MJM

Hjælp til invitationer..

32 indlæg i dette emne

Hejsa...

Jeg har en masse ideer til vores invitationer.. Men mangler noget hjælp til at omsætte det til virkelighed...

Så mit spørgsmål... Kender i til nogle butikker andet end panduro hobby hvor man kan tage hen og få hjælp og vejledning.. Og samtidig købe karton osv til at lave dem.???

Bor i Roskilde, så gerne i nærheden... :)

Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nå, så fandt jeg endelig ud af langt om længe hvordan jeg fik lagt billeder op i tråden..

Det jeg gerne vil have hjælp til er... Mine hjerter.. Der kunne jeg godt tænke mig at der skete noget.. f.eks. at kanten var i guld eller lilla.. og at det hjerte der er fyldt helt ud også kunne være i en farve og evt. have vores monogram eller der kunne stå indbydelse..

Men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg gør det.. og jeg skal købe noget bestemt karton eller noget klippe klistre eller hvordan..

Derudover vil jeg gerne have noget karton der er noget mønster i eller noget...

Og det sidste.. lidt inspiration til hvordan jeg kan lukke den pænt.. :-)

SpC0w.jpg

lOdF6.jpg

L9yEn.jpg

Håber der er en kreativ sjæl der kan hjælpe.. :-)

/Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Rundt i hjertet ville jeg komme noget lim på og drysse noge glimmer på i den ønskede farve ( du kan også bruge det helt tynde dobbel klæbenden tap )

Detsvære du gerne vil have til at stå indbydelse ville jeg købe sådan et akr klistermærker hvor man kan få dem med forskellig tekst og i forskellig farver og sætte på ;-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, så fandt jeg endelig ud af langt om længe hvordan jeg fik lagt billeder op i tråden..

Det jeg gerne vil have hjælp til er... Mine hjerter.. Der kunne jeg godt tænke mig at der skete noget.. f.eks. at kanten var i guld eller lilla.. og at det hjerte der er fyldt helt ud også kunne være i en farve og evt. have vores monogram eller der kunne stå indbydelse..

Men kan ikke lige gennemskue hvordan jeg gør det.. og jeg skal købe noget bestemt karton eller noget klippe klistre eller hvordan..

Derudover vil jeg gerne have noget karton der er noget mønster i eller noget...

Og det sidste.. lidt inspiration til hvordan jeg kan lukke den pænt.. :-)

SpC0w.jpg

lOdF6.jpg

L9yEn.jpg

Håber der er en kreativ sjæl der kan hjælpe.. :-)

/Maria

Det hele kommer lidt an på hvordan du gerne vil lave den i sidste ende... Du skal vel printe den selv? bruger du en almindelig hjemmeprinter som kun kan printe A4 papir som det største format, får du brug for at klippe klistre lidt. Ligesom jeg går ud fra du har gjort på billederne her. Bruger du word eller et andet program til at lave dine invitationer?

Jeg tænker at, hvis du bruger word kan du lave et dokument i den rigtige størrelse. Hjerterne kan være en figur du selv laver med de værktøjer der er i word, eller du kan bruge paint eller et andet program. Jeg selv brugte et gratis program der hedder Inkscape. Brugte det til at ændre farven på figurer jeg havde fundet på nettet og til at fjerne baggrunden, hvis der var sådan en.... Så kan du nemlig helt selv vælge hvilken farve du vil have hjerterne og om der skal stå en tekst som "indbydelse", "invitation" eller om du vil have dit monogram der.

Jeg synes det er en god idé at lime glitter på kanten, så der sker noget mere her.

Jeg har et forslag til hvordan du kan holde den lidt mere lukket. Jeg har prøvet at tage billeder af det, så du kan se det....

Du skal i bund og grund ikke ændre meget ved det du allerede har lavet. Du skal nok have en kant på begge hjerter dog. Jeg har lige hurtigt prøvet at lave hvad jeg mener. Farverne er for at du kan se bedre hvad jeg har gjort..

Her er invitationen med hjerterne ligesom du havde, bare med en kant på begge hjerter.

post-51781-0-94631400-1377945404_thumb.p

Så har jeg klippet i det højre hjertes top og bund, så der er et lille indsnit både for oven og for neden. Dette bruges til at hjertet kan komme igennem på hullet på det venstre hjerte.

post-51781-0-24617700-1377945486_thumb.p

Her kommer jeg hjerterne ind i hinanden:

post-51781-0-44158300-1377945585_thumb.p

På den måde er der noget fra begge sider der holder på invitationen, så den holdes lidt lukket.

post-51781-0-70720800-1377945633_thumb.p

Du kan jo overveje kun at farve hjerternes kanter halvt, så det kun er kan man ser når den er lukket, der er farvet... Forstået på den måde (i forhold til billederne) du farver - evt. med glitter - kun de hjertehalvdele jeg har farvet gult.

Af papir tror jeg du skal bruge karton der vejer et sted mellem 180 g og 200g.

Håber det hjælper lidt. eller giver lidt inspiration til, hvad du mere kan gøre.....:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for hjælpen Malene.. :-) Jeg vil prøve at arbejde videre med mine invitationer i weekenden... :-)

Det var så lidt.. Håber du er kommet videre og tættere på et færdigt produkt. :)

Tak Malene... Har fundet rigtig meget inspiration i dine invitationer... også hvordan de så ud indeni.. håber jeg er okey med dig??

Jeg synes jeg nærmer mig et bedre produkt.. Har indtil videre kun printet ud på alm. hvidt papir.. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for hjælpen Malene.. :-) Jeg vil prøve at arbejde videre med mine invitationer i weekenden... :-)

Det var så lidt.. Håber du er kommet videre og tættere på et færdigt produkt. :)

Tak Malene... Har fundet rigtig meget inspiration i dine invitationer... også hvordan de så ud indeni.. håber jeg er okey med dig??

Jeg synes jeg nærmer mig et bedre produkt.. Har indtil videre kun printet ud på alm. hvidt papir.. :-)

Det er helt i orden. :-) er glad for at andre kan finde inspiration i det jeg har lavet. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå så prøver vi igen igen med noget nyt... Har købt pocket invitationer og vil så selv lavet indholdet.... Har lavet nogle test idag med forskelligt bånd omkring osv.. Så giv gerne jeres mening om hvad i synes er finest.. :-) Så bliver jeg så glad... :loveshower:

yXTkl.jpgmhcjN.jpgzYlPx.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak Christina... :)

Synes også det ved hjertet var fint, men kunne ikke rigtig få plads til alle informationerne... ;)

Har købt invitationerne på en side der hedder www.cardsandpockets.com.. De har rigtig mange forskellige at vælge imellem.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå tøser... Så prøver vi igen og denne gang tror jeg den er der...

Kunne godt tænke mig hvis nogle af jer gad at kommentere på teksten, om der er noget jeg mangler eller noget der er for meget osv... :-)

ys8z6.jpgDmCY8.jpgd6OZ.jpg

p6y1.jpg

kVCoT.jpg

Redigeret af MJM
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes de er blevet rigtig gode... :) Og der står de nødvendige informationer.

Der er dog en ting der generer mit øje lidt.... :wink: Teksten på hovedkortet er ikke fordelt ligeligt ned over papiret og det generer efter min mening lidt harmonien/balancen i udseendet..

Jeg ville rykke teksten lidt så der er lige stor afstand mellem den øverste kant og det første tekst "Kære..." som der er ved den nederste kant og det sidste tekst - jeres navne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes de er super fine (og tak for link til siden, hvor du har købt dem... de får en bestilling fra os om få dage :) ). Jeg synes det er fint med information, men som en anden også spørger... hvordan får dem uden smartphone ønskeseddelen? Btw hvordan har du lavet det super fine mønster? Det ser rigtig godt ud :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for rosen... :)

Vi har alligevel valgt at have en gavekordinator, så nu står der i stedet at de kan kontakte hende og ikke skal finde den på en smartphone... :)

Jeg fandt mønstret herinde tror jeg faktisk, der er en fed tråd under DIY med en masse fine mønstre, snorkler osv.. :)

Håber du finder hva du skal bruge og så glæder jeg mig til at se dine invitationer.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer