mettestump

bryllupskage hvornår?

20 posts in this topic

Hej alle i skønne kvinder...

Vi skal giftes næste år og er lidt i vildrede omkring bryllupskagen. Vi skal giftes mellem kl. 15-16 lidt afhængig af hvor feststedet bliver (ja vi er så ubeslutsomme), vi skal ikke have reception, men direkte til fest.

Vi kan derfor ikke finde ud af med en 3 retters menu og natmad hvornår kagen skal komme, da vi syntes det bliver ALT for meget mad hvis den serveres mellem dessert og natmad.

H2B foreslog så igår at vi bare droppede den da vi ikke lige er kagemennesker generelt....

hvad siger i? Hvornår skal den ind? Hvad har i gjort? og kan vi droppe den??

0

Annonce ♥

Min søster serverede den efter lige før brudevalsen, men der blev ikke spist meget, da vi alle var mætte..Man kan jo fløjfe desserten og putte den ind der? Personligt syntes jeg at den hører til et bryllup..

0

Vi tager den som dessert - men vi laver nok kagebord med bare en lille bryllupskage, da jeg tror det bliver meget billigere end én stor kage til 90 mennesker:) Så håber jeg kan lokke noget familie og nogle veninder til at bage cheesecake, brownie, macarons mm;) Og tiramisu! Elsker tiramisu!

Men det er jo endel der laver alternativer til bryllupskage, hvis i ikke er så vild med det - flødeboller eller cupcakes på opsats, chokolade fontæne med forskellige ting til at dyppe i chokoladen, eller hvis i mere er til ostebord, hvad så med at finde nogle runde oste og stable dem ovenpå hinanden og skære et stykke af den i stedet?

Det er jo jeres bryllup, så i skal da gøre det som det passer jer - hvis i ikke kan lide kage, så er bryllupskage nok en dyr og unødvendig post:)

0

Vi skal vies kl15.30 og har valgt at få bryllupskage sidst på aftenen og så droppe natmaden.

Ellers kan man jo næsten spise hele tiden...

0

Annonce ♥

Det bedste for mig at se er at servere den om eftermiddagen eller som dessert. Tiden er ofte knap om aftenen efter middagen og skal man først til at servere bryllupskage efter brudevalsen bliver det nemt en rodet forestilling, ihvert fald set ud fra vores synsvinkel. Det er svært at lade brudevalsen være startskuddet for den efterfølgende dans hvis man ved der står en bryllupskage og venter.

0

eftermiddagen ser jeg også som klart det bedste, men da dette ikke er muligt for os søger jeg andre muligheder... Kunne jo være dessert - den må jeg lige overveje.... men den bliver ikke serveret mellem dessert og natmad, så hellere undvære...

0

Vi spiser den lige efter vielse, sammen med velkomst drinken

0

Vi vil serverer den efter vielsen. Hvis ikke vi skulle holde reception, ville jeg serverer den som dessert.

Har lige været til et bryllup, hvor den blev serveret mellem middagen og natmaden (lige efter brudevalsen) og jeg synes slet ikke at det fungerede. Der var stort set ingen som tog et stykke og dem der gjorde tog minimale stykker. Det var rigtig ærgerligt, når der nu var denne her lækre kage. Man kunne evt. også serverer den i stedet for natmad.

0

Annonce ♥

Vi ville ikke have reception, så vi ville servere bryllupskagen som dessert. Vi besluttede os dog for at holde reception alligevel :)

0

Vi valgte at få frugtsalat til dessert, så man ikke have fået noget tungt.

Efter desserten (som foregik casual, og nogle sad lidt hulter til bulter) gik der vel 30 minutter inden kagen kom ind på kaffe bordet. Der stod den så i et kvarters tid, inden vi skar den for.

De fleste tog et stykke, og senere på aftenen, var der flere der henvendte sig til personalet, for at få et ekstra stykke som natmad :)

Det fungeret fint, og intet af det planlagt. Vi tog det bare som det kom :-)

0

Vi vil serverer den efter vielsen. Hvis ikke vi skulle holde reception, ville jeg serverer den som dessert.

Har lige været til et bryllup, hvor den blev serveret mellem middagen og natmaden (lige efter brudevalsen) og jeg synes slet ikke at det fungerede. Der var stort set ingen som tog et stykke og dem der gjorde tog minimale stykker. Det var rigtig ærgerligt, når der nu var denne her lækre kage. Man kunne evt. også serverer den i stedet for natmad.

Uanset hvornår man serverer kagen vil det nok aldrig komme til at fungere sådan at der spises meget kage. Serverer man den om eftermiddagen hvor det måske er stegende hedt er det de fleste har lyst til måske ikke en tung kage og serverer man den efter middagen er folk mætte. Jeg ville nok ikke servere den til natmad. Det er lidt ligesom med brudevalsen. Det er højdepunkter hvor man skal sikre sig at det sker på et tidspunkt hvor der ikke er nogle gæster som er taget hjem. Fordelen ved at servere kagen om eftermiddagen eller som dessert, udover det tidsmæssige, er at servering af kaffe m.v. i højere grad bliver noget som indgår en integreret del af det øvrige traktement sammen med drikkevarer m.v. så der blive en mere flydende overgang fra middagen over til fest/dans.

0

Vi skal have bryllupskage til dessert - sammen med andet kage og is.. :)

0

Annonce ♥

vi har snakket om at tage den som dessert

0

Hvis I serverer den til kaffen, så skal I bare sørge for at det er en lille bryllupskage. Normalt ville man servere slik, chokolade eller lignende til kaffen og det kan I så droppe. Evt. som der blir foreslået så server en let dessert.

0

Jeg har godt nok aldrig set nogle servere hvad jeg vil kalde en lille bryllupskage :lol: Der er altid rigeligt og meget i overskud uanset hvornår på dagen den serveres. Slik, chokolade m.v. er det nok de færreste der vil undvære :lol: Jeg mener faktisk godt I kan tillade jer at droppe den. Det er set før at nogle serverer islagkage i stedet eller at der slet ikke serveres kage (spørger altid ind til det med bryllupskagen når jeg taler med folk eller undervejs) men hvordan familien vil reagere ved I bedst selv. Der skal nok være nogle som mener at det skal man da.

0

Vi serverer vores bryllupskage som dessert - efter maden er der et kaffebord med te og lidt sødt... En time herefter, inden vi danser, skærer vi bryllupskagen for og den bliver serveret ved baren, der åbner ved samme lejlighed

:)

0

Annonce ♥

2 bryllupskager ? :lol:

0

Nej- kun én... ved ikke lige hvor du fik fat på "to" henne? :)

Vi serverer kaffe/te med små chokolader til som dessert, og en time efter, inden vores dans, serveres der én bryllupskage.

0

Vores bliver serveret som dessert :-) Vi skal vies 15.30, og skipper derfor receptionen.

0

He he - Nok fordi jeg læser "maden" som middag inkl. dessert. Meget fed måde at gøre det på men det stiller nogle krav til toastmasteren som nok vil foretrække at alle indslag er afviklet inden folk går til kaffebordet og det bliver lidt mere "løssluppent". :lol:

0

Annonce ♥