data87

Vores august drømmebryllup 10.08.13

138 posts in this topic

Annonce ♥

Så er vi kommet hjem fra vores bryllupsrejse i mine svigerforældres sommerhus.. Der er pakket ud og den lille sover eftermiddagslur, så jeg vil udnytte tiden og komme videre med min beretning :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Indgang

Jeg fik min smukke buket i hånden, min far fik sin brystbuket på mens min søster rettede min kjole til. Jeg følte mig helt rundtosset pga. nerverne, kunne slet ikke forstå at det virkelig var nu, at vores venner og familie sad på den anden side af den store grønne dør og ventede på mig, og ikke mindst min H2B :heart: Jeg havde troet at jeg ville have tid til at tænke meget mere over tingene, men jeg kørte nærmest på autopilot og følte jeg så alt i slowmotion.

Kirketjeneren gav tegn til organisten som startede med Pachelbels Canon i D, han åbnede dørene og min søster, niece og nevø gik ind, mens min far og jeg stod gemt væk, så ingen så mig endnu.

post-62821-0-45308900-1376836698_thumb.j

post-62821-0-83200400-1376836727_thumb.j

Min nevø og niece satte sig på første række, og min søster stilte sig op til min H2B, hans forlover og far og ventede.

post-62821-0-89158000-1376836852_thumb.j

Tilbage i våbenhuset stod min far og jeg. Kirketjeneren spurgte om vi var klar, vi kiggede på hinanden, og det var så svært at holde tårene tilbage, så enormt intenst. Kirketjeneren gav igen tegn til organisten, som slog over i bryllpsmarchen og så åbnede han dørene igen.

post-62821-0-35150300-1376836969_thumb.j

post-62821-0-67405100-1376837267_thumb.j

Utrolig nok blev jeg pludselig helt fattet. Jeg nød det bare, fik smilt og kigget på de mange gæster. Min far kæmpede lidt mere. Jeg huskede at holde min buket nede, men vi gik godt nok noget stærkt. Der gik faktisk noget tid før jeg rigtig fik set op på min H2B, tror ikke helt jeg turde. Og det gav også det vildeste sug i maven, fik lyst til at løbe op til ham. Min far spurgte på halvvejen, om vi gik for hurtigt, ”ja” sagde jeg ”men det er lige meget” og vi grinte til hinanden.

post-62821-0-80221500-1376837325_thumb.j

post-62821-0-89463700-1376837350_thumb.j

Det var så stort at komme op til min H2B, han var så rørt, og det gjorde mig bare så glad. Jeg havde ikke regnet med at det betød så meget for ham. Troede mest han glædede sig til en kæmpe fest, var lidt nervøs for, at det med selve vielsen ikke betød så meget. Men jeg kunne se ham kæmpe mod tårerne, stoltheden og kærligheden i hans øjne :heart:. Havde lyst til at holde fast i ham, men vi måtte jo ned og sidde :lol:.

post-62821-0-10117100-1376837458_thumb.j

0

Vielsen

Vi startede med at synge ”op al den ting som Gud har gjort”, jeg turde næsten ikke kigge på H2B for jeg var bange for at bryde helt ud i gråd, men listede mig til et kig, og fandt ud af at det bare gjorde mig helt rolig. Vi har jo kendt hinanden i mange år, og han er min rolige klippe. Det var stort og rørende at vi snart skulle sige ja til hinanden foran alle, men også trygt og så naturligt.

post-62821-0-91032400-1376840737_thumb.j

Præsten læste op fra biblen og vi sang ”I blev skabt som mand og kvinde”

post-62821-0-51919400-1376838574_thumb.j

Det blev tid til vielsen. Præsten holdt en meget smuk tale om evigheden og om det at vælge at være sammen i evigeheden. Om tid, og om det at tage sig tid til hinanden. Hun havde fanget så meget af os og hvilke personer vi er, hver for sig og sammen. Hun kom med mange råd til os, gode råd synes jeg. Hun var også kommet med en masse da vi var til samtale hos hende, det havde næsten været en slags ægteskabsundervisning. Der er flere som jeg håber vi kan tage til os, især ”gå aldrig vred i seng” og ”sig aldrig farvel i vrede”, som hun sagde, vi ved aldrig hvad der sker som det næste, så vi må altid finde kærligheden, forståelsen og tilgivelsen til hinanden. Hun talte også om hvordan vi suplere hinanden, vi er utrolig forskellige, men det betyder også at Kristian kan få mig ned på jorden og jeg kan hive ham med op i skyerne. Og på trods af vores forskellighedder så har vi dog de samme værdier i livet og for vores familie. En super tale, dog var den noget lang, nok lige en side for lang synes jeg, og at hun lige fik snakket lidt om sexlivet, den havde jeg ikke set komme, men ingen tvivl om at hun havde gjort meget ud af talen, og gjort den personlig, det betød meget for mig.

post-62821-0-19286700-1376838746_thumb.j

post-62821-0-76677100-1376838785_thumb.j

Herefter gik hun i gang med selve vielsesritualet og tilspørgelsen. Vi havde lidt svært ved at finde ud af det med hænderne, men fik lidt vejledning. Da min MAND skulle give mig min ring på, tog han sin egen, han må vis også have haft lidt nerver på. Præsten måtte minde ham om at det jo var den anden, hun kunne ikke lade være med at grine. Men på kom min smukke ring, og det samme gjorde min mands. Og så var vi gift. Da vi ville sætte os fik præsten sagt ”skal hun ikke have et kys?”, det havde vi helt glemt, men vi fik da kysset.

post-62821-0-11159400-1376838934_thumb.j

post-62821-0-68127400-1376838960_thumb.j

post-62821-0-98034700-1376839010_thumb.j

Da vi kom ned og sidde, nu ved siden af hinanden, opdagede jeg at Christina Dahlerup fra Ynglingssangen.dk var kommet til os, jeg havde slet ikke set hun havde rejst sig. Hun sang ”Still the one” med Shania Twain, jeg tror min mand først havde været lidt forvirret over hvad hun skulle, men da den sang lød kiggede ham på mig, tårerne stod i øjnene og han klemte min hånd hårdt. Ingen tvivl om at han forstod, at sangen var fra mig, og hvad den betød. Jeg havde nemlig gjort noget risikabelt torsdag aften, da vi sad og spiste. Jeg havde sagt, at jeg havde hørt en sang i radioen som havde rørt mig helt vildt, for den sagde bare så meget som passede på os. Og nu hvor vi stod her og snart skulle giftes, gav den bare så meget mening for mig. Jeg vidste det var en risiko, men det var vigtigt for mig, at min mand vidste hvorfor jeg havde valgt denne sang, og hvad den betød, og det var der ingen tvivl om at han gjorde, og han havde intet gættet. Det øjeblik var bare så stort og perfekt. Jeg fik visket til ham, at det var min tale til ham. Vi havde snakket om, om vi begge skulle holde tale, men jeg havde valgt ikke at gøre det, fordi jeg er mere vant til det end min mand er, og jeg ville ikke risikere at overtrumfe hans tale (ikke at jeg havde kunne gøre det alligevel viste det sig senere), det skulle være hans ting. Christina sang bare så smukt, og tiden stod næsten stille

post-62821-0-85954000-1376839472_thumb.j

post-62821-0-87039600-1376839505_thumb.j

post-62821-0-84472300-1376839541_thumb.j

post-62821-0-00287300-1376839574_thumb.j

Alle gæsterne fortalte bagefter at de var vilde med det. Dog fortalte min mor, at min farmor var blevet meget forarget over at en af gæsterne sådan havde rejst sig og var fået op for at kigge, hun er vist ved at blive lidt gammel.

Efter sangen sang vi ”det er så yndigt at følges ad”, så var der bøn og vi sang til slut ”det dufter lysegrønt af græs”.

post-62821-0-22550800-1376839832_thumb.j

post-62821-0-03548200-1376840965_thumb.j

post-62821-0-18042500-1376839888_thumb.j

(elsker billedet af min buket, og det hvor man ser både den buket jeg havde lavet til min søster, og mine sko)

Edited by data87
0

Udgang

Og så kunne vi rejse os, og gå ud som mand og hustru. Præsten kom hen til os og ønskede os tillykke. Så sagde hun til Kristian ”og så må du tage din hustru, gå ud i livet med hende, og pas godt på hende”

post-62821-0-60835300-1376840381_thumb.j

Det var bare det største, og betyder så meget mere end man lige tror, sådan var det i hvert fald for mig. Nok lidt som da vi fik vores søn, man forstår det ikke før man har prøvet det. Vi gi ud hånd i hånd, det var mest naturligt for os, vi gik igen hurtigt, men fik smilt til hinanden og sagt ”nu er vi sku gift”.

post-62821-0-70192300-1376840525_thumb.j

post-62821-0-47537600-1376840551_thumb.j

Jeg har lavet en video fra vielsen, som I kan se her:

http://www.youtube.com/watch?v=HQ09JLV541A&feature=youtu.be

Jeg har lagt Pachelbels Canon i D som baggrundsmusik, selvom det ikke var den jeg gik ind til, men synes videoen fungere bedst sådan. Jeg er ikke mester til at klippe og sådan, men er selv meget glad for den..

Edited by data87
0

Annonce ♥

Det er så fedt det er blevet optaget. Det er noget af det jeg fortryder jeg ikke kom i tanke om - inden vi blev gift.. Nu er det jo for sent :D Men det kunne være fedt, fordi man husker jo ikke det halve fra vielsen.. Og så er det jo bare det skønneste minde.

0

Nej hvor fantastisk Daniella... Sidder her med tårer i øjnene over jeres smukke video, og jeres fantastiske billeder.. Jeg bliver nødtil at hører om du var tilfreds med Christina´fra yndlingssangen.. da vi også har booket hende til kirken ved vores kommende bryllup?

0

Annonce ♥

Sikke en dejlig video, og super flot klippet sammen :) hvor er du smuk, og puha har en lille tårer i øjnene

Tak, det er jeg glad for du synes.. Kan heller ikke se den selv uden tåre i øjnene :wink:

Åh nogle herlige billeder!! :thumbsupsmileyanim:

og skøn video!

Tak :biggrin:

0

Årh hvor fantastisk at sidde her i min sygdom og elendighed, og se at du allerede har 3 siders beretning! Du er så smukt, og din mand er da også ganske laber ;) Virkelig flot, og vi vil spammes med billeder!!!

Det er så fedt det er blevet optaget. Det er noget af det jeg fortryder jeg ikke kom i tanke om - inden vi blev gift.. Nu er det jo for sent :D Men det kunne være fedt, fordi man husker jo ikke det halve fra vielsen.. Og så er det jo bare det skønneste minde.

Er glad for at jeg har kunne skaffe lidt underholdning :) Det er rigtig fedt at have på video.. Jeg har dog ikke hele vielsen da man egentlig kun måtte filme ved ind og udgang, min kusine gjorde det bare i smug alligevel.. Men er super glad for at have det jeg har, det er nemlig et fantastisk minde, også lidt sjovt at se hvad de så :)

0

Nej hvor fantastisk Daniella... Sidder her med tårer i øjnene over jeres smukke video, og jeres fantastiske billeder.. Jeg bliver nødtil at hører om du var tilfreds med Christina´fra yndlingssangen.. da vi også har booket hende til kirken ved vores kommende bryllup?

Tak hvor er du sød :biggrin: Hun var virkelig virkelig god, det kan I godt se frem til :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Ihhh.. Jeg har glædet mig så meget til din beretning! F5 F5 F5!!! :cheerleader3: :cheerleader3::cheerleader3:

Hold nu K*FT hvor er du bare smuk!!! WAAAAUUU altså nogle vidunderlige billeder og skøn beretning :7himmel:

Dit hår blev da bare så fint, eeeiii altså.. :a1221: må lige huske det med valkene fra H&M..

Jeg synes SLET ikke du skal tænke på om det var det rigtige at have falske vipper på, for det ser altså bare SÅ flot ud på billederne! Er det dem fra MAC du endte med? Overvejer det kraftigt, for det ser altså super flot ud!

0

ÅHHHH søde.... Så sidder Tudemarie nr. 2 her og vræler...... :hug:

Hvor er det bare en fantastisk beretning og fantastiske billeder.... Det er næsten som at være der :wink:

Og hvad mener du med at du holder igen med billederne?? kan du så stoppe med det :shooter:

Hvor er din Niece og Nevø bare fine... og den kjole kan du altså godt være rigtig stolt af!!

Glæder mig til at læse meget mere og se MANGE flere billeder :lol:

0

Annonce ♥

Dejligt med mere beretning. Synes det er en helt vildt rørende video, får helt sug i maven af at tænke på, at det snart er min tur :a1221:

Jeg bliver også rørt hver gang jeg ser den, det er bare så vildt at tænke tilbage på... Ja sådan havde jeg det også når jeg læste andres beretninger, man kan næsten ikke forstå det snart er en selv :)

0

Ihhh.. Jeg har glædet mig så meget til din beretning! F5 F5 F5!!! :cheerleader3: :cheerleader3::cheerleader3:

Hold nu K*FT hvor er du bare smuk!!! WAAAAUUU altså nogle vidunderlige billeder og skøn beretning :7himmel:

Dit hår blev da bare så fint, eeeiii altså.. :a1221: må lige huske det med valkene fra H&M..

Jeg synes SLET ikke du skal tænke på om det var det rigtige at have falske vipper på, for det ser altså bare SÅ flot ud på billederne! Er det dem fra MAC du endte med? Overvejer det kraftigt, for det ser altså super flot ud!

Hvor er du sød, det er så dejligt at der er nogen som vil læse med :loveshower:

Tak, det var noget som voldte mig mange bekymringer op til, både fordi jeg havde svært ved at finde ud af hvordan det skulle være, og ikke var 100% glad for prøveopsætningen, så bestemte mig kort tid før for denne, og så var det jo spørgsmålet om frisøren kunne gøre det.. Men er også selv super glad for resultatet, det blev lige som jeg håbede på :biggrin: De er nemlig super smarte og billige..

Tak det er jeg glad for at du synes, synes egentlig også det er pænt på mange billeder, men har også nogle hvor jeg tænker om de fik mine øjne til at se små ud.. De er fra MAC, og var bare så flotte i formen og vipperne, og nemme at sætte på for kosmetologen, hun sagde også at det var de bedste at arbejde med.

0