mathilius

Mon de her salmer bliver godkendt ?

30 indlæg i dette emne

Det er så svært, at vælge salmer synes jeg ..

De som vi kender og som er gode har ikke så frygteligt meget med bryllup at gøre ;) Og julesangene er nok helt udelukket ;) Dem elsker jeg ellers, hehe ..

Men jeg har fundet disse 4:

Nu falmer skoven

Fyldt af glæde over livets under (det er vist en dåbs sang?!)

Op al den ting som Gud har gjort

Du som har tændt millioner af stjerner

Er der nogen der har fået de sange "godkendt" ?!

Er mest nervøs for dåbssangen :P Men den er bare så god ..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg mener, jeg har sunget alle, undtagen dåbssangen, til bryllup i min tid som kor og kirkesanger.

Må tilstå, jeg ikke synes, dåbssangen passer til bryllup :)

Vi brugte selv disse:

Du som gir os liv og gør os glade

Uberørt af byens travlhed

I blev skabt som mand og kvinde (omskrevet af min far og jeg, så den passede til to kvinder ;) )

dig være ære

Hvis du gerne vil have et andet forslag, så kunne "du kom til vor runde jord" måske være en mulighed? Den har også en fantastisk god tekst, synes jeg, og var tæt med i opløbet hos os :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil så gerne høre om I får godkendt "Du som har tændt milioner af stjerner".. Den vil jeg også rigtig gerne have med, men da det er en aftensalme, kommer det vidst meget an på hvilken præst i har jer. :) Hvornår skal i snakke med præsten?

Ellers rigtig fine salmer, hvad med "det er så yndigt at følges ad" i stedet for dåbssalmen? Er helt enig i at det er en fantastisk salme, men der synges jo om et nyfødt barn ;)

0

Del dette indlæg

Vi har lavet lidt om i det nu. Vi har valgt den nye/anden udgave sf nu falmer skoven (hvis den bliver godkendt)

Og se nu stiger solen i stedet for dåbssangen- Fordi den blev sunget til min mors begravelse.

Vi skal snakke med præsten på fredag :) Så må vi se hvad det ender med:P

Jeg kender heller ikke den der "det er så yndigt at følges ad", men kan egentlig også godt lide, at det ikke er de traditionelle bryllups sange vi skal have.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bliver spændende!!

Jeg vil også gerne høre hvorvidt det bliver godkendt... :)
Jeg/vi har selv disse i tankerne..

Du som gir os liv og glade dage – http://www.youtube.com/watch?v=-uI6OoscrUQ

- Min aller ynglings!

Du kom med alt det der var dig - http://www.youtube.com/watch?v=JH5dzY76NOU

Du danske sommer – http://www.youtube.com/watch?v=UEzaKbkjoOY eller

Danmark nu blunder – http://www.youtube.com/watch?v=E_pBNavued8 skal det helt sikkert være.

I Danmark er jeg født - Synes min kæreste bare ikke om-- øv! men jeg prøver stadig at overtale!

De smukke unge mennesker – http://www.youtube.com/watch?v=UF8zSHWr9Vk

- Håber jeg virkelig han vil gå med til (den står i højskole salmeboge)

Synes også du kom til vor runde jord er fantastisk - men den har vi sunget til alle konfirmationerne i år. Så det synes min kæreste heller ikke!
Og nu falmer skoven-men jeg har fået forklaret mig selv at det altså er for tidligt at synge den :)

0

Del dette indlæg

Så længe de ikke står i Den Danske Salmebog, så kan I ikke være sikre på, at præst og/eller organist vil gå med til det. Hvis de står udenfor DDS, så kan der komme en ekstra udgift for jer, fordi organist og sangere skal øve på dem. Der e rmenighedsråd, som lægger den udgift over på brudeparret.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du som gir os liv og glade dage – Min aller ynglings!

Du kom med alt det der var dig

Du danske sommer

Danmark nu blunder

I Danmark er jeg født

De smukke unge mennesker

Af ovenstående er det kun "Du, som gir os liv og gør os glade", som står i DDS :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Jeg ville også SÅ gerne have i Danmark er jeg født, men det sagde vires præst nej til medmindre man brugte den hvor en anden skulle synge den. Altså så den ikke er med som de 4 salmer man vælger.

Skide ærgerligt ...

Vi har nemlig allerede en der kommer og synger i kirken - en overraskelse for vores gæster ;)

0

Del dette indlæg

Det ved jeg heldigvis godt! Min bedstemor er organist, så har snakket lidt med hende om det...
Nu har vi ikke snakket med kirken endnu, men hun siger at hendes erfaring er at det er muligt mange steder..
"Du kom med alt hvad der var dig" har hun tit spillet til bryllupper...
Derudover så har hun et forslag om gerne at vil spille en sang (har en veninde der vil synge), på klaveret der står i kirken, og der har hun nemlig foreslået i Danmark er jeg født!
Det er en jungle -og slet ikke nemt når man bare "læser" sangene i salmebogen

0

Del dette indlæg

Dejligt med en mormor, der er organist :)

Ja, det kan heldigvis lade sig gøre mange steder :)

Salmebogen ér en jungle og selv når man, som jeg, kender den forfra og bagfra, så ville jeg aldrig kunne vælge 4 salmer, hvis jeg skulle giftes. Jeg mener, hvordan skulle jeg kunne vælge fra :tunge:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt med en mormor, der er organist :)

Ja, det kan heldigvis lade sig gøre mange steder :)

Salmebogen ér en jungle og selv når man, som jeg, kender den forfra og bagfra, så ville jeg aldrig kunne vælge 4 salmer, hvis jeg skulle giftes. Jeg mener, hvordan skulle jeg kunne vælge fra :tunge:

hah! Det havde vi også virkelig svært ved! Tror jeg startede med en liste med en 8-10 stykker på ;)

0

Del dette indlæg

hah! Det havde vi også virkelig svært ved! Tror jeg startede med en liste med en 8-10 stykker på ;)

Selvom jeg endnu bare er mig, så har jeg allerede en liste på 10-20 salmer - lidt må man jo lave, når man skråler til alle andres bryllupper, ik´? :oops:

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Selvom jeg endnu bare er mig, så har jeg allerede en liste på 10-20 salmer - lidt må man jo lave, når man skråler til alle andres bryllupper, ik´? :oops:

Det synes jeg ikke der er noget galt i :) Hvilke salmer har du på din liste? Der er to frie pladser i vores 'program', udover det er så yndigt at følges ad og op al den ting som Gud har gjort. Så det kunne være rart med lidt inspiration :)

0

Del dette indlæg

Ja kom endelig med inspiration, som Fluffy siger :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså uden at kende dig og have hørt dig synge, så tvivler jeg lidt på du ligefrem skråler :-))

0

Del dette indlæg

Altså uden at kende dig og have hørt dig synge, så tvivler jeg lidt på du ligefrem skråler :-))

Ahhh, det har du nok ret i :thumbsupsmileyanim::bearhug:

Jamen, inspiration. Det bliver lige uden numrene, for dem kan jeg ikke huske i hovedet :)

Kærlighed fra Gud

Kærligheds og sandheds Ånd

Du gav mig, o Herre, en lod af din jord

Tænk, at livet koster livet

Vi beder, Herre, for de to

Se, nu stiger solen

Jert hus skal I bygge

Til himlene rækker din miskundhed, Gud

Du, som går ud fra den levende Gud

I al sin glans nu stråler solen

Det dufter lysegrønt af græs

Det er så yndigt

Det er lige, hvad jeg kan komme i tanke om nu og uden at have min salmebog i hånden. Der er nogen, der passer bedre til pinsetiden :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer