Medoma

Styr på salmer :)

10 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi har valgt:

1. De dybeste lag i mit hjerte
  2. Uberørt af byens travlhed
  3. Jert hus skal i bygge på ordets klippegrund
  4. Det er så yndigt at følges ad for to

Vi overvejede faktisk de samme som Jer, men vores gæster kommer kun i kirke, når vi afholder begravelser osv, så de kender dem bare ikke. Dog vil jeg bare have uberørt af byens travlhed, så der må de trille tommelfingre, mens jeg skråler med :tunge:

0

Del dette indlæg

Uberørt af byens travlhed er ellers ret kendt. Den bruges til mange konfirmationer. Jeg tror heller ikke der er så mange der kender "De dybeste lag i mit hjerte" i vores selskab, men vi kan rigtig godt lide tekst og melodi :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uberørt af byens travlhed havde vi i påsken til min nieces barnedåb, og min familie kendte den bare overhovedet ikke og H2B's familie går heller aldrig i kirke og der har ikke været konfirmation siden 05 for deres side, så tvivler på de kender den.

Men vi er en håndfuld i selskabet som har gået på efterskole sammen, hvor vi sang den til andagt, så vi skråler bare højere end alle de andre ;)

0

Del dette indlæg

Uberørt af byens travlhed er ellers ret kendt. Den bruges til mange konfirmationer. Jeg tror heller ikke der er så mange der kender "De dybeste lag i mit hjerte" i vores selskab, men vi kan rigtig godt lide tekst og melodi :)

Nah, så kendt/brugt er "Uberørt af byens travlhed" nu heller ikke :) Men hvis både organist og præst er friske og der er klaver i kirken, så kan I måske bede om, at det er melodien til "Mandalay", der bliver brugt. Teksten er faktisk skrevet til den melodi :)

0

Del dette indlæg

Nah, så kendt/brugt er "Uberørt af byens travlhed" nu heller ikke :) Men hvis både organist og præst er friske og der er klaver i kirken, så kan I måske bede om, at det er melodien til "Mandalay", der bliver brugt. Teksten er faktisk skrevet til den melodi :)

Det skriver jeg mig bag øret ;-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det nok bare det område jeg er opvokset i :wink:

Tror det netop kommer an på området. Synes at kunne fornemme det lidt allerede dengang på efterskole, at nogle var meget mere inde i salmerne end andre, og de kom primært enten fra vest- eller midtjylland.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer