Victoria.11

For os der bare lige vil tabe 5 kg :-)

102 posts in this topic

Ja som overskriften lyder på. Er der andre end mig som kun lige vil tabe sig de der 5 kg, som kunne tænke sig at være med i denne tråd.

EDIT: har slettet oversigten her, da jeg desværre ikke får den opdateret for jer alle, men ALLE er velkommen til at byde ind i tråden med deres resultater, opmuntring m.m. Tænker at hvis man har lyst kan man evt. Skrive i sin egen profil signatur eller lave et opslag herinde, man selv opdaterer med vægt osv :-) Jeg vil tage friheden og bruge det første indlæg her, til mine

Alder: 30 år.
Startvægt d.1/11-13 = 69 kg.
Mål: 64 kg.

Metode: Spiser alm. morgenmad + aftensmad. I løbet af dagen spiser jeg Nupo + frugt og grønt. Derudover masser af motion.

Vægttab: D.6/12-13 = 65 kg. Vægttab 4 kg. :cheerleader3:

Nyt mål = 3 kg / 62 kg.

Startvægt d. 9/12-13.

Edited by Victoria.11
0

Annonce ♥

Super ide :-)

Alder 30 år

Vægt 57,3

Drømme vægt 55,5

Metode løb

Vægt tab 0

Fantastisk...så er jeg i det mindste ikke alene herinde, hehe :thumbsupsmileyanim:

Jeg vil da starte ud med at fortælle at jeg har startet dagen i dag, ud med 1½ times cardio (1 time crosstrainer + ½ time cykle)....så er der lidt luft i madbudgettet til lidt hygge i aften (hvilke er min største last :unsure: ) :lol:

Tror i øvrigt at min vejedag skal være fredag...jeg vejede mig i morges, og på trods af at jeg spiste en is 2(!!) gange i går (havde også motioneret over 1 time)...og faktisk også mandag og tirsdag aften (æjj den sliklyst :sm:) , så har jeg alligevel tabt mig i denne uge. -600g. siden mandag...er MEGET tilfreds :cheerleader3: Det er også kun fordi jeg motionerer så meget som jeg gør, tror jeg, at jeg stadig kan præsterer at tabe mig, selvom jeg snolder lidt. Mit normale daglige kcal budget ligger på 1400kcal. Derudover motions kcal som jeg KAN vælge at spise for, hvis jeg har lyst :rolleyes:

0

Annonce ♥

Jeg er startet ferie i dag, så målet for august er ikke at tage på (at tabe mig er urealistisk når der er mange hygge middage i kalenderen). Men havde den fedeste oplevelse i torsdags hvor jeg for første gang i mit liv løb 5 km! Jubiiii! Så nu skal det bare holdes ved lige med 4 ture om ugen.

0

Jeg er startet ferie i dag, så målet for august er ikke at tage på (at tabe mig er urealistisk når der er mange hygge middage i kalenderen). Men havde den fedeste oplevelse i torsdags hvor jeg for første gang i mit liv løb 5 km! Jubiiii! Så nu skal det bare holdes ved lige med 4 ture om ugen.

Ej hvor sejt!! Det er altid så fedt, når man når sådan et mål...man bliver helt høj af det og får bare endnu mere motivation til at fortsætte :cheerleader3:

Jeg har startet dagen med 1 times crosstrainer + ½ time cykling. Er bestemt nødvendigt i dag, da vi både skal til fødselsdag samt ud og spise hos svigerforældrene :metteholm: :smiley-eatdrink026:

0

Jeg tror egentlig jeg hopper med her, har været i gang i lang tid, men det er først nu, der begynder at ske noget. Jeg vil så gerne tabe 6 kg :)

Alder: 25

Start vægt: 71 kg (69,7)

Ønsket vægt: 65 kg

Metode: Begrænsede portioner, intet slik, ingen sodavand, masser af motion

Vægttab: 1,3 kg

0

Jeg har været i gang med kost og motion siden februar, men har kun præsteret at tabe 1 kg (fra 72 -> 71). I løbet af de sidste 2 uger har jeg så tabt 1,3 kg ved at erstatte min sødetablet i kaffen med en tsk sukker :blink: Og i fredags begyndt at sjippe. 500 gange om dagen eller 15 min, alt efter hvad jeg kan holde til.

0

Annonce ♥

Jeg har været i gang med kost og motion siden februar, men har kun præsteret at tabe 1 kg (fra 72 -> 71). I løbet af de sidste 2 uger har jeg så tabt 1,3 kg ved at erstatte min sødetablet i kaffen med en tsk sukker :blink: Og i fredags begyndt at sjippe. 500 gange om dagen eller 15 min, alt efter hvad jeg kan holde til.

Dejligt med flere der vil være med :-)

Spørgsmål: erstatte sødetablet med sukker.....mener du ikke omvendt eller? Ellers er der da vist noget jeg skal kigge på, hvis sødetabletterne kan bremse vægttab....jeg drikker nemlig også min kaffe med sødetablet for at spare på kalorierne.

0

En del undersøgelser har vist at man bliver mere sulten ved at spise sødemiddel, så jeg tager hellere lidt sukker

Okay på den måde....så det er ikke fordi at det binder et eller andet i kroppen eller noget? Jeg tæller kalorier nemlig, så har helt styr på hvor meget der ryger indenbords nemlig :smiley-eatdrink026::smiley-eatdrink026:

0

Så er 3 ugers ferie slut, H2B + datter er igen startet arbejde og dagpleje. Jeg starter først skole til sep. så jeg har lidt ferie endnu. Mine dage starter så med at jeg kører dem afsted, og så smutter jeg selv afsted til træning, for at komme igang med dagen :thumbsupsmileyanim:

Så dagen i dag er startet med 40 min på crosstrainer. Om lidt skal jeg afsted og hente H2B og så tager vi sammen hen og træner inden vi skal hente vores datter hos min søster, som har hentet hende fra dagplejen. Jeg har spinningtime kl. 17, så regner med at jeg kan nå en smule styrke inden :thumbsupsmileyanim:

Edited by Victoria.11
0

Annonce ♥

Jeg mener seriøst at jeg har erstattet min sødetablet med sukker. Det er ikke fordi jeg spiser mere eller mindre, jeg har ret streng kontrol med min mad. På madsiden er det det eneste jeg har ændret indenfor den sidste måned. Og sukker er jo mere naturligt end sødemiddel, så det er ikke en erstatning jeg er ked af.

0

Jeg mener seriøst at jeg har erstattet min sødetablet med sukker. Det er ikke fordi jeg spiser mere eller mindre, jeg har ret streng kontrol med min mad. På madsiden er det det eneste jeg har ændret indenfor den sidste måned. Og sukker er jo mere naturligt end sødemiddel, så det er ikke en erstatning jeg er ked af.

Jeg skal desværre bare have ret meget sukker i min kaffe før det er nok for mig :blush: Folk plejer at spørge om jeg skal have noget kaffe til den sukker :lol: Så det er derfor jeg har skiftet ud til sødetabletterne, for at spare de kalorier...også fordi jeg faktisk er begyndt at drikke en del kaffe, i forhold til hvad jeg plejer. Jeg er desværre ret tilhænger af alle de der light produkter, under mit vægttab, da de sparer mig for kalorierne, hehe :floejt::biggrin:

0

Puha det er 'den tid på måneden' lige nu, og kan virkelig mærke trætheden og småsnack hungren komme over mig....træls det skal være sådan, måned efter måned :td: Så det er denne uge, jeg skal passe ekstra meget på....min vægt plejer også at gå amok når det er denne tid. Men vejer mig fredag uanset hvad, der er perioden også ved at være slut forhåbentlig.

Anyway...jeg overholder stadig mine kalorier hver dag..i går aftes var der endda plads til en aften is sammen med H2B :biggrin::biggrin:

I aften står den på endnu en omgang spinning....og måske lidt andet cardio...det ser jeg lige på.

Hvordan går det med jer andre?

0

Et råd til sukkertrangen, der også kan få dig ud af light-helvedet. Tag ca. et halvt glas æblejuice og bland med ca. et halvt glas danskvand evt med citrussmag :) Det tager den søde trang, slukker tørsten og indeholder ca. 50 kalorier pr glas, alt efter hvor meget juice der puttes i :)

For at skrue ned på sukkeret i kaffen, så start med en halv tsk mindre eller bare end kvart og sæt det lidt ned hver måned indtil du når et punkt hvor du siger at det er fint nok fx. 1 tsk. Eller du kan tage 1 tsk sukker og 1 sødetablet (eller svarende til den mængde du bruger) og så skære lidt ned?

Jeg har veje-dag onsdag, men tror det er gået rigtig godt i den sidste uges tid :)

0

Annonce ♥

Et råd til sukkertrangen, der også kan få dig ud af light-helvedet. Tag ca. et halvt glas æblejuice og bland med ca. et halvt glas danskvand evt med citrussmag :) Det tager den søde trang, slukker tørsten og indeholder ca. 50 kalorier pr glas, alt efter hvor meget juice der puttes i :)

For at skrue ned på sukkeret i kaffen, så start med en halv tsk mindre eller bare end kvart og sæt det lidt ned hver måned indtil du når et punkt hvor du siger at det er fint nok fx. 1 tsk. Eller du kan tage 1 tsk sukker og 1 sødetablet (eller svarende til den mængde du bruger) og så skære lidt ned?

Jeg har veje-dag onsdag, men tror det er gået rigtig godt i den sidste uges tid :)

Tak for råddet....det må jeg lige overveje om jeg skulle begynde på :happy:

Jeg er også meget spændt på min vejedag fredag...håber der er sket noget trods 'det månedlige' :happy::happy:

0

Det er et rigtig godt spørgsmål og vildt irriterende, i det sidste halve år er det det eneste tidspunkt jeg har kunnet tabe mig på, at det så er kommet på igen bagefter er noget andet. Først til marts blev et kilo væk og først for to uger siden begyndte jeg at tabe mig uden for min periode.

Tænker at det kan have noget med at gøre at jeg bliver vildt lækkersulten men er forberedt på at jeg bliver det = jeg garderer mig på forskellige måder, sådan at jeg kan nægte mig selv usunde ting. Et af mine trick er, at jeg på det tidspunkt skal spørge min kæreste om lov, hvis jeg vil have noget usundt, så siger han nej og det virker bare. Jeg er åbenbart voldsomt autoritetstro :lol:

0

Annonce ♥

Hej

Jamen jeg er stadig game... vægt i fredags sagde 67,1, så det er virkelig dejligt :cheerleader3: Var til fest i lørdags, og selvom jeg havde bestemt mig for, at jeg IKKE ville veje mig om mandagen....gæt så hvem der overfaldt mig ...jep...vægten :pokey: Så der kunne jeg konstaterer at byturen havde kostet mig 1,6 kg...meeennn snydevejede mig så igen i dag hvor vægten sagde 67,6 kg, så ikke helt så galt alligevel. Nu går der også længe før jeg skal i byen og drikke igen, så håber jeg kan gøre en stor indsats mod kg'erne indtil da :cheerleader3::cheerleader3:

0

Jeg kan ikke helt være med i jeres tråd, da jeg ønsker at tabe noget mere end 5 kg :P Men jeg blev bare lige nødt til at blande mig. For det første sejt kæmpet. Hepper på jer :)

Det der med at man taber sig under det månedlige og tager det på bagefter er der altså en vældig god fysiologisk grund bag. Du taber en masse væske/blod (i form af det slimhindelag der er opbygget i livmoderen), hvilket så langsomt bliver genopbygget efter endt menstraution. Derfor kan vægten sagtens svinge med ca. 1,5 kg før/efter.

Mht. sødemidler vil jeg bare sige som jeg siger til min mor jævnligt. Aspartam er ikke godt for nogle. Lad det være. Hellere lidt sukker end det skidt.

Grunden til at du oplevede at tabe dig efter du udskiftede sødemidlerne kan faktisk godt være hvis du har spist for lidt eller måske bare har fået for få kulhydrater fordi så reagerer kroppen som om den bliver sultet og holder krampagtigt fast i de energireserver den har. Det betyder, at dit hvilestofskifte sættes ned og du generelt forbrænder mindre. Det er ikke sikkert, at det er det der er forklaringen, men det kunne jo være.

Men nu skal jeg nok blande mig udenom. Vil bare sige kom så piger :cheerleader3::cheerleader3: er sikker på I nok skal nå jeres mål.

0