03wami

drikkevare

15 indlæg i dette emne

hvor meget påregner i der selv skal stå for drikkevare til festen pr. person.. syntes godtnok det er svært...

vi skal have investeret i følgende:

velkomstdrink - bliver en verdi af en art

hvidvin til forretten

rødvin til hovedretten

rød/hvid til desserten alt efter hvad folk beder om

og så selvfølgelig øl og vand - dette er både til receptionen og festen - og vi bliver de samme ca 54 mennesker både til fest og recpetion - måske med en udvidelse på 10 mennesker ti receptionen..

derudover køber vi nok noget baily til kaffeb og whishy til en irishcoffe og så nok noget rom til rom og cola... men hvor meget skal vi købe ??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var 48 personer og der blev drukket 2 flasker baileys, en halv flaske cognac, 3 rammer øl

Derudover havde vi hyret cocktailbartendere og hvad der blev drukket derfra, har jeg ingen anelse om, for de kom med det hele og tog det hele med sig igen. Men jeg ville nok købe en 10-15 flasker sprut med div. vand til opblanding og så holde "afterwedding party" for resterne - det bliver nemlig også en god fest :)

0

Del dette indlæg

Tl receptionen ville jeg nok ha ca 2 genstande per person pr time..

Til aftenen er den svær for kommer jo an på hvad folk drikker..

Man plejer at sige at den gyldne linje er ca 1 flaske vin per mand, og her mener jeg ikke en af hver slags men en total hvis i skal have forskellige vine til maden.. Og så skære lidt fra da der altid er nogen der ikke drikker vin..

Øl og sodavand er svær, for kommer også an på vejret og hvor længe festen varer, men der ville jeg nok gøre som ved receptioen, 2 sodavand og 1 øl pr mand i timen efter middagen plus ekstra til børn og dem der skal køre..

For så slet ikke at snakke om juice og sprut...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holder reception i 2,5 timer og har 20 flasker bobler, 4 kasser øl og 2 rammer cider til 126 personer. Herudover kaffe, te og 1,5 sodavand pr. person.

Til middagen har vi købt 110 flasker vin ialt til 66 personer. Har hørt at de der "officielle" tal ikke holder helt til bryllup. Vi har delt det på 42 hvid, 55 rød og 13 dessertvin.

Bagefter har vi 350 øl, lidt cider, 4 flasker sprut, og til kaffen 2 flasker portvin, 1 baileys og 1,5 cognac. Og rester fra receptionen.

Jeg sender gerne update om rester om 3 uger.

0

Del dette indlæg

Lige en tilføjelse. Da jeg selv var til bryllup sidste år, drak jeg en øl til receptionen. Man vil jo ikke være beruset før middagen... Og bagefter 1 drink og 2 øl... Og gik sidst hjem. Store mænd drikker selvfølgelig mere, men mormor drikker måske mindre?!

0

Del dette indlæg

Du får lige lidt mere input.

Til receptionen var vi vist noget over 48 personer - jeg vil tro vi var omkring 70 og der blev drukket 35 flasker bobler (men de var også ualmindeligt gode, lidt sød men ikke lige så sød som f.eks. asti)

Rødvin blev der drukket 18 flasker af til 48 mennesker hvoraf 6 ikke drak alkohol

Til velkomstdrink fik vi til 48 mennesker 2 flasker xante (pærelikør) blandet op med 6 liter sprite, tilsat lime og friske jordbær. Super lækkert og ikke voldsomt dyrt heller. Serveret i champagneglas... og den var altså GOD, den velkomst.

og ja, ellers passede det altså meget godt med den beregner jeg linkede til tidligere.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frk Jensen2300, hvor har I købt den der Xanté? For vores kok anbefaler den til velkomst :tunge:

Vi er også igang med planlægning af indkøb af drikkevarer, så jeg følger lige lidt med her :biggrin:

Xante købte jeg hos Skjold Burne. Alternativt kan du købe den på nettet (hvis du altså ikke er i tidsnød) der er sikkert lidt penge at spare.

0

Del dette indlæg

Jeg har lavet beregninger ud fra denne side, men om det passer ved jeg først efter august :)

Men jeg har det så også sådan at heller for meget end at stå og der ikke er nok... specielt øl og sodavand betyder for os ikke noget at have meget tilbage af efter brylluppet :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frk Jensen2300, hvor har I købt den der Xanté? For vores kok anbefaler den til velkomst :tunge:

Vi er også igang med planlægning af indkøb af drikkevarer, så jeg følger lige lidt med her :biggrin:

Xante købte jeg hos Skjold Burne. Alternativt kan du købe den på nettet (hvis du altså ikke er i tidsnød) der er sikkert lidt penge at spare.

TAK :)

0

Del dette indlæg

TAK :)

Er det ikke jer, der også skal holde hos Durlev?

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer