Marianne Skibby Rasmussen

M & T - 21.09.2013 - Polterabend nu med billeder

38 indlæg i dette emne

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at lave en planlægningstråd - men lige pludselig her 5 uger før den store dag, fik jeg pludselig lyst. :wink:

Lidt om os - vi har været kærester længe - rigtig længe faktisk. Snart 14 år - vi bliver gift to dage før vores 14-årsdag. Så vi har allerede fejret kobberbryllup. :lol: Jeg kan ikke rigtig sige, hvorfor der er gået så længe, men endelig er det vores tur - og vi glæææææder os helt vildt.

Vi er hhv. 35 og 36 år, jeg er økonomiassistent og H2B er selvstændig programmør, og vi bor i Odense. Og selv om vi har kendt hinanden længe, så er jeg stadig helt pjattet med ham. :a1221:

Jeg har i mange år selvfølgelig prikket lidt til ham, for ja - jeg ville gerne giftes. Hver gang vi de seneste på år har været på ferie og lignende, har jeg da i mit stille sind tænkt - nu må der da snart ske noget. Og så lige pludselig - en forårsdag i 2012, søndag den 25. marts lige midt i rengøringen, så stiller han det store spørgsmål. Det blev indskudt lige pludselig i den samtale vi havde - som jeg ikke engang kan huske hvad var om. Mit første svar var derfor også et stort: "Hva'? Hvad sagde du?" Troede ikke jeg havde hørt rigtigt. Men så gik han på knæ, og spurgte igen. Og så kunne jeg svare: "JA" Ihh det var så stort, og jeg var slet ikke forberedt. Hen i vinreolen og få fat i den rosé champagne, som vi havde købt på vores allerførste ferie sammen, som gik til champagnebyen Reims og derefter Paris. Den flaske var gemt til en særlig lejlighed.

Pludselig siger H2B - "jeg har jo ikke fået spurgt din far". Nå det måtte han jo få styr på, så champagnen i en balje med is og så ud i bilen og afsted. Mine forældre bor kun 5 km fra os, og vi havde allerede været derude tidligere på dagen for at hente noget. Jeg måtte pænt vente i bilen, men H2B gik ind og fik styr på det formelle. Fik bagefter at vide, at mine forældre havde set noget mærkelige ud i ansigterne, de troede først der var noget galt. Men de livede jo gevaldigt op, da de hørte hans ærinde. Jeg blev hentet ude i bilen, og iiiiih altså min mor og jeg stod med tårer i øjnene. Vejret var skønt, og vil delte den utrolig lækre halvsøde champagne på terrassen. Sulten meldte sig, og vi hentede et burgere i den lokale grillbar. :lol:

Bagefter gik turen til H2B's forældre, som bor en halv times kørsel fra os. De blev også rigtig glade.

Vi satte ikke en dato lige med det samme - vi ville spare lidt op først. I februar i år, besluttede vi os for datoen - 21. september 2013, og så gik planlægningen i gang. :cheerleader3:

Kirken

Feststed

Indbydelser

Farvetema

Brudekjoleprøvning

Brudekjole - det endelige valg

Polterabend

Redigeret af Marianne Skibby Rasmussen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken

Vi skal vies i Højby Kirke, hvor jeg er døbt. Det er en rigtig fin traditionel landsbykirke. Vielsen bliver kl. 14.00

2d86efccb6.jpg
Redigeret af Marianne Skibby Rasmussen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Feststed

Vi var fra starten ret forelskede i Skovkanten i Odense. Vi var der til min fars 60 års fødselsdag i februar 12. Men vi synes vi burde have noget at sammenligne med, så vi var et par andre steder også. Men vi endte selvfølgelig med at vælge Skovkanten, hvor vi holder både reception og fest. Vi har valgt en færdig pakkeløsning, så vi skal stå for så lidt som muligt selv.

4.jpg

3.jpg

Redigeret af Marianne Skibby Rasmussen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Indbydelser

Vi havde ikke de store problemer med gæstelisten. Vi var ret enige om, hvem vi ville invitere. Vi har inviteret 52, tre har meldt afbud, og vi mangler på nuværende tidspunkt kun at høre fra to par. SU er den 21. august 13, så der er lige et par dage endnu. :wink:

Jeg vidste at jeg gerne selv ville lave indbydelserne, og efter en masse timer på Google, fandt jeg ud af, at det skulle være en pocket invitation.

Her er resultatet, som vi er ganske tilfredse med.

post-65065-0-12540700-1376823284_thumb.j

post-65065-0-86871600-1376823417_thumb.j

Redigeret af Marianne Skibby Rasmussen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Farvetema

Stod det til mig, blev det creme, støvet grøn og sart rosa. Men jeg fik strenge ordrer på "ingen tøsefarver og krummelurer" Hmm. Derfor endte vores indbydelser med at være meget enkle i creme og støvet grøn. Men det var faktisk rart at H2B endelig havde en mening om noget, og vi er begge meget tilfredse med vores indbydelser, som vi også kun har fået ros for. :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med din egen tråd :-) Sikke et skøn sted festen skal stå :-)

Tak - jeg kunne bare mærke jeg havde brug for at få skrevet noget ned, så man også kan huske det til efter brylluppet. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Brudekjoleprøvning

Jeg begyndte at kigge på kjole inden datoen var sat. :floejt: Blev enig med min veninde om, at jeg jo lige så godt kunne komme i gang. Så da jeg bookede en aftale hos Lilly, var det slet ikke med henblik på at gå derfra med en kjole.

Mine tanker om kjolen:

Den skulle have stropper af en art - ikke corsage. Og den skulle være helt enkel... og jeg kan jo læse, at jeg ikke er den eneste der kommer hjem med en kjole, som er det totalt modsatte af hvad man havde forestillet sig. :wink:

Jeg prøvede en 10-11 kjoler, og jeg havde bare ikke den der waaauw følelse. Der var flere kjoler jeg sagtens kunne se mig selv blive gift i, men de der sommerfugle i maven var der ikke...

Ekspedienten hos Lilly var super sød og hjælpsom, jeg havde min mor og min veninde med. Vi var der i tre timer og tog en masse billeder.

Her er lidt forskellige kjoler:

Den første var jeg helt vild med på Lillys hjemmeside, og jeg var sikker på det skulle være den - indtil jeg fik den på. Det var slet ikke mig.

Nr. 2 syntes jeg bedre om... men der var stadig tvivl.

Nr.3 - en kjole jeg aldrig selv ville have valgt - ekspedienten synes jeg lige skulle prøve den som den sidste. Bare lige for at udelukke den. Og ja - så var der tårer hele rækken rundt. Der var ikke noget at gøre, den kjole skulle være min. Den er 2 numre for stor på billedet, så den er bare sat sammen med nåle på ryggen. Desuden var den på tilbud, så jeg slog til. :loveshower:

post-65065-0-62661100-1376828859_thumb.j

post-65065-0-49572600-1376829228_thumb.j

post-65065-0-02502500-1376829952_thumb.j

Redigeret af Marianne Skibby Rasmussen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brudekjole - det endelige valg

Lige et par billeder mere af min kjole. Den er som sagt to numre for stor - af en eller anden årsag, har jeg desværre ikke et billede af den rigtige. Den rigtige skal ikke rettes til overhovedet, den har snøre i ryggen, og længden passer.

Jeg er ikke så god til bare arme, så jeg har købt en bolero - det kan jo også risikere at være køligt på dagen.

post-65065-0-90003100-1376830933_thumb.j

post-65065-0-82624500-1376830946_thumb.j

Redigeret af Marianne Skibby Rasmussen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih, - tillykke med brylluppet - hvor er det sødt frieri midt i rengøringen (det kalder jeg en overspringshandling :tunge: )

Jeg bliver så glad når jeg ser en fynbo-brud :rolleyes:

Jeres indbydelser er rigtig lækre - enkle og lækre.

Det der skovkanten... er det i nærheden af højby? Har aldrig hørt om det. Må vist lige google det :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha - ja der blev ikke gjort mere rent den dag :-)

Skovkanten ligger vel 5 km fra Højby - altså ind mod byen. Sådan lidt - meget faktisk - skråt over for Landbrugsskolen/Cold College.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiih tak altså :-)

Ja jeg tror også det kom noget bag på ham selv. Det var overhovedet ikke et planlagt frieri. Det røg bare ud af munden på ham... Han ville gerne have haft købt en ring først, men det nåede han så ikke :-D

Den er så kommet efterfølgende, og den er bare så fiiiin. Hvidgul med en brillant.

post-65065-0-41746900-1376938018_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Heh, det var da også på tide med en planlægningstråd :wink:

Det er da en virkelig smuk kjole du har valgt :) Den sidder bare rigtig godt på dig - også selvom den er for stor, man kan sagtens se at den er lavet til dig :)

Det var da heldigt for jer, at vi ikke valgte at booke Skovkanten, den var indenom vores planer i lang tid. Kan faktisk ikke huske hvorfor vi valgte den fra... :) Men det var da i hvert fald heldigt for jer, så I kunne få den :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en dato søster @Pernille pjuske... åh jeg synes det er liiige om lidt. Tiden går lidt for stærk i øjeblikket. :wink: Vi takker for at I valgte Skovkanten fra - hvor skal I holde festen? :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er endt med et forsamlingshus i Bovense ved Nyborg :)

Ja, tiden går stærkt - skal starte i skole i næste uge, så det er lige med at få ordnet så meget som muligt på denne side af weekenden. Der er jo kun en måned tilbage i morgen! :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1 måned tilbage - det er slet ikke til at forstå! Synes slet ikke jeg har styr på noget...

Dagen er blevet fejret med et kursus i international moms - så bliver det ikke mere spændende. Nu kalder sofaen en times tid med EM i dressur i TV. Senere skal jeg til træning - hvis sofaen ikke holder mig nede. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer