Regnbuen

sjovt indslag fra brudeparret til polterabend deltagere

16 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg er så kedelige, at vi begge to ved, at vi hver især skriver en tale. Så langt så godt. Men vi kom sådan til at snakke om, at vi gerne vil lave noget sjovt for de, der deltog i vores (fælles) polterabend. Vi har derfor skrevet et lille eventyr med de 8 deltagere som karaktererne, og det er så meningen, at de, hver gang vi læser deres navn, skal rejse sig og sige en lille replik.

Vi vil også benytte denne lejlighed til kort at takke vores respektive forældre for fest osv. Vi har taget tid på oplæsningen, og det hele varer ca. 6-7 minutter.

Men er det åndssvagt? Vi synes selv, det er blevet rigtig godt, og er sikre på, at vores venner vil kunne se det sjove i det.

Hvad tænker I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min frygt er også mere, om det er fjollet at vi har et fælles indslag, når vi ved, at vi begge har en tale til hinanden :S

Tror dog virkelig godt vores venner kunne se det sjove i det - deres replikker er nøje udvalgt, så de både passer til stykket, men er en ting, de har sagt engang, og som vi i gruppen virkelig har grinet af.

Men bliver det for meget, når vi holder tale også? :S

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder super sjovt og underholdende, dó it.

Syntes slet ikke det bliver for meget, det er jo en tak til de gæster der har været med til at gøre optakten til jeres bryllup fantastisk, det vil blive modtaget med latter og kys hånd.

Talerne til hinanden betyder jo noget helt andet.

Gør det, glæder mig til at læse hvordan det gik.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en god idé, at der sker lidt til en fest. Jeg har selv med held lavet forskellige bordplaner for forret og hovedret, så gæsterne bliver rystet lidt rundt under festen - man kan jo være mere eller mindre heldigt placeret og det har stor betydning for den enkelte gæsts oplevelse af festen.

Jeres idé er også en god måde, at sige "tak for en god polterabend".

God Fest!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi gjorde det, og jeg skal love for, at lattermusklerne blev rørt! Både hos de, indslaget var skrevet til, men ligeså meget hos samtlige andre gæster, der i eventyret spillede "folk i byen", og skulle rejse sig og råbe "hjælp os, hjælp os", når deres "navn" blev nævnt. Jeg havde været lidt nervøs for, om alle gæsterne ville være med, men første gang jeg læste "folk i byen" fløj samtlige gæster på benene og brølede "HJÆLP OS HJÆLP OS!" Det var virkelig priceless :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen, altså, vi startede med at finde på nogle karakterer. Altså, hvilke karakterer er der klassisk i et eventyr. Vi lavede det ud fra modellen med en prinsesse, der skulle giftes, og prøver, der skulle klares.

Dvs at vi lagde os fast på, at der skulle være en:

Dronning, der skulle have sin datter gift

Prinsessen, der skulle giftes

så ville vi have tre "skurke", som var de tre prøver. Her lagde vi vægt på, at det skulle være skurke, der på en eller anden måde relaterede sig til ting, vi laver sammen med vores venner. Skurkene blev derfor:

Den store Legomand (fordi vi med vores Star Wars kostumer deltager i Legoworld og Star Wars weekend i Legoland)

Det lille arenabarn (Fordi vi til Legoworld står i fægtearena, og slås med små børn hele dagen)

Den store Trold (fordi vi spiller rollespil)

Og så var der tre "lystige svende" (som altså var piger alle sammen), der skulle prøve at vinde prinsessen :)

Nogle af vores venner var selskrevne til at være lystige svende, fordi de sætninger, vi havde fundet til dem gjorde, at det var nemt at "sørge for", at de ikke kunne klare en prøve. Resten af rollerne trak vi lod om :)

Så blev stykket ellers bare skrevet ganske klassisk. Hvis man gerne vil læse det, kan I sende mig en PB :) Men det er nok sjovest for dem, der kender os og vores venner :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer