JustMeC

Kan det betale sig?

19 posts in this topic

Jeg har siddet og kigget på hhv. købte invitationer og DIY og tænker lidt, om det kan betale sig? En flot købt invitation løber jo hurtigt op i 30-40 kr flere steder, mens andre steder kan gøre dte for 20 kr. Men omvendt kræver DIY-invitationer jo en HEL masse arbejde, og indkøb af perlemorspapir, bånd, mærker, karton mv. løber jo også hurtigt op?

0

Annonce ♥

Det er ikke altid (faktisk sjældent) det kan betale sig at lave DIY.
Men glæden ved selv at gøre det, er for mit vedkommende det halve af det.

Jeg ELSKER at lave DIY, og kunne ikke forestille mig vores bryllup uden.

Er man derimod ikke det mest kreative menneske, er "færdige" invitationer klart the way to go.

2

For os kunne det klart betale sig, i hvert fald designmæssigt!

Vi fik dem PRÆCIS som vi ville have dem ved at lave dem selv, og det havde nok ikke været muligt til den pris vi endte med hvis de skulle købes...

Hvis ikke man skal have noget vildt specielt, så tror jeg stadig det kan betale sig HVIS:

1. man har god tid, så man kan finde materialerne billigt (Panduro Hobby er bare sjældent det billigste sted, men der findes masser af steder på nettet)
  2. man kan lide at lave DIY og er kreativ (hvis ikke man kan lide det - eller man ikke synes, det man selv laver er pænt - så er det en sur og utilfredsstillende tjans og så er det jo lige meget at spare den 10'er (eller hvad beløbet nu end løber op i) pr. invitation)
0

Er man derimod ikke det mest kreative menneske, er "færdige" invitationer klart the way to go.

What she said :wink:

0

Annonce ♥

Præsajs *præcis*

0

Jeg er ikke særlig kreativ og har aldrig lavet noget DIY invitationer før min bryllups invitationer men da jeg så priserne på invitationer på diverse hjemmesider, har jeg hurtigt besluttet mig for at jeg vil gøre det selv! Jeg tror at invitationer har kostet mig 15 kr. pr. stykke, bord hæfte kostet mig 10 kr. pr. stykke og navne kort kostet mig 5 kr. pr stykke og jeg har endda købt det hele i panduro og bog& ide så jeg kunne sagtens har sparet mere hvis jeg købt tinge på nettet eller i andre butikker.

alt i alt Jeg har sparet lidt penge på det men hvis man regner hvor mange timer jeg har siddet og arbejdet på de invitationer så tror jeg ikke at jeg sparet så meget igen...

0

Det er netop finten ved det. Jeg er ret fingernem og perfektionistisk, så jeg VED at de ville blive flotte. Men jeg er også kronisk smertepatient og er derfor i tvivl, om det er så smart at pålægge sig selv at skulle skære, lime, folde, printe, designe osv. 50+ invitationer :blink:

0

Jeg har lavet kun 28 invitationer og jeg var så træt til sidst men mine invitationer var også mega besværlige men hvis du vælge en nem design og du kan få nogen til at hjælpe dig, så vil det nok gå.....Jeg har tvunget min H2B til at hjælpe mig et par gang,....man kan også invitere et par veninde over og få dem til at hjælpe til og på den måde spare man tid og få en god aften ude af det... men hvis jeg skulle lave 50+ invitationer alene, så vil jeg nok bare købe dem klar...

0

Annonce ♥

Jeg tror også vi ender med at købe dem. Min H2B meldte selv ud, at han ikke syntes det var besværet værd (på mine vegne), og han er ikke synderligt begejstret for den slags sysler. :D

0

den er jeg med på :)

0

Jeg er selv i gang med disse overvejelser og synes det er et svært valg. Vores ønsker til designet er megegt enkelt og da vi jeg har rimelig god tid endnu har jeg valgt at lave dem selv og det ser ud som om at jeg prismæssigt kommer til at spare lidt, men ikke noget helt vildt!

0

Det er meget billigere at lave selv... Jeg har nu købt materialer til mine 30 invitationer, inkl to pocketkort i hver, menu hæfter 50 stk, og 50 favourbokse... Der er købt stempler og skæreunderlag, hobbykniv og blonder og satinbånd til 1200 kr. Skulle jeg lave invitationer på nettet (jeg kiggede kun på calligraphen), skulle jeg næsten give 2500 kr for en meget simpel invitation, og nogle bordkort.... Selvf tager det meget lang tid, men jeg synes også det er hyggeligt, og er stolt over at kunne sige at jeg selv har lavet det...

Grafical er der hvor jeg har købt mit karton, det er det billigste jeg fandt...

0

Annonce ♥

Det er meget billigere at lave selv... Jeg har nu købt materialer til mine 30 invitationer, inkl to pocketkort i hver, menu hæfter 50 stk, og 50 favourbokse... Der er købt stempler og skæreunderlag, hobbykniv og blonder og satinbånd til 1200 kr. Skulle jeg lave invitationer på nettet (jeg kiggede kun på calligraphen), skulle jeg næsten give 2500 kr for en meget simpel invitation, og nogle bordkort.... Selvf tager det meget lang tid, men jeg synes også det er hyggeligt, og er stolt over at kunne sige at jeg selv har lavet det...

Grafical er der hvor jeg har købt mit karton, det er det billigste jeg fandt...

Det er så også en meget dyr løsning du har set på, det kunne have været lavet for 1000-1500 kr proff. bare lige til info :) jeg laver det også selv, men det er fordi jeg kan lide det :)

0

Den er kun blevet dyr fordi jeg skulle bruge så meget værktøj, og fordi jeg har valgt. Blonder og satinbånd til både bordkort, menuhæfter og invitationer. Kartonet i sig selv har jeg givet 450 kr for ca. Resten er tilbehør og værktøj...

0

Den er kun blevet dyr fordi jeg skulle bruge så meget værktøj, og fordi jeg har valgt. Blonder og satinbånd til både bordkort, menuhæfter og invitationer. Kartonet i sig selv har jeg givet 450 kr for ca. Resten er tilbehør og værktøj...

Det var ikke det jeg mente - det var de 2500 :)

0

Jeg synes det er mere hyggeligt at sidde og pusle med de forskellige DIY ting, bordkort, invitationer mv.

Og synes det er mere personligt også. Jeg er af den type jeg ikke vil have noget alle andre har, fx. de færdig købte, men sådan er jeg af natur :wink:

Så jeg er sikker på vi har lagt flere penge ud i vores DIY projekter end hvis vi ville have købt det hele færdigt :) ...

0

Annonce ♥

Vi har besluttet at lave det DIY alligevel; fordi vi ikke kunne finde noget vi kan lide, som ikke koster en bondegård. Heldigvis har vi god tid, så vi må tage det lidt ad gangen :)

0

Kort og enkelt - nej det kan slet ikke betale sig.

Det kommer jo nok an på, hvad man har tænkt sig og hvilke materialer man bruger, men uden tvivl har det kostet mig en bondegård at lave selv. Det er nok også fordi, at så tager den ene ting lige den anden og fører videre og pludselig har du mange flere ting end du regnede med og det koster jo bare.

Jeg ville "bare" have lavet invitationer - det er endt ud i invitationer, favourposer, bordkort, bordhæfter / menukort, kirkehæfter osv.

Havde jeg nu skulle have det hele lavet ude, så kunne det nok betale sig at lave det selv - men hvis alternativet kun var at få lavet invitationer, bordkort og den slags ude - så var det uden tvivl billigere at gøre ude.

Så det er nok bare fordi jeg lod mig rive med. Plus at jeg skulle have alle værktøjerne til det, da jeg intet havde i forvejen :o)

0

For os kan det bestemt betale sig at lave det selv.. vi laver invitationer, menúhæfter og silkepapirs pom-pom lige pt.. Der bliver ingen favour bokse, det er bare ikke mig :) men vi har fået det som vi vil, i de rigtige farver, med den rigtige skrift.. Men det bliver bestemt billigere..

Derudover er der noget særligt over at kunne sige, det har jeg lavet, det er så meget mere personligt :loveshower:

0