mileye

kirke optaget?

7 indlæg i dette emne

Hej med jer ;)

Endelig fik jeg talt kæresten fra rådhus bryllup. Og hvis alt går vel skal vi giftes 7-9-13, på vores 10 års dag.

Problemet er bare at vi er for sent ude med kirke så de er optaget.vi har kun familie hvor vi bor...m

Nogen som har eller kender nogen der har fået dispensation?????

Det er jo meget oplagt ;)

What to do??????

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan som regel blive gift i den kirke du ønsker, dog er nogle kirker begyndt at tage penge for det, såsom Ole af slotskirkerne, kirker på diverse øer mm. spørg dig for, tror ikke det bliver et problem, held og lykke og skønt for dig det bliver til kirkebryllup:-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan som regel blive gift i den kirke du ønsker, dog er nogle kirker begyndt at tage penge for det, såsom Ole af slotskirkerne, kirker på diverse øer mm. spørg dig for, tror ikke det bliver et problem, held og lykke og skønt for dig det bliver til kirkebryllup:-)

Ahh, man skal stadig have et tilhørsforhold til kirken.

Ja, der er kirker, der tager penge for bryllupper, hvis brudeparret ikke har tilknytning til kirken. Dette skyldes, at personalet (som regel ikke præsten) er ansat til et vist antal tjenester om året. Dette tal beror på antal sognebørn. Hvis der så kommer mange bryllupper, hvor brudeparret ikke hører til/har tilhørsforhold, så skal det ikke ligge menighedsrådet til last. Dérfor bliver udgiften lagt over på brudeparret.

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Ah ok. Jamen i Herlev eller Brønshøj, men det lader sig ikke gøre.... Men lidt svært når alt vores familie bor i Herlev... så har vi ingen anden tilknytning jo... Men var lidt krea så jeg har skrevet til mange kirker og det er faktisk endt med at jeg har fået den kirke, i den kommune jeg arbejder i :) (nabo kommunen) Og det er helt fint..... så meget betyder en bestemt kirke ikke for os, så længe det ikke bliver rådhuset :)

Tak for jeres svar søde piger :)

1

Del dette indlæg

Bor I i københavns kommune? Vores kirke kunne først 16:30 den dag vi skulle giftes, så vi fik lov at bruge en anden, så vi kunne blive viet tidligere på dagen. Så længe det er inden for samme kommune tror jeg det går ( undtaget er selvfølgelig domkirker el. lign. der har stor søgning)

Det er bare at gå igang med at ringe rundt til de kirker der ligger i den kommune i bor i og høre.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer