Janni Krintel

Proteinpulver - gør det overhovedet en forskel?!

20 indlæg i dette emne

Som overskriften nok siger, så tøver jeg. Flere har sagt, at de synes jeg skal prøve at købe noget proteinpulver og måske lave en smoothie om morgenen og blende det med i.

Men...

Gør det overhovedet en forskel eller ?

Jeg mangler stadig at tabe mindst 10 kg inden 7/9-13.

HUUG

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:hug: KRAM til dig ...

JEG synes ikke at protein pulver har virket for mig ...

jeg har brugt det meget... men droppede det til sidst da smagen var FORFÆRDELIG (uanset hvad jeg gjorde ved det) og den lille bitte effekt der måske var gjorde simpelthen ikke op for den rædselsfulde smag .... :td:

men nogen kan ikke leve uden deres protein pulver :lol:

0

Del dette indlæg

jeg har brugt det meget... men droppede det til sidst da smagen var FORFÆRDELIG (uanset hvad jeg gjorde ved det) og den lille bitte effekt der måske var gjorde simpelthen ikke op for den rædselsfulde smag .... :td:

Men øger det forbrændingen eller hvad er det der skulle være så godt ved det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, det øger ikke forbrændingen... Og man skal ikke se proteinpulver som et mirakelmiddel...

Det er ganske enkelt bare en nem/hurtig måde at få protein på, hvilket er vigtigt for at opbygge muskelmasse... Derudover har protein den gavnlige virkning, at det mætter, og derfor kan det være en god idé at supplere fx smoothies med det...

Jeg har tidligere brugt det i både smoothies og havregrød, og det er minimalt hvad man kan smage (hvis man køber en neutral valleprotein)... Lige nu bruger jeg det kun til bagning...

0

Del dette indlæg

Nej, det øger ikke forbrændingen... Og man skal ikke se proteinpulver som et mirakelmiddel...

Det er ganske enkelt bare en nem/hurtig måde at få protein på, hvilket er vigtigt for at opbygge muskelmasse... Derudover har protein den gavnlige virkning, at det mætter, og derfor kan det være en god idé at supplere fx smoothies med det...

Jeg har tidligere brugt det i både smoothies og havregrød, og det er minimalt hvad man kan smage (hvis man køber en neutral valleprotein)... Lige nu bruger jeg det kun til bagning...

Fed respons - tak for den. Den gav lidt mening. Jeg mangler på ingen måde muskelmasse, der ligger jeg i den meget høje ende, men jeg skal bevare den under mit vægttab - så det er fedt jeg taber og ikke muskelmasse :)

Det kunne godt være, at jeg skulle købe en pulver enten med neutral- eller jordbærsmag - det bliver man da aldrig træt af :a1221:

0

Del dette indlæg

Som der bliver sagt så bruges protein til at opbygge muskler, så hvis du ikke mangler muskler, så synes jeg at du skal holde dig fra det. Det øger hvertfald ikke dit vægttab!

Tak for svar - jamen så kan det da godt være jeg bare helt skal lade det være :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja, man kan jo sige hvad man vil. Men jeg tabte 7 kg på 2 mdr. på proteinpulver. Jeg fik det til/som morgenmad og aftensmad. Til middag fik jeg grøntsager og kød. Til mellemmåltiderne fik jeg frugt eller grøntsager af en art. Jeg dyrkede ikke nogen synderlig form for motion, men gik en tur og cyklede nogle ture en gang imellem.

I bund og grund undlod jeg at spise kulhydrater og det gav virkningen sammen med proteinpulveret, fordi jeg fik de basale ting, som min krop havde behov for.

0

Del dette indlæg

Tja, man kan jo sige hvad man vil. Men jeg tabte 7 kg på 2 mdr. på proteinpulver. Jeg fik det til/som morgenmad og aftensmad. Til middag fik jeg grøntsager og kød. Til mellemmåltiderne fik jeg frugt eller grøntsager af en art. Jeg dyrkede ikke nogen synderlig form for motion, men gik en tur og cyklede nogle ture en gang imellem.

I bund og grund undlod jeg at spise kulhydrater og det gav virkningen sammen med proteinpulveret, fordi jeg fik de basale ting, som min krop havde behov for.

He he, ja man er nok nødt til at prøve sig frem, kan jeg se ud fra de svar der kommer herinde. Mange blandede :)

0

Del dette indlæg

Men så skyldes dit vægttab jo at du undgår kulhydrat...

0

Del dette indlæg

Proteinpulver bruges som nævnt KUN til muskeopbygning. Som Camillamusen siger, så må Witte's fine vægttab skyldes hende begrænsede indtag af kulhydrater (hun spiste stort set kun kød og grøntsager udover protein-shakes). Proteinen brugte hun som måltidserstatning - hvilket jo også er fint. Man skal bare ikke tro at proteinpulveret i sig selv gør en forskel overhovedet :wink:.

Men en kost der stort set kun består af protein og langsomme kulhydrater (som grøntsager) vil have en meget positiv indvirkning på vægten. :7himmel:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men det kan altså godt fungere som erstatning for ex mellemmåltider fremfor at man går og småspiser frugt og knækbrød osv... Det giver god mæthed og stofskiftet har noget at arbejde med.

Det kan være svært at spise proteinrigt uden at få mange kalorier - medmindre man lever af kalkun/kylling/mager hytteost.

Vallepulver med kakaosmag smager som kakao. Blandet med mælk smager det som fed milkshake - blandet med vand smager det som en slatten kakao... Intet problem at indtage.

Kan være godt at tage som en kickstart til at bringe din kalorie og madmængde ned..

0

Del dette indlæg

Ét lille tip til brug af proteinpulver. Skal I eksempelvis ud at spise eller besøge gæster eller lignende, så prøv at drik 40-50 gram proteinpulver inden måltidet. Derved undgår man at overspise, da man får nedsat appetitten lidt. Det lyder måske lidt mærkeligt, men fik det anbefalet af en af mine venner og jeg må sige det virker! Ved ikke, om nogle af jer har prøvet at gøre lignende?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Glem at om pulver og kur, du skal tænke over hvad du kommer i munden og sig nej tak hver gang du bliver budt noget spiseligt

Jeg er igang - men det der nej, er godt nok svært... :metteholm

ja det er svært, min fodderstand er også i overkanten, men det er min mand jo klar over så mon ikke min kæreste siger ja alligevel :-)

0

Del dette indlæg

Glem at om pulver og kur, du skal tænke over hvad du kommer i munden og sig nej tak hver gang du bliver budt noget spiseligt

Jeg er igang - men det der nej, er godt nok svært... :metteholm

ja det er svært, min fodderstand er også i overkanten, men det er min mand jo klar over så mon ikke min kæreste siger ja alligevel :-)

Jo det er jeg sikker på - også at min egen gør. Jeg ville bare så gerne se brand godt ud i min brudekjole :)

0

Del dette indlæg

Altså ham der madguruen Arne et eller andet def Jævnligt udtaler sig i tv om ernæring. Han har sagt at det for en kort periode ikke er så tosset med en pulverkur, man skal bare vide havd man gør ... Inkl at man risikerer at tage det hele på igen. Det skal derfor ifølge ham bruges som en kickstart til kostomlægning..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer