tanjapigen123

mousse vs creme i bryllupskage

13 indlæg i dette emne

Annonce ♥

det du skal tænke på er hvor meget kagen skal bære, altså om der skal stå mange lag ovenpå hinanden, om det er en "stacked cake" eller ikke.

En god måde at få en lækker mousse til en kage der skal stables er at piske fløde med hindbær ( bruger du frosne skal de være varmbehandlet først-dvs lige kogt op evt med lidt sukker) og så blande husblas i, for så bliver den stivere, og kan bære at du sætter noget på.

meber du kagecreme, så har det ikke den største bære evne, og kan godt smatte ud..

ville ikke anbefale en mousse med pisket æggehvider i, for de er igen ikke fast nok, med mindre du bruger husblas, lige som i en citron fromage.

giver det mening, eller vil du have mere svar? ved jo ikke lige hvor meget du har arbejdet med kage!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

en kage kan godt laves 2 dage før, for det giver den tid til at ordentligt samle sig, og så tid til at pynte den!Alt efter vejret, skal den ikke stå ude for længe hvis der er fløde, eller creme, i. Men, en kage med husblas i kan godt holde formen lidt bedre, og skal alligevel tages lidt ud før tid, for så smager det hele bedre.

for eksempel, en kage der skal serveres en lørdag, så har jeg bagt bundene om onsdagen, fyldt dem om torsdagen og pyntet dem om fredagen. Jeg har jo heller ikke et prof køkken med masser af køleskabs plads, for så kunne man nemmere køle ting ned og således skære lidt tid af!

hvordan skal du pynte dine kager? og hvor store er de?

0

Del dette indlæg

regner med en diameter på 22 cm og så 4 stk. (har hørt det giver kage til 70-80 pers)? - 20 pr kage? pyntningen ved jeg ikke helt endnu, men tænker det skal være simpelt og elegant :)

det kommer an på hvor høj din kage er, for ellers tænker jeg 20 personer er lidt i overkanten til 20..for at få tyve stykker skal hver kvart kage i fem stykker, og det kan godt blive meget små stykker..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til min kage har jeg valgt at bruge creme - men naturligvis ikke som den vaniliecreme man kan købe og piske sig til. Det er helt fra bunden - og så stabilisere jeg den med husblas (for at være sikker på at den står) En bryllupskage er jo ofte en kage der "venter på gæsterne" forstået på den måde, at den jo ofte får lov at stå í et stykke tid så alle kan se den.

0

Del dette indlæg

Til min kage har jeg valgt at bruge creme - men naturligvis ikke som den vaniliecreme man kan købe og piske sig til. Det er helt fra bunden - og så stabilisere jeg den med husblas (for at være sikker på at den står) En bryllupskage er jo ofte en kage der "venter på gæsterne" forstået på den måde, at den jo ofte får lov at stå í et stykke tid så alle kan se den.

lyder godt! rigtig kage creme smager mums!!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer