pernut

Under construction #1 (forberedelsen) er færdig. #9 - fortsættlse

27 indlæg i dette emne

Nu skal jeg fortælle historien om den FEDESTE dag i mit liv. En dag, der bare gik alt alt for hurtigt. Det vidste jeg den ville gøre.. Men jeg blev overrasket.. Den gik PSYKO-hurtig.

Idag er en dag med blandede følelser. Jeg er så trist over, at den største, sjoveste, vildeste, dyreste, BEDSTE dag, er overstået. Men samtidig er jeg lykkelig over, at jeg nu har de smukkeste minder fra den smukkeste dag.

Jeg er nødt til at starte nogle dage før...

ONSDAG d. 8. maj 2013:

Generelt en lortedag. Havde en rimelig hård arbejdsdag.. Vi skulle have dagplejedag, hvilket betød at alle dagplejerne i vores lille by, skulle mødes og på legepladsen med pyntede barnevogne og kagemand. Egentlig ville det have været en superfed dag, men det stod ned i lårfede stråler, så da vi kom til den legeplads, vi skulle være, var der nogen der gik hjem, nogen der gik ind og legede, nogen der gik et andet sted hen.. 2 af mine dp-børn lavede i bleen, så jeg gik hjem til en kollega, der boede 200 meter fra legepladsen.. Ellers skulle jeg skifte ble udendørs i styrtregn, pille alt overtøj pg tøj af, og så skulle de ligge der i regnvejr uden tøj... nix. Det var rigtig hyggeligt hos min kollega, men lidt stressende, da vi havde et stykke vej hjem, og derfor kom alt for sent hjem.

Mens vi gik hjem fra kollegaen, ringede en af mine veninder og fortalte at hendes farmor lige var død. Jeg vidste godt det var lige op over, men havde håbet hun lige ville trække den til næste uge. Det gjorde hun desværre ikke, og begravelsen skulle være lørdag d. 11. maj... Altså 1 afbud 4 dage før dagen.

Fordi vi kom så sent hjem, betød det også at min pause blev kortere, så alt det bryllups-hejs jeg skulle have nået, nåede jeg ikke

Inden jeg fik fri, kom mine svigerforældre forbi, for at passe vores yngste datter, da jeg skulle have tidligere fri, for at komme til frisør. De fortalte så, at T´s mormor, der havde været indlagt et par dage, havde fået konstateret kræft i lungerne, og højst sandsynligt også i lever og hjerne. Total tudetur mens dpbørnene blev hentet..

Men jeg fik fri, og suste ind til frisøren. Det tog længere tid derinde end det plejer, og vi skulle hente vores ældste datter fra lejr med førskolen. Det kom vi 20 minutter for sent til, pga det trak ud hos frisøren. Jeg synes samtidig mit hår var blevet alt for lyst.

UDOVER alt det, havde jeg om morgenen fået et forkølelsessår - sikkert af stress. OG så fik jeg da også lige menstruation.... Det er bare timing.

Da jeg stod og lavede de sidste glas til bordpynt onsdag aften, kom reaktionen.. Jeg græd og græd, og havde mistet lysten til brylluppet FULDSTÆNDIG. Jeg var slet ikke i gear, var overbevist om at det blev en lortefest, INGEN ville synes det var sjovt, jeg ville ligne lort, fordi mit hår så hvidt ud. Og så var der lige pludselig et lille puslespil med bordplanen (som jeg i øvrigt dagen i forvejen, havde fået hotellet til at printe ud).

Thomas trøstede mig, og jeg stoppede bryllupsnusseriet for den aften - kom mega bagud i planen, men jeg magtede ikke mere. Jeg gik i seng og tænkte, og faldt tidligt i søvn. DEJLIGT!

TORSDAG d. 9. maj 2013

Jeg vågnede meget tidligt om morgenen.. En halv time før vækkeuret, og havde lige lidt tid til at tænke. Jeg bestemte mig for, at rykke min lillebror og hans kæreste op til vores bord, hvor min veninde skulle have siddet. Havde nemlig fået et afbud 2 uger tidligere - også ved vores bord, så der var pludselig 2 tomme pladser. Det passede heldigvis med, at de sad 9 ved det bord de skulle have siddet ved, og af den flok, var det de 2 der var sådan lidt "udenfor". Fra starten ville jeg have haft dem ved vores bord, men fordi min søster muligvis kunne blive jaloux, valgte vi, at sætte dem ved det andet bord - hvor de passede godt ind, men stadig var dem der faldt "lidt udenfor". Jeg havde for længe siden, nævnt for min bror, at vi gerne ville sidde med dem, men han sagde også, at han rigtig gerne ville, men pga søster, var det bedst, det ikke blev sådan. Jeg sendte en sms til ham torsdag morgen.. Fortalte om afbuddet, og at jeg derfor gerne ville rykke dem op til vores bord. Han ringede lidt senere, og sagde, at det synts han bare jeg skulle gøre så.. Det var VORES dag - vi skulle gøre som VI ville. Det blev jeg så glad og lettet over, og så ændrede jeg bordplanen, og så var DEN krise ude. Mormors kræft, mestruation osv var der ikke meget at gøre ved.

Torsdag var jo helligdag, så vi havde fri, og kl 9 skulle kjolen til skrædder. Jeg tog Juliane med - hun er nemlig bare rigtig pige-pige, og hun synes jo det var fantastisk med sådan en kjole. Mens kjolen var ved skrædder, havde jeg en masse der skulle ordnes. På vej hjem, fik jeg fundet de blomster jeg skulle bruge til bukketten. Havde ikke bestemt mig på forhånd... Kun at den skulle være hvid med sorte perler, og dem havde jeg købt. Jeg havde forestillet mig nelliker, og de havde heldigvis lige det antal jeg skulle bruge.

Så stod den på tøjvask, tøjsammenlægning, pakning af tasker til pigerne, pakning af taske til bryllupet, til overnatningen, og rengøring af huset. Thomas tog alle piger med ned til svigerforældrene, der heldigvis også inviterede os på aftensmad.

Kl ca 16 tog jeg ud til skrædderen igen. Men fordi kjolen var NOGET for stor, var den gledet ned, så det hun havde målt efter, var et smallere sted, end der den rigtigt skulle sidde, så jeg måtte hjem igen, og så skulle den lige lægges lidt ud igen. Det gik stærkt. En time senere, sad kjolen perfekt.

Ned til svigerne til familiehygge - dejligt og tiltrængt efter en meget stressende periode (for mit vedkommende). Vi havde aftalt, at vi skulle øve brudevals, da vi jo ikke skulle ses fredag, men jeg var så træt, så jeg faldt i søvn før 21.. Så vi måtte tage det brudevals vi kunne.

Så blev det FREDAG d. 10. maj - Dagen før dagen.

Der var meget der skulle nåes. Kl. 9.30 skulle Leonora og jeg køre til Silkeborg. Leonora skulle sove hos min mor (som bor i Silkeborg), og jeg skulle ned og pynte op. Vi kom bare først afsted 10.40, for jeg skulle jo også forberede mig til eftermiddagens behandling: Sunspa. Jeg havde købt en bodyscrub på klinikken, og den skulle jeg bruge FØR badet. Så på med det, og så i bad. Så i tøj. Så pakke bilen. Så Leonora i tøj. Og så afsted.

Hos min mor, fik jeg min første gave.. En for-tidlig-morgengave fra min mor og mine piger. De 4 hjemlige parfumer i CLEAN serien.. Den der hedder Warm Cotton, er nemlig lidt speciel for mig, da min mor havde den creme med, da jeg blev opereret i december, så for mig er den duft ren lykke... Jule-spænding i maven, lettelse over en vellykket operation og lykke over mine nye bryster, jeg havde ventet på i mange år. Jeg blev rigtig glad for gaven.. Det var så sødt af hende.

Så kom mine svigerforældre ned til min mor, for at følges med mig ned til feststedet - de havde nemlig fotovæggen med i trailer, og skulle sætte den op for mig. Så gik snakken jo igen om min syge svigermormor. Og det gjorde så at vi kom lidt for sent derfra.. Og det var skidt, for jeg SKULLE være tilbage i Lind til en behandling kl 15.30.

Vi tog derned.. De satte væggen op og kørte hjem. Jeg gik og hyggede mig med at fordele de 63 glas jeg havde lavet til lys, sætte lys i (med lærer-tyggegummi), og lægge bordkort på. Og så havde jeg jo mine toiletkurve.

(Her kommer billeder af lokalet og kurvene)

Sådan så det ud da jeg gik

724lli.jpg

SÅdan så hver plads ud

33mlbmp.jpg

Toiletkurvene (der blev et kæmpe hit)

2yvte9t.jpg

Skiltet på kurvene

avftbr.jpg

Jeg blev færdig 20 minutter senere end planlagt, så jeg kørte liiiige lidt for hurtigt hjem. Skulle hente min veninde/brudeterne på vejen. Og vi kom til klinikken 2 minutter før tid. Men vi nåede det. Jeg fik lavet mine negle.. Superflotte. Fransk manicure, og så med en lille sten på højre ringe-negl.

Så var det spraytan. Dejligt med lidt kulør.

FORTSÆTTELSE.

Efter turen på skønhedsklinik, tog vi ud og hentede blomsterne + morsgaver til mor, svigermor og fars kæreste, derefteret smut til købmand - købte bla lidt chokolade og Asti til køreturen mellem kirke og feststed. Og så ville vi egentlig have købt en masse salat, og så hjem og være sunde. Men vi var sultne og trætte, så det blev en omgang sunset.. Tænkte at det ikke kunne nå at ændre min krop, eller give en bums :biggrin:

Da vi havde spist, gik vi i gang med alle projekterne. Først blev blomsterne samlet og bundet. Så gik jeg igang med mit blå tylskørt.. Fik en grim nederdel på til polterabend, som jeg havde gemt, da jeg ville bruge den til ekstra fylde i kjolen + jeg kunne bruge det til at sætte det blå tyl på. Sådan blev det.. Og så syede jeg min oldefars vielsesring, som snart er 100 år (mit gamle), fast i det nye skørt, inden det blev syet fast i kjolen.

Et billede fra polterabend - sidst på aftenen.. Er rimelig drunk... Men det var sjovt

603873_10151488645852935_1247523482_n.jpg

Nededelen blev klippet over, og fik syet blåt tyl og ring på

2wp0xt5.jpg

Mens vi stod og bøvlede med det - min veninde stod og krammede kjolen, og holdt op i det yderste, mens jeg syede, rumsterede det helt vildt udenfor. Jeg hørte nogen der snakkede, og min veninde havde lige gået og trukket gardiner for. Vi havde indbrud i november, hvor mit invitationsprojekt lå fremme på spisebordet, samt de stjal min computer, hvor alt lå på, så jeg har hele tiden tænkt, at de måske ville komme tilbage til brylluppet. Jeg blev skidebange, og forventede der ville komme nogen ind i stuen med kniv og det hele. Min veninde blev ved med at sige "Ej, det er ingenting". Jeg troede hun var døv. Til sidst måtte hun tilstå, at hun vidste hvad der foregik, og der var bare nogen der satte æresport op - derfor havde hun trukket for. Jeg havde bare slet ikke tænkt i de baner.. Tror bare det indbrud har fyldt meget i forbindelse med brylluppet.

Lidt tid efter de var kørt, gik jeg ud og så den.. Og måtte fælde en tåre.. Det var så sødt af Ts venner.

Der kommer et billede af æresporten senere.. men det hører under min brudefrits.

Vi fik kjolen færdig, og ved 1 tiden, var vi egentlig klar til bryllup. Men vi skulle da lige tøsehygge, så vi smed os i sofaen. Så havde min veninde købt en gave til mig, og skrevet det sødeste kort :loveshower:Jeg fik et billede, som afspejler vores venskab. Så sødt af hende, at jeg ikke kunne lade være med at smide en lille tåre mere.

Kl 3 gik vi i seng.. totalt meget for dumt. Men hold op vi hyggede uden mænd og børn til at forstyrre.

Lørdag kommer i et nyt indlæg.. Den skal have et felt helt for sig :loveflag:

Redigeret af pernut
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

LØRDAG D. 11. MAJ 2013 - DAGEN

Jeg vågnede kl 7.30 - havde sat vækkeuret til kl 8, men kunne ikke sove længere. Min veninde havde sagt, at hun ville stå op og forkæle mig.. Så jeg lå og ventede, men da uret ringede, sov hun videre. 8.05 kunne jeg ikke ligge der længere. Jeg gik i gang med blomster, og så stod hun også op.

Det tog ikke ret lang tid at få lavet de buketter, men manglede også kun at sætte bånd om (1 brudebuket, 4 små brudepigebuketter) og 3 knaphulsblomster. Vi lavede kaffe og rundstykker, og så hyggede vi med at have god tid. Jeg tog et dejligt langt bad, smurte mig ind i dejilge cremer, og tog en kiwimaske på, som min sminkedame havde givet mig med hjem om tirsdagen. Mega lækker babyhud...

Så gik turen ind til frisøren. Vi startede lige med at se billederne fra prøven

(er kommer et billede af prøvefrisuren)

Og så gik hun igang. Men jeg kunne hurtigt se, at det ikke var det hun lavede.. Jeg fik ikke den der hanekamsagtige frits, vi regnede med, og hun begyndte at lave en lang fletning.. Jeg nåede mange gange at tænke "Åh nej.. Hvad blir det her nu til".

Lidt billeder undervejs...

969191_10201101751255711_420851217_n.jpg

255534_10201101752335738_990466708_n.jpg

Der var sat 2 timer af, men en time senere gik jeg derfra med det fedeste hår.. Det var bare helt perfekt.. Bedre end prøven. Her er lige et billede frisøren tog til sin FB-side

395676_458621874219219_1961408457_n.jpg

Der kommer også lige et billede hvor jeg står ved æresporten

Forfra - uden bh og makeup...

971129_10201101752615745_186038062_n.jpg

Fordi vi var så hurtigt færdige, havde vi tid til at komme hjem inden sminkning.. Det havde jeg håbet vi ikke skulle. Jeg havde ikke mere at lave, så det var bare at vente og vente. Men det gik nu heldigvis hurtigt.

Vi tog ned til sminkedamen.. Jeg var lidt nervøs for om makeuppen blev for mørk.. Men den blev bare helt perfekt... I får lige lidt billeder derfra undervejs i processen

Øjenskyggen blir lagt på

945489_10201101755135808_1304576503_n.jpg

Mangler vist kun mascara og læbestift

401852_10201101753895777_467598283_n.jpg

Så var det hjem igen.. Det her billede tog jeg til T... (Håber I kan klare at der er en lillebitte smule hud på) Mangler kun at få kjolen på.

Bare lige for at få et hvor hår og makeup var helt nyt..

9pnjvd.jpg

Min veninde havde stress.. Hun havde tralvt med at nå det hele. Men hun nåede det.. 12 minutter før vi skulle være i kirken, fik jeg kjolen på. 7 minutter før vi skulle være der, stod vi ved bilen, og tog dette billede (lidt svært at se hvor fint makeuppen blev pga solen)

934025_10151594699373798_854738340_n.jpg

PAUSE!!!

Redigeret af pernut
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

:loveshower::7himmel::a1221::loveflag: TILLYKKE!!!!!! :7himmel::loveflag::loveshower::a1221:

Har lige brugt den sidste time på at læse hele din planlægningstråd igennem og din beretningstråd - frem for at læse de 80 sider jeg har for til i morgen :blush:

Men det er meget bedre underholdning end sårpleje :lol: Selvom beretningstråd og planlægningstråd ikke kan bruges til eksamen om 4 uger. HULK :(

Kæmpe skulderklap til alt jeres (DIT) DIY osv. - det er sku godt gået, og virkelig flot lavet, med syge børn og operation midt i det hele.

Og i sær brudebuketten, er så flot. Jeg skal også selv lave en i nelliker. Hvor mange blomster brugte du ca.?

Jeg glæder mig til at se flere billeder fra den store dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveshower::7himmel::a1221::loveflag: TILLYKKE!!!!!! :7himmel::loveflag::loveshower::a1221:

Har lige brugt den sidste time på at læse hele din planlægningstråd igennem og din beretningstråd - frem for at læse de 80 sider jeg har for til i morgen :blush:

Men det er meget bedre underholdning end sårpleje :lol: Selvom beretningstråd og planlægningstråd ikke kan bruges til eksamen om 4 uger. HULK :(

Kæmpe skulderklap til alt jeres (DIT) DIY osv. - det er sku godt gået, og virkelig flot lavet, med syge børn og operation midt i det hele.

Og i sær brudebuketten, er så flot. Jeg skal også selv lave en i nelliker. Hvor mange blomster brugte du ca.?

Jeg glæder mig til at se flere billeder fra den store dag :)

Tak skal du have :) Nej, du kan nok næppe bruge min planlægning som reference til sygeplejeskeeksamen (?) :)

Jeg tror der endte med at være 17-18 stykker i buketten. Havde købt 20 til det, og så lidt til pigernes buketter, men dem brugte jeg kun 3 til.. Og så var der lidt tilovers. Men max 20..

Og nu skal jeg nok snart få skrevet videre. Har også fået en masse billeder, men mangler dem fra kirken.. Altså udover dem folk tog med deres mobiler.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveshower::7himmel::a1221::loveflag: TILLYKKE!!!!!! :7himmel::loveflag::loveshower::a1221:

Har lige brugt den sidste time på at læse hele din planlægningstråd igennem og din beretningstråd - frem for at læse de 80 sider jeg har for til i morgen :blush:

Men det er meget bedre underholdning end sårpleje :lol: Selvom beretningstråd og planlægningstråd ikke kan bruges til eksamen om 4 uger. HULK :(

Kæmpe skulderklap til alt jeres (DIT) DIY osv. - det er sku godt gået, og virkelig flot lavet, med syge børn og operation midt i det hele.

Og i sær brudebuketten, er så flot. Jeg skal også selv lave en i nelliker. Hvor mange blomster brugte du ca.?

Jeg glæder mig til at se flere billeder fra den store dag :)

Tak skal du have :) Nej, du kan nok næppe bruge min planlægning som reference til sygeplejeskeeksamen (?) :)

Jeg tror der endte med at være 17-18 stykker i buketten. Havde købt 20 til det, og så lidt til pigernes buketter, men dem brugte jeg kun 3 til.. Og så var der lidt tilovers. Men max 20..

Og nu skal jeg nok snart få skrevet videre. Har også fået en masse billeder, men mangler dem fra kirken.. Altså udover dem folk tog med deres mobiler.

Var den svær at lave?

Brugte du blomstertape indenunder satinbånden?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:loveshower::7himmel::a1221::loveflag: TILLYKKE!!!!!! :7himmel::loveflag::loveshower::a1221:

Har lige brugt den sidste time på at læse hele din planlægningstråd igennem og din beretningstråd - frem for at læse de 80 sider jeg har for til i morgen :blush:

Men det er meget bedre underholdning end sårpleje :lol: Selvom beretningstråd og planlægningstråd ikke kan bruges til eksamen om 4 uger. HULK :(

Kæmpe skulderklap til alt jeres (DIT) DIY osv. - det er sku godt gået, og virkelig flot lavet, med syge børn og operation midt i det hele.

Og i sær brudebuketten, er så flot. Jeg skal også selv lave en i nelliker. Hvor mange blomster brugte du ca.?

Jeg glæder mig til at se flere billeder fra den store dag :)

Tak skal du have :) Nej, du kan nok næppe bruge min planlægning som reference til sygeplejeskeeksamen (?) :)

Jeg tror der endte med at være 17-18 stykker i buketten. Havde købt 20 til det, og så lidt til pigernes buketter, men dem brugte jeg kun 3 til.. Og så var der lidt tilovers. Men max 20..

Og nu skal jeg nok snart få skrevet videre. Har også fået en masse billeder, men mangler dem fra kirken.. Altså udover dem folk tog med deres mobiler.

Var den svær at lave?

Brugte du blomstertape indenunder satinbånden?

Den var supernem at lave.. Brugte nok 10-15 minutter på det fredag aften. Satte blomsterne som jeg ville og bandt noget snor-halløj, jeg købte på planteskolen, rundt om buketten helt oppe i toppen. Næste morgen brugte jeg ca 5-10 minutter på at sætte bånd omkring. Det var SÅ nemt. Det kan godt ske det blev finere med blomstertape, og det havde jeg faktisk også købt, men jeg tror snoren holdt bedre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer