dorte s.

Hvad koster musik ... Ca?

12 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Dorte S

Jeg selv er DJ og spiller til min del af de bryllupper der bliver afholdt.

Skal du have en DJ kan det vel gøres i spændet 3000 - 10000 - de fleste ligger midt i!

Mange af os leverer også dinner musik med lydspor til festsange så man kan synge med på den sang som moster Olga har forfattet.

Du er velkommen til at kontakte mig - kig forbi www.Fest-DJ.dk

Hilsen

Henrik

0

Del dette indlæg

De fleste af kollegerne ligger i niveauet 5-8.000 kr. og det kan så være forskelligt om prisen er for 8 timer eller det er en "start-slut" løsning som vi selv kører med og der kan være nogle geografiske forhold som spiller ind.

0

Del dette indlæg

Vores DJ koster 6200

Det er så inkl 12 timers musik, lysopsætning der skjuler de grimme stativer og noget disko lys. Feststedet tager så 200 kr for en musikermenu, det synes jeg ikke var slemt...

Det synes jeg er en god pris, vores fest bliver i Roskilde, ved ikke om det påvirkede prisen

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er så inkl 12 timers musik, lysopsætning der skjuler de grimme stativer og noget disko lys.

Når du skriver det på den måde og det dermed bruges "markedsføringsmæssigt" så ved jeg såmænd godt hvem det er. :lol: (dem går I næppe galt i byen med).

De såkaldte scrimkings er blevet meget populære og der er mange kolleger som bruger dem. Selv bruger jeg det kun til lysstativer (typisk kører jeg kun med et) og enten i sort eller hvidt afhængig af hvad der passer bedst ind på stedet. Mange de kolleger som kun kører med topkasser bruger dem også til højtalerstativerne, så man næsten kan tale om en beduinlejr. :biggrin: De er gode fordi de skjuler stativerne og så ser de også godt ud med lidt lys inde under. Samtidig giver det anledning til mange sjove kommentarer fra kunder og kolleger: indianerlejr, har du slået lejr ol.

Her er et eksempel (godt nok taget i dagslys og hvor lokalets lamper og loftsbjælker gjorde at man lige måtte rette lyset øverst ind hvor der var plads)

309928_10151562924829710_525886602_n.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej det er da en ok pris for så mange timer. 12 timer er da godt nok mange timer for den stakkels DJ.. :-)

Ja tror og det er derfor feststedet sagde at han skulle ha en musikermenu, så får han vist al den drikkelse han har brug for + noget mad for at holde ham kørende :)

Det kan de. De kan slås meget mere ud end tilfældet er der. :rolleyes: Har faktisk et par kolleger som kører med 4-5 af dem i en opsætning (ved ikke om DDJS gør det). Der kan man tale om indianerlejr. :rolleyes:

Er pænt overrasket over at du ved hvem man snakker om bare ved at nævne lyset.. Det er ikke mig selv der har sørget for booking af lyd og lys men min H2B, han er gammel DJ og vidste præcis hvad han ville have.. Han sendte dem en email med alle specifikationer og fik pænt en email tilbage hvor der stod at de var glade for at få et svar fra en der vidste hvad han talte om :)

Redigeret af Daz
0

Del dette indlæg

Faktisk meget fedt når det ikke fylder så meget ikk? Har lige været til 16 års fødselsdag hvor de der DJ's var max18 år og spillede så hele Fyn kunne høre det. Er du svimmel mand alt det udstyr de havde med, røgkanoner, stilladsagtige dimser til lysshow m.m ..... Gisp hvor tog det også lang tid at stille op og pille ned :-)

0

Del dette indlæg

Det er såmænd meget enkelt. Jeg kender ganske enkelt ikke andre som i deres tilbudsgivning "markedsfører sig" på disse scrimkings. De fleste kunder har den holdning at vi ved hvad der skal til og en tiltro og forventning om at vi leverer hvad der skal til samtidig med at det fremtræder pænt. :lol: Men der er ikke noget forgjort eller forkert i at gøre det og det kan også være noget man taler med folk om. Som regel er det pladsforholdene folk interesser sig mest for fordi de er bange for om der er plads nok (og det er der altid da ting kan komprimeres).

Faktisk meget fedt når det ikke fylder så meget ikk? Har lige været til 16 års fødselsdag hvor de der DJ's var max18 år og spillede så hele Fyn kunne høre det. Er du svimmel mand alt det udstyr de havde med, røgkanoner, stilladsagtige dimser til lysshow m.m ..... Gisp hvor tog det også lang tid at stille op og pille ned :-)

Problemet er lidt at mange - særligt ældre - forbinder mobildiskoteker med store bro-opsætninger, masser af techno-musik m.v. for det er de de husker fra halballerne og gymnasiefesterne. Det er det ry og de fordomme som vi selv, Flashlight-gruppen., Limeligt og mange af de andre som har været i branchen i mange år, har været oppe imod :rolleyes: Problemer er så også en udfordring for folk får jo et andet syn på det når de oplever os og så er det dem der booker næste gang. :) Men man skal ikke tage fejl. Som med så meget andet er det ikke størrelsen der gør det. :) De helt unge DJ's kører typisk med discount-gear. De kører ikke med dyre lydanlæg som ovenstående og selvom det nok er småt i forhold til det de er kommet med, så kan det garanteret blæse det andet omkuld, hvis det skal være. Det er så bare ikke hvad det handler om.

Vi opererer med 1 1/2 time til opsætning. Det bruger vi aldrig, men der kan være nogle trapper i vejen, der skal flyttes bil, skiftes tøj, vi skal typisk lige tale med toastmasteren, personalet etc. Det er altid hurtigere at pille ned og ofte gør man det at man så småt begynder at tage noget at lyset ned når man kan se at det er ved at lakke mod enden. Jeg ved ikke hvordan vores andre folk specifikt gør det men hos mig er lyden ihvertfald altid det sidste der ryger. :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Kom lige til at tænke på denne tråd da jeg sad og kiggede billeder igennem fra i lørdags (hvor jeg fik en venlig sjæl til at skyde nogle billeder af mig). Her kan man se den omtalte scrimking i "action". :) Der stod i øvrigt i korrespondancen med kunden at der kun var meget lidt plads til rådighed og at vi skulle have et lille anlæg med. Da jeg talte med kunden inden fandt jeg så ud af at meget lidt plads var 2 x 2 meter !: Ren luksus - Jeg boltrede mig i plads (her er det så rykket lidt ud efter middagen). Havde der vitterligt været lidt plads havde man ventet med at sætte lys op til efter middagen og så kunne knibes ned i 2 x 1 meter og mindre da man tit kan "hælde" halvdelen af bundkassen ind under et tilstødende buffetbord/gavebord o.l.

270873_10151579395319710_115736951_n.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer