Guest Ung-brud

Bryllupsarangør eller ?

11 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke få en bryllupsarrangør...:

1. Jeg synes et bryllup er dyrt nok i forvejen, tør slet ikke tænke på hvis jeg skulle betale en anden for at arrangere...

2. Mit bryllup skal være perfekt - det er kun den ene gang.. Og når jeg selv sørger for det hele, ved jeg det bliver som jeg vil have det... :)

3. Jeg ELSKER at planlægge, "ordne og regere" i forhold til vores kærlighedsfest - jeg ville ikke undvære det... ❤

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville faktisk rigtig gerne have haft en og kender andre der havde en, hvor alt blev afslappet for dem ved at have en :) man bestemmer jo stadig selv! Jeg ku dog ikk rigtig finde en i DK, tror ikk det så udbredt så tror du skal selv i gang :) Brug evt venner der har været til mange bryllupper for gode ideer plus pinterest og sørg for at du får masser hjælp dermed 'næsten' som at have en arrangør på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen jamen, hvad koster sådan en ? tænk på dette;

1; i skal bestille mad, han kander 50 steder i kan bestille, i kender 3, han KENDER dem faktisk og kansige noget om kvaliteten, og i bestiller mad til 50-70 gæster een gang på 5 år,,,han bestiller måske ialt 3-4000 kuverter i samme periode, hvilket betyder at han kræver en anden pris på jeres vegne.

2;personale til festen, i kender en der har en bekendt som brugte "kirsten og Bente",,, han kender folk som han kan stå inde for, og festen glider, køkkenet fungerer suppen er varm og isen serveres samtidigt til alle gæster

3; i vil gerne have jeres ringe hånd smedet af guld fra hans og hendes familie, hvad koster ?? i min hjemby er prisen på sådan et stykke arbejde alt imellem 3600 og op til 7500 kr (for det samme stykke arbejde)

4; transport/kørsel ?

5; overnatning både jer selv og jeres gæster

buttom line; at arangere et vellykket bryllup er et kæmpe arbejde, og i sidste ende kan BA erfaringer sparre jeg rigtig meget tid og mange mange penge og bekymringer. alt efter størelse og budget tror jeg faktisk ikke at det er dyrere måske endda billigere og færrer bekymringer..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis jeg havde pengene vill jeg gerne, især når jeg står og ser tilbage. Det ville have været så nemt kun at skulle tale med een person.

Men det har aldrig været på tale, og det er pga prisen. Det kan godt være at en arrangør kan skaffe nogle deals men det der med mad osv kræver jo så at det er i samme område der arrangeres bryllupper. Tvivler på de kan skaffe gode aftaler over hele landet med sådan noget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke gøre det, af flere grunde:

1. Flere omkostninger. Dét bryllupsplanlæggeren kan finde af prisbillige alternativer skal han/hun jo have i honorar, og der er mange ting, der koster i forvejen! Er man i god tid, kan man sagtens gå på jagt og finde rigtig gode løsninger selv.

2. Jeg ville nyde at lave de fleste ting selv, undersøge, hyre og kreere. Det ville jeg ikke undvære, for så har jeg også en idé om, hvad ting koster, og at jeg ikke betaler for noget, jeg selv kunne have gjort.

Men hvis man gerne vil slippe for at være planlægningszilla og penge ikke er et issue, så er det da en fin idé for nogle. Det er ikke situationen for mig, men jeg havde nu heller ikke valgt anderledes.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke gøre det - jeg googlede det forleden efter og ha' set "Bryllupper til millioner" og hende jeg fandt kostede 32.500,- :blink:

Det er jeg simpelthen for nærig til at give, også synes jeg også at det er ganske hyggeligt at arrangere selv. Det jo halvdelen af brylluppet, det at gå og glæde sig og hygge om tingene! :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har faktisk hyret en bryllupsarrangør - men bare på timebetaling på selve dagen. Vi overtager først lokalet (som er helt tomt) kl 14 på selve dagen, så af gode grunde kan hverken vi eller venner eller familie dække borde, pynte op osv. Så også bryllupper for millioner og det bliver SLET ikke sådan:) Havde også næsten opgivet at finde en i dk som ikke ville koste halvdelen af vores bryllupsbudget, men så faldt jeg lidt tilfældigt over Sofie Brink. Det der var vigtigt for os (eller mig, for det er nok mest mig, der har en holdning til oppyntningen;) er at hun er nede på jorden, forstår vores stil og vores budget.

Da jeg havde fundet hende lurede jeg lidt på hvad hun havde pin'et på pinterest, hvad hun havde af billeder på hjemmesiden mm, for at se "hvad hun kan". Derefter kom hun hjem til os og hun var bare så sød, interesseret i os og vores planer og kunne komme med mange ideer. Hun er vant til at arbejde med "budget-bryllupper" og hjælper gerne med at få gode tilbud og har nogle faste billige serveringspiger hun bruger. Hun skal have 500kr i timen og vi regner med vi maks skal bruge hende 10 timer. Hun tager med ud til feststedet en måneds tid før, så vi kan gennemgå bordopsætning, pynt mm. Hun har sagt vi bare kan maile, hvis vi lige vil have hende til at kigge budgettet igennem og høre hendes meninger om de tilbud vi har fået, det tager hun ikke ekstra for:)

Hvor meget vi skal bruge hende når festen først er igang ved jeg ikke helt. Men har desværre ikke en familie, der vælter over hinanden for at hjælpe til, de har tværtimod meldt ud at de KUN vil være gæster på dagen og gider ikke selv skulle styre hele showet på dagen, så det er meget muligt vi vil have hende til at blive til midnat!

Nå det blev en lang smøre:) Laber nu stadig al bordpynt, invitationer mm selv, så føler bestemt ikke jeg går glip af noget og har stor tillid til Sofie:)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men tror måske generelt at dem der bruger bryllupsklar meget, ikke helt er målgruppen for en bryllupsarrangør:) og hvis ikke det var fordi jeg skulle finde en, der kan pynte op for os, havde jeg nok heller ikke undersøgt det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer