mange steder der lejer kjoler ud. Jeg ville også lede brugt hvis jeg ville spare på brudekjolebudgettet for ja, det er mange penge for en kjole der kun bruges een gang. Til gengæld kan man finde mange fine kjoler brugt.

Du kan også købe en Kinakjole eller hvad det nu er du skriver du har fundet. Mange er glade for deres køb og der findes også en del rigtig grimme kjoler i ikke ret god kvalitet. Jeg har selv bestilt en festkjole fra Kina som jeg går og venter på men jeg ville nok ikke selv gøre det med min brudekjole. Hvis du gør det ville jeg synes det var en rigtig god ide at lede efter anmeldelser. Der er også en tråd herinde med gode råd om køb af kjole fra Kina, den er også god at læse. Derudover ville jeg nok vælge at bestille i meget god tid. For hvis den kommer hjem og skal rettes rigtig meget til eller i værste fald er helt umulig, og du skal finde en anden, så vil der også være tid til det.

Held og lykke med kjolejagten.

Josephine

0

Del dette indlæg

"Kinakjole"= de kjoler jeg har kigget på, er i samme materialer som dem man køber i butikkerne herhjemme- bare til 1/8 af prisen... !

Hvis der skal rettes lidt til, overlever jeg nok :)

Lille sidenote: de fleste store designerbrands får selv syet deres ting i fx Kina/Asien- så den indirekte væmmelse du gav udtryk for der, er ikke nødvendigvis berrettiget. Just saying.

0

Del dette indlæg

Nu skriver jeg jo også at jeg selv lige har bestilt en Kinakjole så den der væmmelse du mener jeg giver udtryk for er så heller ikke større.

Og jeg medgiver gerne at jeg ikke har set så mange kinakjoler som jeg har set kjoler i butikkerne herhjemme. Jeg skriver sådan set også at der er mange der er glade for deres kjoler derfra. Der er bare også eksempler på folk der ikke er tilfredse med kvaliteten de får leveret, heller ikke til den pris de har betalt. Og også billeder af kjoler der ikke er ret pæne, i mine øjne. Også af flotte kjoler, ja.

Jep, de fleste vestlige designere (måske undtagen de helt vildt dyre af dem) får syet deres kjoler i Østen. Man må formode at de har lidt bedre hånd i hanke med kvaliteten af stoffer m.m. og syarbejde end man har mulighed for som enkeltforbruger. Og også mulighed for at ændre nogle ting end en som os der står og skal købe en enkelt kjole eller måske to.

Det korte og det lange er at jeg synes bare man skal være kritisk. Og jeg synes også man skal være i god tid for jeg synes jævnligt jeg hører om brude der har købt deres kjole i Kina og ender med enten at skulle bruge en del penge på omsyning eller med at skulle købe en ny kjole. Og det er da ærgerligt.

Josephine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var bare måden du skrev det på, der virkede lidt spøjs.

Jeg overvejer lidt at bestille en kjole, sådan i meget god tid- Hvis den er god, så er den det, og hvis ikke- så overlever jeg nok til den pris, det ville koste mig :)

Desuden, kan jeg overhovedet ikke finde præcis den kjole jeg gerne vil have, nogen steder herhjemme inden for mit budget.

0

Del dette indlæg

Sikke fin den er :)/>

Hvor fandt du den brugt henne? Jeg mener, det er bare lidt grænseoverskridende (og unødvendigt) i mine øjne at bruge 10.000kr eller mere på en kjole, jeg kun skal have på én gang.

Det er noget andet, hvis det er et 'life-buy'. Jeg tænker også bare "ok, hvis jeg vælger en dyr kjole- så skærer jeg lige 10 mennesker af min gæsteliste". Jeg er lidt splittet- har set et site, som har fået blandede anmeldelser- hvor man kan bestille skræddersyede kjoler (de skal nok lige tilpasses alligevel), men der kan man få en rigtig fin kjole til en 1600kr- og så retter man den vel bare til. Det bliver det (hvis jeg er modig) eller en ny på udsalg- eeeller en brugt kjole/leje... Dilemmaet er også, at jeg er super kræsen, og gerne vil have en helt specifik kjole. Haha :)/>

Jeg fandt den på trendsales.. :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en til salg, men kan bare ikke rigtig finde nogle sider, hvor jeg kan sætte den til salg. Den er på DBA, men er sker intet. Den er renset. Råhvid, med meget brodering, og perler. Slæb på ca 2½ m. Snore i ryggen. Ved ikke lige hvordan man lægger billeder ind her. Men skriv hvis du vil se billeder.

0

Del dette indlæg

Nu har jeg ikke læst de andres.. men jeg kiggede også brugt og leje til at starte med, indtil jeg fandt ud af, at det er bare at gå ind i brudeforretningerne og høre om de har "gamle" modeller.... udgåede modeller..

Jeg har givet 1000,- for min og skal give 800,- for skrædder delen

1800,- i alt!

0

Del dette indlæg

Jeg har købt en ny brudekjole hos cinderella brude og festkjoler i Vestjylland... De sælger folks

brugte brufekjoler og tager et gebyr af prisen for det. Eneste krav er at kjolen er nyeenset og så har de en syerske til at stå for tilretningen, så på den måde er det også muligt at kæbe brugt men i en butik der ved hvad de har med at gøre

0

Del dette indlæg

Hej alle sammen- tak for feedback. Jeg har imidlertid fundet den smukkeste kjole- ny og til billige penge! Woop woop :)

Jeg kan dog informere om, at de hos http://www.theweddingcompany.dk/ har brugte (flotte!) designer brudekjoler, udover nye også. Christel der ejer dette selskab, som i øvrigt også håndterer bryllupsplanlægning etc., er den sødeste, og en af min søster veninder :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer