Marianne Skibby Rasmussen

M & T - 21.09.2013 - Polterabend nu med billeder

38 indlæg i dette emne

Jeg gav gerne et referat.... men jeg faldt desværre ret hurtigt i søvn på sofaen... :oops:

Men ja som gammel rytter er det fedt, at der endelig er noget hestesport i dansk TV. Man burde jo tage til Herning og se det "live" - men tiden er ikke rigtig til det i øjeblikket... :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så også spring den anden dag - ja der er lidt mere action.

Hvad mangler vi...

Sådan af de store ting

- Menu - vi skal ud til Skovkanten i dag

- Tøj til H2B

Og så aaaalt det andet som bordplan, bordkort/menukort, gæstebog, samtale med præst og fotograf - alle de der småting, som hurtigt tager tid.

Hvad med jer Pernille Pjuske?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har faktisk ikke fået bestilt mad endnu :blink: Vi bliver ved med at glemme det :shooter:

Bordkort

Gæstebog (under udarbejdelse)

Samtaler...

Brudevals - jeg kan simpelthen ikke få min kæreste til at sætte sig ned og finde en han kan lide, for han er ikke meget for dem jeg har fundet.

Gaver til hjælpere

Rødvin - vi ved stadig ikke om den kan skaffes.

Og helt sikkert flere ting, men der er bare noget, der først kan ordnes i de sidste 2 uger op til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Polterabend

Så skete det i lørdags!!! Og sikke en dejlig dag. :loveshower:

For en måneds tid siden, spurgte et sæt af vores venner (K og L), om vi vil med på Åfarten (sejltur på Odense Å) og derefter spise æggekage på Carlslund. De ville tage deres to unger med, og efter æggekage og retur med Åfarten, ville de køre deres unger over til bedsteforældrene og bagefter kunne vi fire så lave "voksenhygge". Der var ingen ting underligt i det, da vi netop havde talt om sådan en dag, sidst vi havde set hinanden.

Herhjemme snakkede vi dog om, at det kunne da egentlig være, at det blev til en polterabend. :tunge:

Jeg prøvede at ligge lidt fælder ud, og spørge om jeg skulle købe biografbilletter til om aftenen. Det måtte jeg gerne, men da de havde et gavekort, så måtte jeg gerne nøjes med bare at bestille billetterne. Min veninde og kollega (som på et tidspunkt havde spurgt lidt ind til evt. polterabend) havde også fortalt mig, at hun skulle noget andet den dag... så med det ene og det andet - jeg troede ikke, at det var polterabend. Det var H2B dog overbevist om det var, og vi talte om det, lige inden vi kørte hjemmefra. Jeg havde det sådan, at de nok ville snuppe os hjemme, så de var sikre på vi havde det rigtige tøj på til dagen. Så da satte os op på vores cykler, var jeg 99,9% sikker på det ikke var polterabend.

Vi ankommer til Åfarten og kan se at K står der alene, og hun siger at L er lige på toilet med ungerne inden afgang. Jeps jeps. Men så sprang 17 mennesker pludselig frem og råbte "SURPRISE!!!!" Ih jeg blev altså lidt overrasket. :wink:

Kl. var 9.45 og der bliver åbnet en flaske Verdi.. godt jeg lige nåede at kyle en portion havregryn ned - H2B havde ikke fået morgenmad. Vi sagde farvel til hinanden og pigerne og drengene gik hver sin vej.

Jeg var jo temmelig spændt på hvad der skulle ske. Vi var 9 piger inkl. mig. Nå første stop var foran en kirke. Og så måtte jeg godt smide blusen!!! Hmm... nå men så blev jeg simpelthen klædt ud som engel med vinger og det hele, og der blev taget billeder.

Derefter blev jeg rytter, og skulle bestige en kompan-hest... som jo selvfølgelig krængede bagover pga min vægt. :blush:

Jeg kom også i solhat og store solbriller.

Vejret var jo heldigvis fantastisk. Vi sad nede ved åen og spiste lækre hjemmesmurte sandwichs og fik mere at drikke. Det var virkelig skønt.

Nå tilbage til arbejdet. Jeg blev klædt ud som , badenymfe med dykkerbriller, strandgæst med stort badehåndklæde og ikke mindst nissepige med sæk og det hele. Her fik jeg så at vide, at jeg skulle på en lille skattejagt. Jeg skulle lede efter noget der var rødt, sødt og sprødt. Afsted med mig. De fortalte mig, når jeg gik i den rigtig retning. Her overvejede jeg at stikke af. :wink: Ej spøg til side, men de skulle jo heller ikke have det for let. Jeg fandt skatten - en Kitkat. Namnam.

Herefter gik vi stille og roligt i gennem gågaden - jeg havde igen mit almindelige tøj på. Vi mødte en anden mandlig polterabend, og han var klædt i kort og nedringet kjole og stor paryk. Han skulle stå at synge på gågaden, så var jeg alligevel heldig. :tunge:

Vi kom til en bar, hvor jeg fik udleveret en lang sort stropbluse og en lyserød hat med fjer. Hatten af for alt det de slæbte på. Vi blev vist ned i kælderen, hvor der var et studie. Vi skulle indspille en CD. Yes - jeg eeelsker SingStar. Men hold nu k.. hvor lød jeg ringe!!! Men det var hammersjovt. Vi sang 8 sange - bl.a. Hallo Hallo og Danse i Måneskin. Det var dog knap så sjovt sidst på aftenen, da CD'en blev sat på... åååååh det var tå krummende.

Herefter sad vi en halv times tid og fik lidt at drikke, én var gået i forvejen. Da vi gik videre, begynde de andre at forberede mig på, at nu var det tid til lidt pikante billeder - de skulle dog lige i Føtex og købe netstrømpebukser... og det gjorde de. Så jeg var faktisk overbevist om at de jo nok havde ret. Jeg gik lidt og "surmulede" da jeg en gang havde nævnt, at det ville jeg bare ikke... nå jeg havde heldigvis fået lidt at drikke, så man måtte jo bare springe ud i det.

Da jeg så kom ind i lokalet, stod min tidligere fitnessinstruktør i rummet... jeg blev helt forvirret. Hun er desværre flyttet til København for at tage en danseuddannelse, og jeg har åbenbart snakket meget om hende, for hende havde de fundet frem. Ihhh jeg blev så glad, for hun er også makeup artist og jeg kunne se der stod make up fremme. Aaah jeg blev sat ned, og hun gik i gang. Hun fortalte de andre hvad hun gjorde og jeg tænkte "Yes - endelig lidt forkælelse" Men jeg blev klogere. Til sidst siger hun "don't do this at home" og smiler. Så har jeg bare fået den vildeste 80'er makeup med lyseblå øjenskygge og lyserød læbestift!! WTF tænker jeg bare... Men der var en mening med det. Jeg skulle nu trække i lilla strømpebukser, benvarmere og sort top. Jane Fonda go home. Og så blev vi ellers tæsket i gennem med dans i næsten halvanden time... Og vi gav den bare gas. Det var vildt sjovt.

Herefter skulle jeg igen skifte tøj. Tænkte "stopper det her aldrig?" Men havde efterhånden tanken, at det jo nok skulle blive til en kalender. Jeg fik en rigtig fin pin-up kjole på med strutskørt og megahøje stilletter. Og så måtte jeg ellers igen posere for fotografen. :wink:

Så fik jeg lov til at tage mine egne sandaler på, og så smuttede alle pigerne. Jeg sad og nød stilheden lidt og var spændt på hvad der så skulle ske.... så kommer H2B ind af døren og ser helt forvirret ud, da han ser mig i den mundering...

Vi skal lære brudevals. Juhuuu - så kan vi strege det på to do listen. Vi kunne i forvejen danse en lille smule engelsk vals, så det gik faktisk godt. Nu skal vi bare lige holde det ved lige de næste 4 uger.

Puha jeg var ved at være godt brugt. Fik lige en Kitkat og en banan. Og lidt mere at drikke. :lol: Alle mand (og kvinder) var nu samlet og vi stod og snakkede lidt.

Jeg fik lov til at vælge om jeg ville beholde kjolen på, eller have mit alm. tøj på igen. Jeg beholdt kjolen på, for den var faktisk ret fin.

Vi blev læsset ind i et par biler og blev kørt hjem til min veninde, hvor vi alle skulle spise og hygge os resten af aftenen. K og L er begge fantastiske kokke, så de havde lavet men masse lækker mad klar. Grillen blev tændt og vi hyggede os i gårdhaven med snacks og drinks.

Maden var simpelthen så lækker. To slags grillet kød, små kartofler fra ovnen, bradepandebrød, en salat, en sauce og dressing. Virkelig simpelt og velsmagende.

Så kom der slik og kaffe og Bailey på bordet. Vi sad ude til kl. 22. Der var et par stykker der smuttede hjem og vi flyttede inden for, hvor vi sang SingStar. Vi hyggede os, men man kunne godt fornemme at folk var trætte - os selv inklusiv.

Vi blev kørt hjem kl. 1.

Drengene havde været ude at rapelle ned af en 42 meter høj bygning og bagefter sejlet i kajak. Og derefter selvfølgelig drukket en masse bajere. :wink: H2B havde dog hold fast med den forkerte hånd under rapelling, så han har nu 4 store brandvabler inde i venstre hånd. :o Den stakkel. :kiss:

Det var bare en skøn og sjov dag. Jeg sætter virkelig pris på alt det de har gjort for os og planlagt. Skønne mennesker. :thanks:

I går formiddags var vi ude hos min veninde igen til morgenmad. 3 personer havde overnattet, så vi hyggede os i formiddagssolen.... Resten af dagen ren afslapning.

Må indrømme at jeg også er lidt brugt i dag. Det er ikke så tit at jeg er i byen og drikke længere... :happy:

Lidt billeder fra dagen...

post-65065-0-36589000-1377603623_thumb.j

post-65065-0-77731600-1377603631_thumb.j

post-65065-0-90053600-1377603640_thumb.j

Redigeret af Marianne Skibby Rasmussen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes stadig jeg er lidt træt... men jeg blev også tæsket godt i gennem i lørdags :wink:

I aften skal vi til Horsens og se Jonatan Spangs stand up show "Bryllup" - meget passende titel

Glæder mig :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer